Skocz do zawartości

alojzy

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

alojzy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Mam pytanie do ekspertów Czy istnieje jakiś sposób, na dokonanie szybkiej zmiany nazw tekstur wykorzystanych w maxie? Mam szereg tekstur o nazwach np. - dach.jpg, podłoga.jpg, płytka.jpg........ a chciałbym - R_dach.jpg R_podloga.jpg R_plytka.jpg Sama zmiana plików na dysku to nie problem, 1 sekuna i zrobione, ale wiadomo, przy włączaniu Max wyswietla okienko z pytaniem gdzie są tekstury. Jeżeli kliknę w jedną konkretną i próbuję wskazać na aktualną (i tak wszystkie po kolei) to nic sie nie dzieje, bo max zapisuje nową ścieżkę, ale do całego katalogu nie do konkretnego pliku. Mogę jeszcze w material editorze każdą z osobna teksturę zmieniać, ale to wymaga klikania po scenie i wybierania z niej materaiłów co jest b. uciążliwe i mozna pominąć jakąś mape. Czy isnieje coś co pozwala na taką zmiane?
  2. Ok rozumiem, ale co gdy kamera się porusza? Siatka jest w ruchu (30 kl/s) a przemiana ma trwać 1 sekunde? Przecież nie będę 30 jpgów edytował w jakimś tam programie. Tekstury na siatce mogą się pojawiać, albo z kryciem od 0 do 100% albo za pomoca jakiejś maski, tylko jak to zrobić?
  3. Chyba wiem w czym problem. Mam dużo różnych budynków i tekstury do nich trzymam w katalogach dla każdego osobno, czyli katalog: budynek_1 budynek_2 budynek_3 .... W każdym z tych katalogów trzymam tekstury i niektóre z nich nazywają się tak samo, czyli w katalogu budynek_1 i budynek_2 można znaleść plik "sciana.jpg" - ale to są różne ściany!!! Przy archiwizacji pliku (wszystkie tekstury lądują do jednego katalogu) Max wypisuje mi, że w różnych katalogach tekstury mają te same nazwy np. sciana.jpg i pomija te pliki. Czy jest jakaś możliwość aby to obejść? Coś jak Auto-Rename czy podobnie?
  4. Nie wiem jak zrobić coś takiego. 1. Na pustej scenie pojawia się siatka obiektu - jego kolejne elementy 2. Gdy siatka się już pojawi, na jej miejsce ukazują się elementy w normalnym widoku, z teksturami, światłem itp. Wyrenderować siatke umiem - w opcjach renderera (scanline) w advanced lighting zaznaczyć po prostu dopowiednią opcję. Ale nie wiem jak połączyć render siatki z normalnym widokiem.
  5. Problem jest następujący. Mam b. dużą scene w maxie ok 100MB. Na komputerze, na którym ją robilem wszystko jest w porządku, natomiast, gdy przenoszę ją na inny komputer w celu renderingu, część materiałów zmienia swoje położenie. Podczas prac z plikiem nie dawałem w material editorze "put to library" przy każdej mapie, myślałem, że max sam pamięta gdzie co ma. Tymczasem po przeniesieniu na inny komputer sceny *.max i dodatkowo katalogu ze światłami i mapami i odpaleniu pliku na komputerze obok, niektóre tekstury są nie na swoich miejscach - w miejscu tekstury ciemnego okna jest jasna lub ciemna, ale nie ta co trzeba, dach z jednego budynku zmienił teksture na taką co dach 2 budynki dalej. Dodam, ze gdy w Material Editorze wskaże tej złej teksturze dobrą ścieżke do KATALOGU nie do samego pliku, to ta tekstura sama się "naprawia" tzn. zamienia się na prawidłową. Próbowałem już zaznaczyć wszystkie elementy w scenie i zapisać te zaznaczone materiały jako 3dsmax.mat, ale efekt jest dalej ten sam. Jak rozwiązać ten problem, spotkał sie ktoś może z tym?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności