Skocz do zawartości

TDM

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. TDM odpowiedział TDM → na odpowiedź w temacie → Rendering / Lighting / Shading
    myślałem że chodzi tutaj o ustawienia GI za mała ilość photonów albo na mały promień, zwiększałem ich ilość aż wyskoczył błąd ( za mało ramu mam tylko 2GB ) ale to nie poprawiało efektu dodałem skyportal trochę za kamerą zmniejszyłem ilość photonów do 800 i otrzymałem coś takiego coubetech.republika.pl/sc6.jpg źle to nie wygląda... Nie wiem czy to duża czy mała ilość photonów i czy dobrze zrobiłem, sampling zaraz podkręcę
  2. TDM odpowiedział TDM → na odpowiedź w temacie → Rendering / Lighting / Shading
    Aha chyba rozumiem, robiłem nową scenę i już lepiej wygląda Nie wiem czemu na ścianach pojawiają się czarne i białe pasy oraz widać takie kropkowanie.... No i psuje efekt odbijający się sky portal też nie wiem jak go usunąć chyba nie zmniejszając odbicia w materiale
  3. TDM odpowiedział TDM → na odpowiedź w temacie → Rendering / Lighting / Shading
    Mam jeszcze pytanie, czy w tej scenie co pokazałem są tylko materiały do kitu ? Czy są rzeczy które się jeszcze robi aby poprawić jakość ? Ustawienia GI są standardowe nic nie zmieniałem
  4. TDM odpowiedział TDM → na odpowiedź w temacie → Rendering / Lighting / Shading
    Czyli to głównie chodzi o materiały, tylko pytanie gdzie mam szukać informacji jak poprawić/tworzyć materiały idealnie dobrane do sceny, wiem że tutaj chodzi o doświadczenie no ale jakieś pojęcie też trzeba o tym mieć...
  5. TDM odpowiedział TDM → na odpowiedź w temacie → Rendering / Lighting / Shading
    Ok, zmieniłem oświetlenie dodałem sky portal, użyłem materiałów profesjonalnych i otrzymałem coś takiego Wiem że grafika nie polega na wykorzystywaniu gotowych materiałów wstawianiu tego i owego i narzekaniu dlaczego mi ładnie nie wyszło. Tylko mi chodzi o odpowiedz na pytanie od czego zależy fotorealistyczny render, w jaki sposób się go otrzymuje. W moim rys wszystko jest takie sztuczne/nie prawdziwe. W exposure control nic nie zmieniałem parametry są standardowe dla indoor Daylight, czy tutaj jest duże znaczenie dla realności ?
  6. Witam! Stworzyłem nie dawno taką o to scenę: Na mój pierwszy rzut okna fajnie to wygląda ale jak by się bardziej przyjrzeć to wszystko jest takie sztuczne no może oprócz kuli i turusa bo te obiekty najlepiej wyglądają, ale ściany wyglądają tak sztucznie. I nie mam pomysłu co z nimi zrobić, wydaje mi się że to wina oświetlenia. Do oświetlenia sceny użyłem jednego światła: Photometric/Target Light Intensity: 1500cd Zaznaczone jest Automatyczne liczenie energii i fotonów ustawienia Enegry Caustic Photons GI Photons ją na 1,0 Ustawienia Indirect Illumination: Odblokowane GI Multiplier 1,0 Max Num Photons per Sample 500 Max Depth 5 Światło wpada przez okno, na ścianach jest bump mapa. Na każdym obiekcie są materiały typu Arch&Design z ustawieniem matte. Pojęcia nie mam jakie jeszcze informacje podać
  7. TDM odpowiedział TDM → na odpowiedź w temacie → 3ds max
    Aha chyba rozumiem, ale bardziej pytanie kierowałem co do technik jakie są tzn ao itp... Mam jeszcze pytanie czy w maxie da się bezpośrednio nakładać różne efekty na scenę ? Wyrenderowałem sobie ao sceny i chciał bym go nałożyć na scenę, i mam pytanie czy do takich efektów potrzebne są mi zewnętrzne programy ?
  8. TDM dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Witam! Jestem bardzo początkującym użytkownikiem maxa, niedawno co kupiłem książkę "Biblia 3ds max" ( dopiero zaczynam rozdział z oświetleniem ) no i coś tam próbuję na rzeźbić. Na początek wnętrze, mała pracownia aktualnie prace są na takim oto etapie: http://www.coubetech.republika.pl/wyn.jpg wiem wiem, za duży spectacular na ścianie, no ale to wszystko wygląda tak sztucznie nie naturalnie, trochę widać różnice po dodaniu GI no ale to i tak nie jest to co np te prace: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79705 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79691 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=80067 Kolory tam są takie żywe wszysto jest eleganckie i to chyba głównie nie zależy od ilości wierzchołków na obiekcie tylko głównie od materiału i rendera, ja kożystam z mental ray z tego co wiem lepszy jest jeszcze v-ray. No ale do rzeczy interesuje mnie w jaki sposób uzyskuje się takie żywe kolory. Jest tu taki tutorial (był na głównej stronie) http://max3d.pl/tutorial.php?id=102 ale on nie wyjaśnia wszystkiego tylko pokazuje wszystko ogólnie łączenie AO z depth bufforem to jest klucz do tego ?
  9. TDM dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Witam! Mam taki problem ponieważ nie mam pojęcia w jaki sposób mogę uzyskać takie jednolite tło takie jakie jest tutaj: http://www.iwannafile.com/view/637324/bedroom_furniture_mix_-_3d_models Próbowałem różnych rzeczy ustawienie zwykłego koloru tła, albo stworzeznie jednej dużej kuli i w jej środku modele ale zawsze mam nie ładny efekt bardzo podobny do tego: http://www.coubetech.republika.pl/kubek.jpg Pozdrawiam
  10. TDM dodał odpowiedź w temacie → w 3ds max
    Witam! Mam takie pytanie gdzie w 3Ds max 6 moge ustawic to ze jak rysuje kwadrat to zeby on sie skladal z 2 trojkatow a nie jednogo czworokatu.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności