jak ciachałem tylko tam gdzie miały być okna to pojawiały się te poronione cienie. Jeszcze poćwiczę :) jak zapomniałem dać jedną z tych widocznych linii to bolek odwalił sztukę z trójkątnymi polygonami, też było tragicznie.
Jak sprawdzić te smoothing groupy i jak one powinny być ustawione, żeby było ok?
Odkryłem chyba skąd mam te cienie. To wina tego, że moja wieża to czworoboczna tuba. Max próbuje ze wszystkich sił ją zaokrąglić. jak kasuję polygony i robię cap, to nowe poly są już płaskie i bez żadnych cieniowań. jak poprawię siatkę to ją wam pokażę :)
edit:to była wina smoothing groupów. znalazłem je i wyłączyłem. cienie znikły. dzięki Chalek :) poprawioną siatkę zamieszczę po świętach, teraz nie mam czasu się bawić w maxie.
Jak pociągnąłem cut'a przez całą wysokość wieży, to cienie znikły. I już chyba kumam o co chodzi z tym bolkiem :) Oto screen z siatką i po bolku. właśnie o coś takiego mi chodziło.
edit: wiem, siatka trochę koślawa, ale robiłem ją szybko i tylko żeby zobaczyć jak wyjdzie. a efekt jest zadowalający
edit2:Chalek obejżałem sobie Twoją galerię. WIELKI SZACUN. (kiedyś [za parę lat?] będę lepszy :P)
Właśnie usiłuję się dowiedzieć co robię niepoprawnie. No i pisałem przecież, że screeny są jeszcze sprzed boolean'owania.
A na MO DE LO WA NIE okien jestem jeszcze za zielony.
Oto 2 screeny z mojej pracy, oba przedstawiają omawianą wieżę i okienka jeszcze przed bolkiem.
Pierwszy pokazuje siatkę z poziomymi dodatkowymi liniami zrobionymi przy pomocy slice plane, a drugi ma dorobione dwie linie przy pomocy polecenia cut. efekt cut'a widac w renderze.
w renderze też widać te cienie.
Nie zapisałem nieudanej wersji, jak poprawię to wrzuce screena, ale to raczej jutro, bo teraz mam robotę (posprzątać dom bo idą goście :/ ). dzięki za pomoc, ten atach wybitnie ułatwił mi zadanie :)
Dzięki.
Power bolka sobie niestety nie zafunduję. Jeszcze się pobawię tym wycinaniem i attachowaniem (trening czyni mistrza :P)
O, zauważyłem niepokojącą rzecz po narysowaniu siatki. Na powieżchni samej wieży pojawiły się jakieś cienie, jakby załamania, a przecież nie zmieniałem kształtu bryły, tylko dadałem parę wertexow i krawędzi? Po wycięciu okienek cienie jeszcze się pogłębiły. jak temu zaradzić, bo szpeci mi model?
Sorki, że tak późno odpisuję, ale niestety studia pożerają mi kupę czasu i nie zostaje go za wiele na moje nowe hobby (czyli 3d maxa)
Piotrek: poprawiłem siatkę i mi się udało :) dzięki.
jaras: próbowałem, w menu group opcja attach jest nieaktywna, a w podmenu assembly jest aktywne, ale nic nie daje :( no cóż, przyznaję się, jestem zielony ;) popróbuję jeszcze tak dla wprawy :)
Ja mam podobny problem. Usiłuję booleanem wyciąć 12 identycznych brył (klony jednego obiektu) z tuby tak, żeby otrzymać okienka w wieży. Próbowałem robić to z siatką tak jak w przykładzie piotrka, ale ciągle to samo. Pierwsze okienko jest git, reszta - tak jak na z tymi kulkami w boxie.