Skocz do zawartości

Alaster

Members
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Płock

Alaster's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Alaster

    background i oswietlenie

    Uuuu, spherical pomogło. Dziękuję :> Czemu spherical a nie screen? Wiadomo dlaczego dzieje się coś takiego? (hm, kiedyś wstawiałem screen i było okej :>) Zawsze było tak, że scena pobiera oświetlenie, odbicia, kolory z backgrounda? Nawet mimo to, że nie ustawiam żadnych świateł, odbić, hdr mapek? Default lights jest off, więc wydawało mi się, że póki nie wstawię vraylighta to na scenie nic nie będzie widać, tymczasem - gdy bitmapa to scena kolorowa, gdy background w jakimś kolorze to scena zabiera ten kolor, gdy background czarny - to scena ciemna, gdy zupełnie biały - scena też cała biała, hmm...
  2. witam, mam jakiś dziwny problem. szczerze powiedziawszy nie wiem czy tak powinno być, ale wydawało mi się, że wcześniej tak nie miałem. dzieją mi się dziwne rzeczy z backgroundem, mianowicie - prześwituje jak np na tym screenie http://imageshack.us/photo/my-images/819/wtffx.jpg/ druga sprawa - background sam z siebie oświetla scenę?? nie nałożyłem na obiekty żadnych materiałów, background to bitmapa wsadzona bezpośrednio do environment & effects. efekt: http://i44.tinypic.com/mlkxzq.jpg . zmieniam back na jasny - wszystko robi się jasne, na ciemny - wszystko ciemnieje, wstawiam jakiegoś jpega - odbija się w przedmiotach. (max10, vray1,5, irr map + light cache) (tak powinno być?) dlaczego? albo jak się tego pozbyć? coś przez przypadek nacisnąłem?
  3. Dobra, nie wiem, nie mogę sobie poradzić z ustawieniami, z vraylightem... Dałem direct light, pogrzebałem w nim, dodałem gdzieś obok 2 światełko, wg mnie jest lepiej teraz niż było za jakąkolwiek próbą z vraylight. Będę Walczyć jednak dalej nad ulepszaniem tego W każdym bądź razie dziękuję za porady, bo i tak je zastosowałem :>
  4. post pod postem, trochę głupio no ale... dobra, coś wykombinowałem. zastosowałem się do rad, podniosłem subvids nieco, no i podniosłem tez subvidsy w świetle o czym zapomniałem i przeoczyłem wcześniej w sumie... będę bawił się dalej. póki co wygląda już lepiej. na razie tak: http://imageshack.us/photo/my-images/40/pokojd.jpg/ może jeszcze jakieś uwagi co poprawiać?
  5. Okej, to pozmieniałem tak jak mówiłeś, fakt, to daje radę. Potem jeszcze się bawiłem na szybko różnymi kombinacjami. Wynik na szybko jest taki: http://imageshack.us/photo/my-images/844/brute2.jpg/ Owszem, ze wszystkich prób najlepiej ale... jutro mam nadzieję mieć trochę czasu, to przysiądę i będę poprawiał aż wyjdzie jakoś znośnie to wszystko Tylko tylko...no ziarno dalej zostało ;/. I co z tym materiałem ścian - co zrobić, żeby one pozostały białe a nie zbierały kolor z nie wiadomo czego? (bo nawet ściągnąłem texture z vray-materials tylko usunąłem z niej bump, a i tak nie jest taka jaką chciałem...)
  6. Cześć, ok wiem, było mnóstwo tematów, tutków, baaaa, nawet czytałem, oglądałem. Patrzyłem jakich ustawień używają userzy, kombinowałem z nimi, używałem różnych świateł, różnych ustawień, jakoś dopasować do scenki. Baaa, nawet parę tematów pod tym jest jeden, na którym spróbowałem się lekko wzorować iii... nic. No nie potrafię. Pod wpływem emocji wklepałem ustawienia, które rendering wydłużyły a nic nie pomogły. Mam małe pomieszczenie 400x300 (cm) z dziurą na okno 116x133. Od zewnątrz vraylight 200x200 o natężeniu 5. Tutaj moje ustawienia (z ostatniej próby): http://imageshack.us/photo/my-images/195/ustawieniak.jpg/ Tutaj efekt... :http://imageshack.us/photo/my-images/651/pomieszczenie.jpg/ Chcę się nauczyć oświetlać wnętrza. Na co powinienem zwrócić uwagę? Co powinienem zmieniać? CO zrobić, żeby usunąć te ziarno / szumy? Co zmienić, żeby przy 'ramie' okna nie było takie przepalone? I co powinienem zaznaczyć, żeby ściany były białe, a nie zmieniały kolor na wszystkie inne? Proszę o kilka podpowiedzi :( Pozdrawiam
  7. mam wstawionego jpega do edytora materiałów, mapowanie 'screen' dla environ, inaczej mi nie pasuje... dla ciekawostki dodam, że wszędzie mam identyczne ustawienia jak w jakiejś staaarej innej scenie, tu się różni jedynie natężeniem światła i f-number w camerze. w starej innej działa...
  8. Witam, wyrenderowałem na szybko takie próbne coś: http://img819.imageshack.us/i/wtffx.jpg/ by zobaczyć jak wychodzi. o jakości możecie nie krzyczeć - domyślam się, że daleeekie od ideału... ale mam pytania: dlaczego background prześwituje mi przez te wszystkie obiekty ? co to w ogóle jest, nie wiem skąd się nawet wzięło i jak sobie poradzić... i drugie pytanie: na koniec renderingu mam: "rendering hair&fur" po minutce: "rendering hair&fur complete" a w renderze, jak widać, trawa się nie pojawiła... dlaczego? Proszę o pomoc :) (vray / vray physical camera / wszystkie mat vray )
  9. hmmmm, no w tej probnej scence postawilem sobie 2 omni jedno raytraced, drugie shadow map. jeszcze mialem pobawic sie oddzielnie vraysun'em ale w koncu do tego nie doszlo dzisiaj... moze dodam obrazek: http://img209.imageshack.us/img209/1515/61836391.jpg ,o. No i zeby pochodzil od formy liscia, nie plane'a. EDIT o rany, ale przyszalałem z tym pytaniem...rozwiazalem sobie problem (poki co), a to bylo tak banalnie proste, ze az mi smutno nad soba :). wystarczylo rozwinac jedna zakladke i wszystko stalo sie jasne :)
  10. Hey, pewnie rozwiazanie mojego problemu jest banalnie proste, ale z racji tego, ze jestem poczatkujacy - no nie moge sie doszukac co i jak... otóż: sciagnalem sobie texturke liscia stad: http://www.moo2u.com/2009/03/01/freebie-downloads-palm-tree-texture-set/ . nalozylem we vraymaterialu, oczywiscie dodalem opacitymap z tejze strony tez, nalozylem na plane, by sprawdzic efekty iii... nalozylem mapke przezroczystosci, lisc jest, jakze dobrze, ale czemu pada mi prostokatny cien plane? Jaka opcje, gdzie, powinienem ustawic, by cien nie pochodzil z prostokatnego plane'a tylko aby tez mial ksztalt tego liscia?
  11. http://img241.imageshack.us/img241/7386/beztytuunbw.jpg Na pierwszym obrazku blur = 1, na drugim blur =0,15. Wlasciwie prawie nie ma roznicy, albo nawet troche gorzej jest. Ale na 3, gdy juz troche pozmienialem AA to widac, ze jest lepieej. No dziekuje :). To teraz jak juz wiem o co biega to pobawie sie zeby to wygladalo jak najlepiej. A moze jeszcze jakies podpowiedzi, wskazowki jak dazyc do tego, zeby textury wygladaly coraz lepiej?
  12. Witam, czemuż to jakość nałozonych textur jest taka ohydna? Taka rozmazana, taka nieostra... Tutaj kawałek zdjecia: http://img232.imageshack.us/img232/9792/beztytuucwb.jpg . Nie moglem dopasowac tez zadnej innej textury, nie liczac tych 2.. Ta po lewej to standardowa textura z maxa, ta po prawej z mayang.com w rozdzielczosci 3000x2400. Przeklikałem juz chyba wszystko w uvw maping, bitmap paramets, coordinates tez. Zmienialem plaszczyzny textur, rozmiary, wielkosc blur'a... cóż moglbym jeszcze zrobic? Gdzie moglbym poszukac jakiejs wartosci, jakiejs opcji, ktora poprawilaby ogolnie jakosc nakladanych przeze mnie roznych textur? Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
  13. Alaster

    Problem max vray?

    Witam, nie chcialbym zasmiecac kolejnym tematem forum, wiec tu zapytam: Czy ktos moze mi powiedziec co sie stalo, ze nie moge renderowac we vrayu z vrayowskiej camery ?? Wszystko jest strasznie ciemne, zeby nie powiedziec poprostu czarne...a w innych widokach jest OK. Kilka dni temu tez wszystko bylo OK. Restart maxa nie pomaga...
  14. Mr_SAN, no dzieki - dziala :) Faktycznie troche pozmienialem i cos tam wyszlo. Tores, tez dzieki za podpowiedz, sprobuje sie tez i tym pobawic :)
  15. Witam, nie jestem jakims specjalista w Maxie, traktuje go jakos hobby tworzac sobie co mi sie uda, albo jakies obiekty dla kumpla, ktory cos z nimi tworzy malego. ALe caly czas probuje sie doszkalac czytajac jak najwieksza ilosc tutoriali, i poznajac wiecej opcji. ALe do sedna: ostatnio bawilem sie swiatlem wg tutoriala: . No i faktycznie, jakiestam swiatlo uzyskalem. Ale pomyslalem ze dodam sobie background do sceny, tak wiec wszedlem w environment i dodalem jakas bitmape z texturka nieba. No i tu pojawia sie problem. Renderuje we vrayu, uzywajac VrayPhysicalCamera (bo ?tylko? ona obsluguje vraysunlight ) no i swiatlo jest, lecz background sie nie wyswietla, poprostu jest czarne tlo... Za to jak renderuje taki sam widok, tylko z perspektywy, to bakcground z niebem sie renderuje, za to swiatlo sie psuje (zrozumiale). Moze mi ktos podpowiedziec, dlaczego nie chce mi sie renderowac background, albo jak to zrobic zeby wyrenderowac w tej kamerze i swiatlo i background. Zaloze sie ze to proste, pewnie trzeba zaznaczyc ze 2 krateczki w jakiejs opcji, moglby ktos mnie pokierowac :) ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności