Skocz do zawartości

Peterka_P

Members
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Peterka_P's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Siatka jest dość gęsta, bardzo dużo vertexów i self collision tak na czuja właśnie ustawiłem na 10. Zobacze jeszcze co z modyfikatorem push
  2. Witam, robię sobie tak dla zabawy powiewającą flagę, wszystko działa poza jedną rzeczą - materiał przy skręcaniu przenika się, np jedna górna fałdka z drugą i nie wiem jak sprawić, żeby tak się nie działo. Robię wg. tego tutorialu : http://www.truecg.com/TextualTutorial.aspx?id=30 Screen przedstawia problem - przykładowa klatka przy skręcaniu Z góry Wielkie Dzięki za pomoc
  3. O_o dzięki wielkie, kto by pomyślał hehe. Problem scroola z głowy. Najbardziej zależy mi,aby dowiedzieć się co z tymi materiałami ---------------------------------------------------------------------------------------------- Coś musi być nie tak z programem. Ściągnąłem sobie taki materiał http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=2376 Pisze tu, że wymagana wersja maxa to 2009 i vray 1.50 sp4 czyli dokładnie tak jak mam. Kiedy wybiorę z dysku plik .mat nic się nie pokazuje w oknie z materiałami.
  4. Witam serdecznie. Na win XP i tej samej wersji maxa czyli 2009 działał w touchpadzie scrool jako wygodne przybliżenie/oddalenie, a na win 7 nie działa. Pewnie trzeba gdzieś dorzucić jakieś sterowniku, tylko gdzie? Drugi problem polega na tym, że nie działa mi większość materiałów do vray 1.50 sp2 i teraz spróbowałem 1.50 sp4 (do maxa 2009), a pamiętam że kiedyś prawie wszystkie działały. Po prostu kiedy wybiorę z dysku jakiś materiał to nic i dam na 'open', nic już w tym okienku do wyboru się nie pokazuje. Materiały pobieram stąd http://www.vray-materials.de/ i nie wiem czemu nagle wersja maxa i vraya jest z nimi nie kompatybilna, kiedyś właśnie prawie wszystkie z dysku działały bez problemów. Kiedyś po formacie zainstalowałem ponownie tą samą wersję maxa i okazało się, że nie mogę uruchomić starych plików, które stworzyłem chyba w tej samej wersji. Każdy plik który chce otworzyć (jest kilka różnych, każda z nich ma po 7 plików, takich powiedzmy kopii) => 'failed to open file' i nic więcej nie pisze
  5. Faktycznie, wystarczy pogrzebać w diffuse color, dzięki wielkie
  6. Witam, mam nadzieję że nie przegapiłem podobnego tematu. Ściagnąłem sobie tak dla próby materiał http://www.mrmaterials.com/component/remository/?func=fileinfo&id=967 (tutaj też zdjęcie z oczekiwanym efektem) i okazuje się, że aby otrzymać taki efekt potrzeba przeskalować materiał. U mnie ziarna materiału są bardzo małe, jaka opcja za to odpowiada? Próbowałem różnych przypadkowych ustawień materiału, ale bez skutku. Tutaj standardowe ustawienia materiału: Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
  7. Hehe dzięki wielkie, widze teraz że gdybym wiedział jak on się nazywa to nie było by problemu :)
  8. 3ds max Chodzi konkretnie o robota z gwiezdnych wojen : Chciałbym takiego wymodelować i oteksturować i czuję że z samych zdjęć nie dam rady. Będę wdzięczny za wszelką pomoc, dzięki i pozdrawiam.
  9. witam, byłbym wdzięczny za jakieś blueprinty, tutoriale itp. tych żołnierzy robotów (nie pamiętam nazwy) z gwiezdnych wojen . Dzięki wielkie za pomoc.
  10. ok dzięki, na pewno tak zrobię ------------------------------------------------------------------------------------- Witam ponownie, już ogarniam to uvw, ale mam jeszcze takie pytanie. Przykładowo zrobiłem sobie jakis tam prostokąt i dodałem mu materiał drewna. W diffuse color mam teksturę drewna, w bump mam takie logo, chodzi o to żeby było tak jakby w tym drewnie to logo wyryte. Udało mi się to zrobić bez problemu, ale jak chcę powiekszyc to logo odpowiednio skalując kształt w unwrap uvw to jednocześnie "zmienia" się również tekstura drewna, staje się bardziej niewyraźna. Czy da się tak zrobić aby przesuwać, skalować itp te tekstury niezależnie od siebie?
  11. Peterka_P

    kapryśny target weld

    hmmm dzięki, teraz się udało, ale musiałem usunąć część tego elementu do którego chciałem połączyć inny element. Połączyłem krawędzie za pomocą vertexów, ale jak zrobić tak aby przyłączyć jeden vertex do drugiego, jeśli ten drugi leży gdzieś w środku elementu - nie jest graniczny?
  12. Peterka_P

    kapryśny target weld

    obiekty wcale się nie stykają, vertex jednego obiektu wisi parę cm nad drugim
  13. Peterka_P

    kapryśny target weld

    nie bardzo wiem o co chodzi z tymi face'ami
  14. witam, mam problem z funkcją target weld. Zazwyczaj działa, ale zdarza się tak że za nic nie mogę połączyć ze sobą vertexów. Stworzyłem sobie jeden obiekt, potem drugi, oba to editable poly, połączyłem je funkcją attatch. Klikam jeden z vertexów jakto zawsze robię daję target weld i nic, jeśli przysunę ten który ma zostać dołączony do innego vertexa - to samo, nie mam pojęcia co się dzieje. Wg tego tutoriala http://www.free3dtutorials.com/modeling/3d-max/rim-tutorial.php?page=2 mam przyłaczyć środek do ramienia
  15. Witam wszystkich, jeśli już był taki temat to przepraszam. Wymodelowałem sobie taką głowę, jeszcze bez poprawek ale mniejsza o to, chciałem wypróbować unwrap uvw aby stworzyć materiał skóry. Zacząłem wg tego tutoriala : http://www.tutorialized.com/view/tutorial/3ds-max-Realistic-Skin-Texture-Part-I/38074 U tego gościa tak ładnie się ta cała głowa rozłożyła na płasko. Jednak u mnie po dodaniu modyfikatora unwrap uvw i kliknięciu edit pojawia się coś takiego : Jeśli zastosuję to do innego obiektu to jakoś to działa, widać ten obiekt "rozłożony" na części pierwsze po kliknięciu edit. Więc wniosek taki że coś jest nietak z moim modelem, tylko co? Robiłem go tak, że zacząłem sobie modelować jedną część głowy a potem skopiowałem ją , po czym połączyłem ze sobą vertexy (na nosie). Mam nadzieje że ktoś będzie wiedział o co chodzi, pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności