Witam
Mam taki problem, wymodelowałem sobie zwierze, dodałem kości, przyczepiłem skóre Smooth Bind. Wszystko wymodelowane jest w NURBS, szyja, tółw, nogi są oddzielne. Problem mam taki ze jak maluje teraz wagami (narzędzie Paint Skin weights Tool), to przykładowo szyja, nogi są czarne, wybieram dany przegub szkieletu, maluje na biało jest ok. Problem jest z tołowiem, kręgosłup jest w ciele, tółw jest większy o wiele niż np nogi i go nie moge pomalować, nie robi się czarny, biały w ogóle, cały czas ma kolor narzuconego materiału. Nie wiem czy to wina że ten tółw jest większy i kości w środku są głębiej, nie mogę tego wytłumaczyć. Czy ktoś wie czemu nie mogę malować wagami ?
Druga sprawa łączę np nogi z tółowiem. Wyciam dziure (Trim) robie Fillet blend. Czy po tej operacji, jak chcę już podłączyć kości itp to mam kasować historię obiektu, bo jak ją skasuje to połączenie fillet już się nie trzyma, a jak historię zostawię, to podczas przesuwania danej kości bardzo wolno to ciało się przesuwa i sam nie wiem w jaki sposób to robic. Proszę o jakieś wskazówki.
Dziękuje, pozdrawiam
EDIT: Przyczyną tego że nie można wag zmieniać obiektu przyczepienia do kości jest to, że obiekt ten tółw ma wycięte dziury (Trim) i to jest problem. Tylko co tu zrobić, te dziury przecież muszą być wycięte.