Witam!
Jestem bardzo początkującym użytkownikiem maxa, niedawno co kupiłem książkę "Biblia 3ds max" ( dopiero zaczynam rozdział z oświetleniem ) no i coś tam próbuję na rzeźbić. Na początek wnętrze, mała pracownia aktualnie prace są na takim oto etapie: http://www.coubetech.republika.pl/wyn.jpg wiem wiem, za duży spectacular na ścianie, no ale to wszystko wygląda tak sztucznie nie naturalnie, trochę widać różnice po dodaniu GI no ale to i tak nie jest to co np te prace:
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79705
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79691
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=80067
Kolory tam są takie żywe wszysto jest eleganckie i to chyba głównie nie zależy od ilości wierzchołków na obiekcie tylko głównie od materiału i rendera, ja kożystam z mental ray z tego co wiem lepszy jest jeszcze v-ray. No ale do rzeczy interesuje mnie w jaki sposób uzyskuje się takie żywe kolory. Jest tu taki tutorial (był na głównej stronie) http://max3d.pl/tutorial.php?id=102 ale on nie wyjaśnia wszystkiego tylko pokazuje wszystko ogólnie łączenie AO z depth bufforem to jest klucz do tego ?