Skocz do zawartości

krzh

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Poznań

krzh's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. dzięki za radę. te obrazki, które zamieściłem były przygotowane w tym systemie. Pierwszą moją myślą było, że być może mapa odbić z jakiegoś nie przyjęła gammy 2,2 więc próbowałem ją ręcznie podkręcić, ale z miernym efektem. próbowałem także renderować na bazowej gammie, bez ustawień LWF, ale bez skutku. także nie wydaje mi się, żeby gamma miała tu coś do rzeczy. lepiej zadziałało zwiększanie brightness w colorcorrect, ale nie rozumiem po prostu skąd ten defekt ciemnej mapy
  2. probowalem z colorcorrect, ale zabawa z gamma "psuje" jpga. opcja, ktora podal t0m3k jest powinna rozwiazac problem. Pytanie skad bierze sie efekt "ciemnego odbicia", ktory wyraznie widac. teoretycznie powinien wykorzystywac mape w stanie niezmienionym, czy sie myle? pozdrawiam
  3. dzieki. wszystko ok jeśli chodzi o odbicia, tylko teraz ta sfera mi oświetla scenę :)
  4. Witam, soft: max 2009, vray sp2 Kiedy wrzucam w reflection/refraction slot w zakładkach vraya bitmapę, w odbiciach renderuje się ona b. ciemna (w material editorze jest ok). To samo, jeśli daję .exr albo .hdr. Jedynym rozwiązaniem, póki co, okazało się zwiększenie render multiplier dla. hdr do 10,0. Niemniej jednak, chciałbym używać czasem do tego celu bitmap, a nie rozumiem, dlaczego ulegają ściemnieniu. Próbowałem oczywiście poszukać innego wątku z podobną sprawą, ale bezskutecznie. Pozdrawiam, Krzh
  5. zmienilem na exponential.wzmocnilem directa za oknem: 5,1, vraylighty 1,5. jedyna sprawa, ktora mi nie odpowiada, to sufit, ktory powinien byc ciemniejszy przy oknie, bo normalnie swiatlo go od razu nie oswietli. no i te cienie przy polkach z prawej strony. chcialbym tez troche przepalic to swiatlo padajace na ziemie. co zrobic? :) no i tu od razu pytanie. jak dokladnie ustawiac vraylighty - za oknem, czy przed oknem (patrzac od strony kamery)? dzieki i pozdrowienia
  6. najpierw ustawienia: dwa vraylight w oknach: mulitplier 2,5, direct za oknem 3,0 primary bounces: 0,8 irr secondary bounces 0,8 light cache GI: skylight 0,6 niebieski environment 1,2 zoltawy colour mapping: linear, dark multiplier 2 problem w tym, ze calosc jest ciemna, a zwiekszenie bounce, albo multiplierow swiatel powoduje ze wszystko sie przepala a styki scian z sufitem robia sie biale. mniej wiecej tak by mialo wygladac: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885 :) pzdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności