Skocz do zawartości

Grzesiek23

Members
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Grzesiek23's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Za nic nie chce mi uciąć tych słupków. Może coś mam spieprzone wcześniej, tutaj macie linka do projektu: http://www.wyskocz.com/3ds.rar Ewentualnie może mi ktoś poda inny pomysł na stworzenie takiego szkieletu imitującego konstrukcję stalową na planie koła?
  2. Połączyłem ten cały szkielet za pomocą attach, ale nie jestem w stanie uciąć go prostopadłościanem.
  3. Sprawa wygląda tak. http://www.gry-online.pl/.%5CGaleria%5CForum%5C4/261413707.JPG Mam rurę, która robi za szkło/szyby. Zrobiłem "mały" prostopadłościan 0.15x0.15x10m, który ma imitować stalową belkę. Następnie powieliłem go za pomocą funkcji Array 60 razy po obrocie 360 stopni. Zrobiłem kolejną rurę, tym razem o promieniu 0.15 większym od tej szklanej, ale za to niższej na 0.15, która robi za poziome poprzeczki. Następnie powieliłem ją 5 razy w kierunku osi Z. Teraz z lewej strony umieściłem prostopadłościan o wysokości 10m, z prawej o wysokości 6m. Są to tylko punkty orientacyjne. Chciałbym uciąć pod kątem wszystkie elementy (szybę, belki pionowe i poziome) płaszczyzną która leci od 10m do 6m - dlatego te punkty/klocki orientacyjne. Na czym polega problem? Otóż nie wiem czy można odjąć kilka obiektów za pomocą jednego za jednym razem. Np. teraz zaznaczam rurę (szybę), Boolean i stworzony prostopadłościan ułożony pod kątem, to rura zostaje ucięta pod kątem, ale prostopadłościan jest usuwany. Wie ktoś jak sprawić, bym mógł przyciąć te 60 pionowych belek za jednym razem? Istnieje coś takiego jak grupowanie? Może napiszę jeszcze co chcę wymodelować. Otóż chcę wymodelować budynek na planie koła o konstrukcji stalowej (dlatego belki pion/poz i rura z szyby) o pochyłym dachu, tak by z lewej strony h=10m a z prawej h=6m. Ktoś ma jakieś rady i porady?
  4. Hej - jestem tu nowy, pierwsze kroki w 3DS Max robię i wchodzę sobie na forum poświęcone animacji - na stronie głównej pisze, że jest tam 700 wątków ponad, jednak mnie wyświetla jedynie dwa - przyklejony i jakiś "łuk". Co jest grane ? Muszę jakąś określoną liczbę postów mieć, żeby przeglądać tamte wątki, czy jak ? Chodzi dokładniej o forum: Rigging & Animation http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=26 Edit: Tak wogóle to chcę zrobić jakąś ciekawą animację czołówki swojego studia filmowego. Dwa lata temu zrobiłem tak, że kamera przejeżdza bardzo blisko liter, a następnie z tyłu napisów wyjeżdża i widzimy napis nazwy studia, po czym wlatuje z góry sam napis studio :) Wszystko na tle nieba, jakaś prymitywna podłoga, napisy ala wykute w kamieniu. Taka amatorszczyzna. Chciałbym jednak coś ciekawego zrobić - zobaczyłem wczoraj tutorial animacji odbijanej piłki i mam pewien pomysł. Ale chciałbym pierw trochę się dowiedzieć odnośnie materiałów, tekstur, i tak ogólnie - co z czym się je. Co radzicie na początek przeczytać? Z tutorialem coś zrobić to nie problem - tak samo jak w photoshopie: pełno efektów, jakiś modyfikatorów, ale w większości nie wiem co do czego służy - a chciałbym poznać na takiej zasadzie - to jest do tego, a jak to zmienisz to to się rozjasni, zrobi sie przezroczyse, etc. Taki tlumaczenie zasad 3DS Maxa. Za wszelkie porady dziekuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności