Skocz do zawartości

Druid

Members
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Cieszyn

Druid's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dzieki. Wyprobuje ten modyfikator. Pozdrawiam.
  2. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to znalazłem sposób (nie dokońca idealny) jak stworzyć obiekt 3D z mapy opacity, ale potrzebny jest ZBrush. Obiekty tak zaimportowane do 3D Studio MAX'a będą miały ogromną ilość verteksów i poligonów, zależnie dokładności obiektu 3D.
  3. Chyba coś znalazłem: Nie po polskiemu ani po angielskiemu, ale można się połapać :) Pozdrawiam
  4. Witam, Mam sfere ktora obrazuje ziemię. Nałożyłem na nią mape "opacity" tak, że widoczne są jedynie kontynenty. Czy jest jakaś możliwość aby stworzyć z tej mapy obiekt lub obiekty 3D? Potrzebuję aby kontynenty miały grubość. Obiekt jest zrobiony w 3DS MAX 2009. Mógłbym mieć również do dyspozycji ZBrush, ale nie jestem z tym programem za bardzo obeznany. No i oczywiście jak trzeba to zinstaluje Blendera. Pozdrawiam. Render:
  5. Druid

    Plik o formacie *.OSGA

    Dzieki wielkie
  6. Witam, Mam pytanie. Kolega robi projekt oparty na pewnym modelu miasta w 3D niestety w formacie OSGA. Ja sie szcze mowiac nie spotkalem z czyms takim. Moze ktos z was wie jak to otworzyc. Pozdrawiam.
  7. Druid

    Jak stoworzyc taka siatke

    Wlasnie tego odpowiedniego ulozenia szukalem, ale juz znalazlem. Dzieki
  8. Witam, Mam prosbe. Czy moze ktos mi podpowiedziec jak uzyskac taka siatke jak na tym video: Video zawiera modelowanie postaci, przy czym z tego co widze modelowanie zaczelo sie od ZSphere; widac to doslownie na samiutkim poczatku filmu. Mnie chodzi o siatke w oklicy 0:06 sekundy. Video leci w takim przyspieszeniu, ze momentu przechodzenia z ZSphere do siatki poligonow prajtycznie nie widac. Probowalem swoich sil i poddalem sie :P Myslalem ze na duzej ZSphere postawione sa 2 boczne (uszy) i 3 przednie (oczy + nos), ale jak tego probuje to mi wychodza "dziwne" bardzo rzeczy. Pozdrawiam i dzieki z gory za podpowiedzi, Pozdrawiam.
  9. Druid

    program do 3D na MAC OS X

    Sorki, ze nie napisalem do czego mialbym uzywac soft'u .... Na pewno nie do tworzenia obiektow low-poly. Wizualizacja i laczenie grafiki 3D z 2D to po pierwsze. Renderowanie obiektu, osobno cienie itd a potem laczenie tla z obiektami w np. Photoshoopie. W Max'ie uwielbialem modelowac w Editable Poly i w sumie takiego soft'u bym szukal chociaz NURBS byly by takze mile widzialne. To co pisze nie jest ze tak powiem wymogiem bo inne techniki tez moga byc dobre. Z wizualizacja oczywiscie zwiazane sa mapy i tekstury i chcialym zeby ten program mial w miare dobrze rozwiazane narzedzia do tworzenia map. Chcialbym pracowac w programie ktory bylby dobrze zintegrowany z Mental Ray'em. Z co tego wiem napewno XSI jest, ale nie mam pojecia co do innych programow. Myslalem przede wszystkim o Mayi, ale teraz nie wiem czy Softimage XSI nie okazalby sie lepszym wyborem. Acha, poniewaz niedawno odkrylem ZBrush'a i uwazam ten program za fantastyczny do modelowania, wiec chcialbym zeby ten program mial w miare dobry pipeline z Zbrush'em i vice versa mam nadzieje ze jakos naswietlilem swoje oczekiwania =)) Pozdrawiam.
  10. Witam, Do tej pory pracowalem na windach i 3ds max'ie. Poniewaz jednak przesiadam sie na MAC OS X chcialbym sie dowiedziec ktory z pozostalych programow do 3d bylby w miare podobny w pracy do max'a, no i oczywiscie na Mac'a. Jest ich sporo jak Softimage XSI, Lighwave 3D, Maya, Cinema 4D i Blender =) Jezeli uznacie ze nie ma sensu szukac "podobnego" programu to oczywiscie ktory zasugerowali byscie w ogole. Pozdrawiam
  11. Druid

    zacieranie granic w materiałach

    Tez zauwazylem, ze materialy sa po prostu przyporzadkowane to konkretnych poligonow, a poligony nie moga byc rozmazane :P Jesli to tylko mozliwe to zastosuj ten sam material i po prostu daj inny kolor. Zrob maske, uzyj blura kilka razy i wtedy masz rozmazane granice. Pewnie to wiesz ale dodam, ze jak uzyjesz funkcji RGb (nie MRGB) to zmieniasz tylko kolor i wtedy kolor moze byc ropzmazany
  12. Druid

    Zbrush (CTRL+D)

    Tez raczej zaczalem przygode z ZBrush'em i nie do konca zrozumialem o co chodzi. Postaram sie napisac co wiem :P ZBrush ma 2 tryby. w 1-szym rysujesz caly obiekt wybranym tool'em w Toolbox. Jesli chcesz go edytowac wciskasz T albo wybierasz Edit. Przechodzi do trybu Edit. Jezeli tool ktory wybrales jest sparametryzowany to nie pracujesz jeszcze na rzeczywistych poligonach mimo ze jestes w trybie Edit. Muszisz kliknac na opcje w oknie toolbox ktora tworzy rzeczywiste poligony (chyba make polygones albo jakos tak). Dopiero teraz pracujesz na rzeczywistej siatce. Jesli z jakiegos powodu wyjdziesz z trybu edycji, bedziesz znow rysowal obiekty. Prawdobodobnie aktualnym toolem bedzie twoj nowo tworzony obiekt czyli bedziesz go kolonowal. Jesli wejdziesz w Edit to bedziesz tylko edytowac ostatnio namalowany tool. Kompletny chaos :P Mozesz wyczyscic Canvas za pomoca CTRL-N, namalowac Twoj obiekt jeszcze raz i wcisnac Edit. Znow bedziesz w edycji swojego obiektu. Tak naprawde to powinienes ogladnac tutki http://www.pixologic.com/zclassroom/ Pozdrawiam
  13. Druid

    rozne matcapy na subtoolach

    Tez mialem z tym problem do poki nie zrozumialem, ze pierwsza rzecza ktora musisz zrobic to zastosowac material na obiekcie (FillObject). Potem mozesz albo miec rozne materialy i rozne kolory na tym samym obiekcie albo ten sam material i rozne kolory. Wszystko zalezy od tego co ustawisz:Mrgb (mat i kolor) albo rgb (tylko kolor) - oczywiscie zakladam ze wiesz ze musisz wylaczyc Zadd/Zsub. Pozdrawiam PS. Na obiekcie mam na mysli na osobnym Sub-tool. Kazdy Sub-tool to osobny obiekt :P
  14. Druid

    Dodać oko

    W sumie to jestem raczej poczatkiujacy w tym programie, ale ja bym zrobil to tak, ze stworzyl bym sobie jedno oko i potem do glowy dodal bym jedno i drugie oko osobno do glowy jako sub-tools. W ten sposob moglbym sobie nimi manipulowac niezaleznie. Prawdopodobnie sa lepsze rozwiazania :P Pozdrawiam.
  15. Dziwne troche. Moze jesli dokonasz jakich kolwiek zmian na siatce w tym rybie "low poly" to ZBrush zaklada ze zostala zmieniona cala siatka. Bylo by to troche dziwne, bo tak aprawde liczba poligonow sie nie zmienia, tylko ze tak powiem ich pozycja w przestrzeni. Musze to sprawdzic tylko nie teraz =) Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności