Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bodziork

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Witajcie, Modeluję sobie właśnie pokój. W tej chwili pojemnik na długopisy. Mam 2 pytanie: 1) Czy jest opcja, która pozwala wrzucić te długopisy i ołówki do pojemnika tak, żeby się nie przenikały, tzn. ołówek nie wychodził przez ściankę pojemnika, lub się ze sobą nie krzyżowały? 2) co zrobić z problemem, który widać na renderowanym obrazku? Nie mogę sobię z nim poradzić. Nie wyświetlają się całe ściany ołówka. (ten problem dręczy mnie od początku zabawy maxem... krótkiej jeszcze) Pozdrawiam.
  2. bodziork odpowiedział bodziork → na temat → Modeling
    Dzięki wielkie za podpowiedzi. W końcu udało mi się jakoś wydrążyć tą dziurę i stwierdzam, że mimo wszystko boolean sobie poradził (chociaż musiałem się trochę z tym bawić; poćwiczyłem sobie zachowanie siatki:)); próbowałem też bawić się z siatką, ale dałem sobie spokój. Po booleanie zostały jeszcze drobne nierówności na siatce, co zresztą widać. Nałożyłem potem na niego tubrosmootha i oto efekt: Pozdro. Tak w ogóle, to w ramach ćwiczeń tworzę cały swój pokój dookoła (powoli mam dość tutoriali, bo ktoś powiedział, że człowiek najwięcej uczy się rozwiązując problemy). Pozdrawiam.
  3. A oto wynik mojej kilkudniowej męczarni nad zwykłym pojemnikiem na długopisy... P.S. W ramach treningu planuję zrobić cały swój pokój, tak, że będę dodawał po kawałku to i owo... Pozdrawiam.
  4. bodziork odpowiedział bodziork → na temat → Modeling
    I jeszcze jedno pytanie: gdzieś na tutorialu (może znacie, gość robił świecę) napotkałem na motyw, którego nie mogę rozwiązać. Facet stworzył walec o rzadkiej siatce. Potem nałożył Editable Poly (jak wiemy, nie można potem wrócić do początkowych ustawień walca). I w pewnym momencie - nie wiem co włączył, bo to było po prostu bez jakiej kolwiek akcji z jego strony - na ekranie pojawiła się siatka 2x lub 3x razy gęściejsza... tak, że mógł swobodnie modyfikować kształt powierzchni. Jak mógł tą siatkę zagęścić? Z góry dzięki P.S. na razię zamilknę i zrobię kilka tutków, bo pytam się o proste rzeczy. Ale każdy z nas zaczynał kiedyś. Zdrówka
  5. bodziork odpowiedział bodziork → na temat → Modeling
    Ups, to jeszcze wyższa szkoła jazdy z tymi modyfikatorami. Powoli się im przyjżę. Pozdro
  6. spoks, jak mówiłem, jestem jeszcze zielony, a cały Max, mimo tych kilku ćwiczeń na koncie jest dla mnie wielką tajemnicą i kiedy tylko wydaje mi się, że coś mogę zrobić, coś wychodzi nie tak... Dzięki
  7. bodziork odpowiedział bodziork → na temat → Modeling
    A tak oto wygląda przy extrudowaniu z walca: a) zdjęcie 1: przy zwykłym renderze, b) zdjecie 2: przy włączonym NURBSie. Wprawdzie wystąpiły drobne problemy z siatką (co widać zresztą na zdjęciu), ale to jest łatwiejsze do uładzenia (jak ktoś chce się bawić). Dzięki za rady.
  8. bodziork odpowiedział bodziork → na temat → Modeling
    Dzięki chłopaki za pomoc. No właśnie... pojawił się problem z siatką po booleanie. (niestety nie zrobiłem zdjęcia). Tubę po prostu przecięło... i musiałem się bawić z kreowanie poligonów tak, żeby nie było pustej przestrzeni między ścianami... jak próbuję ustawić NURBS to mi wyskakuje coś takiego (obraz 2). Jednym słowem problemy z siatką... Spróbuję jeszcze z potraktować tubę extruderem. Dzięki wielkie.
  9. Dzięki, założyłem dwa zułepnie przez przypadek (to mój pierwszy post tutaj). Tutaki robię intensywnie. I jeszcze jedno: ktoś gdzieś już o to pytał, ale nie wiem gdzie; na video-tutkach widziałem gdzieś, że w oknach pojawia się obraz jakby zrenderowany, tzn. po nałożeniu materiału..., tzn. zmienia się wraz z obróbka materiału. U mnie jest tylko szara plama... jak to można zmienić? Mam też kilka pytań co do renderu, ale to może później. Trzymajcie się.
  10. Jak złączyć tubę i walec tak, żeby po odpowiednim modyfikatorze zostałą dziura w tubie na miejsce walca... Jestem strasznie początkujący (bawię się dopiero parę miesięcy maxem a i to tylko na tutorialach. Zacząłem na własną rękę tworzyć wirtualne otoczenie...). Szukałem, ale nie znalazłem. Mam nadzieję, że nie trzeba się bawić na piechotę ustawianiem nie wiadomo jak linii i vetexów. Pozdrawiam.
  11. Witajcie. Mam pytanie. W modyfikacji lini prostych da sie za pomocą opcji weld złączyć (w różnych wariantach) 2 i pewnie więcej domyślnych elementów. W książce do ćwiczeń praktycznych heliona do maxa 7-ki przy opisie tej opcji wspomniano, że da się tak samo zrobić do różnych elementów i brył. W jaki sposób mogę taką operację wykonać właśnie do brył? Chcę tak zmodyfikować Tubę i cylinder, żeby w tubie zostały się dziury jak we flecie? przeszukałem co mogłem i nie bardzo mogę znaleźć taką opcję. Jestem potwornie początkujący (bawię się maxem dopiero parę miesięcy i mam tylko kilka tuturiali za sobą; zaczynam się bawić samodzielnie...). Czy tego typu pytania są odpowiednie na tym forum? Bo w końcu od czego forum jest?! Dzięki.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.