Skocz do zawartości

r4n

Members
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

r4n's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. r4n

    Modyfikator CrossSection

    Działa! Dzięki :-) Zrobilem tak jak mówiłes tj ponumerowałem vertexy i zauwazyłem, ze w lini nie pokrywaja się liczby vertexów z trzona kolumny z liczbami z podstawy. Teraz wszytko jest Git ;-)
  2. Witam Zacząłem sobie tworzyć kolumne do sceny. Wybrałem metode za pomoca spline'ówl. Dziobałem, dziobałem i w momencie, ale w momncie kiedy wrzucam modyfikakator CrossSection zaczyna sie bajzel. W miejscu połaczenia podstawy kolumny z trzonem wierzchołki nie łacza sie jak trzeba (wrzucony obrazek ponizej). Co ciekawe jak oddzielnie połączę modyfikatorem same podstawy trzonu - wszytko wyglda ładnie, podobnie jak zaatakuje modyfikatorem samą podsatwe tez jest ładnie, natomiast rozwala sie wszytko jak łacze w całość. Szukalem, gdzies na necie - ktoś podpowiedzial, zeby w tuz przed dodaniem modyfikatora (w czesci trzonu) odwrócic kierunki wierzchołków - to nie pomaga, jest tylko mniejszy bajzel. Co moze być przyczyna takie stanu rzeczy? Pzdr r4n
  3. No dzięki. Teraz wszystko juz jasne ;-)
  4. Chciałem sobie zrobić świecące napisy tz. zeby w danym momencie zapalały się napisy. Mówie przeszukam sobie forum i znalałem taki opis jednego z uzytkowników: "Zrób blend material (zwykly - nie Vrayowski) i wstaw tam base material vraymat i secondary vrayLightMaterial i maske przejścia (w twoim przypadku alfa napisu)." - myśle spoko, luz - niby prosto opisane, pewnie jak poszukam to znajde. Juz sie przyzwyczaiłem do tego, ze niekótrzy uzytkownicy troche bardziej obyci z programem uzywaja skrótów, albo spolszczeń nazw i funcji dostepnych w programie szukałem, czasami jak czegos nie wiem w wklepuje sobie w Helpa 3dmaxa i tam juz jest naprowadzenie, gdzie tego szukać, ale teraz za cholery nie moge znaleźć, co to jest vraymat i vrayLightMaterial, czy to jakis rodzaj mapy którą wybiera się gdzies w Material/Map Browser czy moze któras z gałęzi w samym Material Editor? p.s. bawie sie wersja 5.0 (pisze bo moze to miec znaczenie) Dziękuje z góry za odpowiedz RN
  5. "A co do uciekającej kamery w momencie kiedy powinna stać w miejscu to zobacz na parametr along path w curve editorze [...]" - byc moze jakos mało precyzyjnie sie wyraziłem, czasem trudno problem ubrac w słowa. Kamera stoi miedzy klatkami 200 i 300 jak sie ustawi dla obu kluczy wartosc 5. Chodzi o to, ze zanim dojedzie do tego miejsca to smiga gdzies po scenie. Cholera... A słuchaj, moze przesłałbym Tobie plik z tym moim prosciutkim projektem, a Ty otworzyłbys go u siebie i zobaczył o co tak naprawde tam chodzi? Zrozumiem jesli odmówisz, bo to normalne, ze ludzie moga być zawaleni własna robota, albo obawiac się, ze ktos zacznie naduzywać ich dobrej woli niesienia pomocy i z byle czym zacznie sie do niech zwracać o pomoc. Jesli sie zgadzasz na to rozwiazanie - to odezwe sie dzisiaj do Ciebie na gg (bo widze ze masz wpisany w profil) i wymienimy sie e-mailami.
  6. "Nie czaję, raz mówisz że wszytko śmiga a innym razem że kamera gdzieś ucieka" - chodziło mi o to, ze ładnie smiga, Bez dummiego. Natomiast jesli chodzi o całosc animacji tego, co chce osiagac, to dalekie jest od "ładnosci". Pozniej sprawdze, Twoja sugestie co do tej krzywej w Curve Edytorze i dam znac co z tego wyszło. Dziękuje za wszelkie podpowiedzi i sugestie.
  7. Kamere (free camera) podpiołem bezposrednio pod sciezke i do kamery zlinkowałem jeszcze światło (pododawałem jeszcze cotrolery Noise i TCB zeby ruch był bardziej autenetyczny) - wszystko ladnie smiga (dlatego ciagnie nie rozumiem ideii podpinania dumiego pod to wszystko). Nie właczałem Folow i dzięki czemu w Curve Edytorze moge sobie kontrolować rotacje tak jak mi sie zywnie podoba. Co do tego Along Path...dziwne rzeczy sie dzieja... nadałem wartość 5 dla klucza na klatce 200 i pozniej rózwniez 5 dla klucza na klatce 300 i kamera zamiast smigać po scieze, uciekła gdzies. Wyglada to tak: po odpaleniu animacji od poczatku kamera smiga sobie gdzies po scenie i dopiero po "dotarciu) do klatki 200 stoi do klatki 300 i pozniej dopiero znowu leci po scieze. Nie tak to miało wygladac ;-(.
  8. Hej... Ja powaznie z tym stoje. Juz przekombinowałem inne warianty z innymi kontrolerami (np. Position XYZ), a tam trzeba podawać odzielnie współrzedne dla kazdej z osi, a ja sie tak napracowałem przy tworzeniu sciezek za pomoca Splajtów.
  9. Czesc! Mam takie pytanie, czy jedynym sposobem na zatrzymanie kamery podpietej do kotrolera Path Constrain (przez powiedzmy np. 40 klatek) jest zabawa z wartoscia parametru %Along Path? Tz bo ja sobie wykombinowałem, ze jak chciałem zeby mi kamera stała w miejscu przez jakis czas to klatce 30, nadałem klucz o wartosci tego parametru np 7 i pozniej klucz o takiej samej wartości dałem dla klatki 70. No i spoko, niby wszystko śmiga, tylko to co wczesniej robiłem tz. nadawałem rotacje kamerze na zakretach rozjechało mi się ;-(. Czy mozna uniknąc tego efektu, poprzez troche inne rozwiazanie zatrzymania kamery w jednym miejscu? Pzdr RN
  10. OK, spoko. Działa! Dzieki Lis ;-))
  11. cos nie działa :-( Helper (Dummner) zakreca tak samo jak wczesniej kamera
  12. No i znowu stoje w miejscu. Mam do kamery podpisany kontroler Path Constrain i puszczona jest sobie kamerka po sciezce (zbudowanej z Line Shape). No niby pięknie i ładnie, ale jest mały problem... Bo mam taki moment w animacji, ze camera sobie lecie po lini prostej dociera do koncowego punktu, po czym jest załamanie pod katem 90 stopni i kamera podaza za linia w prawo. Moim zamysłem było przejęcie kamery (iles tam klatek przed zakrecem w prawo) i zrobienienie płynnego przejscia w Curve Edytorze, tak zeby było wrazenie tego ze poruszajacy sie człowiek, w momecie kiedy zauwaza róg za kótrym ma skręcic patrzy w jego strone i jeszcze idzie kilka kroków zanim skreci. Niestety próba pełnego przejecia tego przez funkcje Rotation, spełzała na niczym. Kamera sama sobie skreca, jakby w momencie załamania sciezki (przypominam kat 90 stopni) było jakies zaokraglenie. Jak sie pozbyć tego irytujacego zjawiska i móc w pełni kotrolować obrót kamera za pomoca zwykłej funcji Rotation?
  13. No dzięki chłopoki!!! To sobie jade z koksem dalej ;-) Taka tylko mała refleksja mi sie nasunęła, bo moje panowanie nad 3d studio maxem zamyka się własciwie na tych wszystkich tutorialach, które kaza zrobic po drodze autorzy swoich ksiazek i zadziwiajaca czasami rzeczą jest jak czasami, pomimo tego, ze wydaje sie ze panuje nad jakims fragmentem tego programu, człowiek potrafi zatrzymac sie w swojej pracy nad taka pierdoła jak przestawiłem w poscie... Całe szczescie, ze czuje presji zwiaznej z zarabianiem pieniedzy na tym programi, bo bym nie wytrzymał nerwowo ;-))
  14. No i świetnie znowu stoje w miejscu...Zaczałem sobie modelować środowisko, w którym bedzie się odbywać "akcja", wprawiam to wszytko ładnie w ruch tak jak chce, ale... Nie wiem co sie dzieje, bo juz przed renderingiem po jednej stronie poiwerzchni ścian jest czarno (ten efekt wystepuje rózniez po nałozeniu materialu na bryłe). Domyslacie się jak to wyglada kiedy do renderingu dodam np efekt czarnej mgły, wyglada to wszytko tak jakby po jeden stronie wogole brakowało scian!! Jak sie pozbyć tego efektu? Aby lepiej zobrazować problem dołączam zrzut ekranu do posta Pzdr ps. scena jest narazie bez zadnych świateł
  15. ;-) Nie ma to jak cierpliwy moderator, dzięki KriS. Od jutra jade z koksem dalej ;-))
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności