Skocz do zawartości

gromiz

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

gromiz's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Wszystko też zależy co będziesz się uczył. Jeżeli renderingu to zapomnij o personal learning, bo tam będziesz miał znaki wodne a to niszczy cały rendering. Ona głównie nadaje się do modelowania i animacji. Maya w wersji 5 nie znam, ale wiem ze wersja 6 jest obecnie wystarczająca do wszystkiego, no i można bez problemu podpiać pod nią renderery różnie tak samo do wersji 7, a 8 już nie.
  2. Witam Mam taki problem, wymodelowałem sobie zwierze, dodałem kości, przyczepiłem skóre Smooth Bind. Wszystko wymodelowane jest w NURBS, szyja, tółw, nogi są oddzielne. Problem mam taki ze jak maluje teraz wagami (narzędzie Paint Skin weights Tool), to przykładowo szyja, nogi są czarne, wybieram dany przegub szkieletu, maluje na biało jest ok. Problem jest z tołowiem, kręgosłup jest w ciele, tółw jest większy o wiele niż np nogi i go nie moge pomalować, nie robi się czarny, biały w ogóle, cały czas ma kolor narzuconego materiału. Nie wiem czy to wina że ten tółw jest większy i kości w środku są głębiej, nie mogę tego wytłumaczyć. Czy ktoś wie czemu nie mogę malować wagami ? Druga sprawa łączę np nogi z tółowiem. Wyciam dziure (Trim) robie Fillet blend. Czy po tej operacji, jak chcę już podłączyć kości itp to mam kasować historię obiektu, bo jak ją skasuje to połączenie fillet już się nie trzyma, a jak historię zostawię, to podczas przesuwania danej kości bardzo wolno to ciało się przesuwa i sam nie wiem w jaki sposób to robic. Proszę o jakieś wskazówki. Dziękuje, pozdrawiam EDIT: Przyczyną tego że nie można wag zmieniać obiektu przyczepienia do kości jest to, że obiekt ten tółw ma wycięte dziury (Trim) i to jest problem. Tylko co tu zrobić, te dziury przecież muszą być wycięte.
  3. Witam Dziwny problem, ale nie mogę sobie poradzić. Nakładam textury UV na polygony, w oknie UV Texture Editor robie sobie siatkę i tutaj powstał problem. Cały czas mogłem nową siatkę UV przesuwać po tym oknie w dane mejsce (tak robia w tutorialu, że składają wiele elementów obiektu w jedną wielką siatkę) a teraz nagle nie mogę, siatka się pokazuje, jak wezme UV prawym myszki zaznacze vertexy i chce przesunąc to mi znika i pokazuje błąd: Some items cannot be moved in the 3D view. Skąd to nagle się wzięło jeszcze 15 minut temu mogłem sobie spokojnie przesuwać siatkę gdzie chciałem a teraz znika i jej nie ma. Pozdrawiam EDIT: Juz znalazlem rozwiazanie, zawieszenie graficzne to bylo musialem zresetowac.
  4. Popełniłem błąd, ża dużo już dziś siedze i renderuje/kąbinuje tu w tym wszystkim. Najpierw probowałem renderować na samym rendererze standalone na sieci i poszło, jak włączyłem motionblur to wyglądało jak by textura była, miało kolor swój, ale było to niewyraźne, że względu na ten efekt. A jeżeli renderuje samą klatkę jedną wtedy wychodzi czarne miejsce tam gdzie textura. Tylko że ja dopiero zaczynam w tym siedzieć i rednerowałem w taki sposób: mentalrayrender -v 4 test.mi -hosts i tu adresy IP. W tym wysypie informacji nie zobaczyłem jednej: API 0.0 warn 302017: test.mi, line 154046: illegal argument "mirror" for fun ction call to "maya_place2dtex" API 0.0 warn 302017: test.mi, line 154086: illegal argument "mirror" for fun ction call to "maya_place2dtex" IMG 0.0 warn 102002: type rgba not supported by jpg format, using default ty pe rgb Wcześniej znów pisało ze teksture ładuje dany plik z obrazem. Może to coś Maya źle exportuje do plików *.mi, że ten błąd jest. Dziwna sprawa ide dalej testować, może coś wykąbinuję z tymi opcjami. EDIT: Już chyba wiem o co chodzi, MentalRay 3.4.5 mam a Maya w wersji 6.0, czyli porażka. Na stronie Autodeska pisza że są niekompatybilne i chyba daltego mam te dziwne błędy różne i brak textur.
  5. Witam Mam taki problem skonfigurowałem MentalRay Standaolne na dwóch komputerach w celu przetestowania redneringu sieciowego. Renderuje świetnie na dwóch kompach szybkość o połowe lepsza. Problem mam taki, że w miejscu gdzie obiekt ma textury pojawia się czarne miejsce. Dziwi mnie to, bo na obydwóch kompach textury mam w takich samych katalogach, na takich samych dyskach poukładane. Pozatym na konsoli podczas renderingu jest napisane, że ładuje dane zdjęcia jpg, czyli dlaczego nie ma textur. Nie pojawiają się żadne błędy, rednering wychodzi OK, tylko brak textury. W czym może tkwić problem ? Aha zaznczam jeszcze taką rzecz, jęzeli redneruje na jednym kompie też tym renderem konsolowym, wtedy textura jest widoczna.
  6. Witam Mam taki obiekt: Jest to wykonane w blender i chcialbym zrobic podzial powierzchni wybranych, aby byly po prostu podzielone w odpowiednim miejscu, nie tylko jedna strone polygony, ale np jak jest box, to wokol jego osi. W blender sluzy do tego narzedzie Loop Cut i nim bardzo prosto to sie robi, klikam tylko na danej poweirzchni, pokazuje mi jak to bedzie wygladalo i potwierdzam. Jak to zrobic w maxie, bo nie moge znalezc zadnego narzedzia. Wyglada na to ze Slince do tego sluzy, ale ono nie daje takiego samego efektu, jest kompletnie inne i tyczy sie calego obiektu, a nie wybranych np polygonow, poza tym nie idzie ciec po kole robic wybranych polygonow itp. Prosze o wskazowki. Ponizej na zdjeciu pokazane jest o co mi chodzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności