Skocz do zawartości

Bachus

Members
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Bachus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam, składam zestaw przeznaczony głównie do 3D MAX-a + VRAY (modelowanie + rendering, wizualizacje). Od dłuższego czasu nie siedzę w sprzęcie, poniżej 2 zestawy o których myślę, różnią się grafiką i zasilaniem. ------------------------------------------------------------------------------- Procesor Core i7-2600K 3,4 GHz 8MB cache s. 1155 Box 1219zł Chłodzenie procesora Enermax ETS-T40-TB 141 zł Płyta główna ASUS SABERTOOTH P67 REV 3.0, 4xDDR3 1600 SATA2 IEEE RAID PCI-E GBLAN ATX s.1155 685 zł Pamięć RAM Corsair Vengeance 4x4GB, DIMM,1600MHz, DDR3, CL9, XMP,Non-ECC, with Heatsink 375 zł Karta graficzna MSI GF GTX560Ti 2048MB DDR5 256bit PCI-e Twin Frozr II OC 1099 zł Dysk Twardy Kingston SSDNow V+200 SATA3 2.5" 60GB SVP200S3/60G 375 zł Obudowa Silverstone Precision SST-PS02B-W Black Window - czarna obudowa Tower z oknem, ATX 232 zł Zasilacz Corsair Enthusiast Series TXV2750 CMPSU-750TXV2EU 750W 465 zł Napęd lub nagrywarka DVD Recorder DRW-24B3LT/BLK/G/AS Sata Black retail 109zł Cena zestawu brutto: 4700 zł ------------------------------------------------------------------------------- Procesor Core i7-2600K 3,4 GHz 8MB cache s. 1155 Box 1219 zł Chłodzenie procesora Enermax ETS-T40-TB 141 zł Płyta główna ASUS SABERTOOTH P67 REV 3.0, 4xDDR3 1600 SATA2 IEEE RAID PCI-E GBLAN ATX s.1155 685 zł Pamięć RAM Corsair Vengeance 4x4GB, DIMM,1600MHz, DDR3, CL9, XMP,Non-ECC, with Heatsink 375 zł Karta graficzna MSI GF GTX570 1280MB DDR5 320bit PCI-e Twin Frozr III PE/OC 1399 zł Dysk Twardy SSDNow V+200 SATA3 2.5" 60GB SVP200S3/60G 375 zł Obudowa Silverstone Precision SST-PS02B-W Black Window - czarna obudowa Tower z oknem, ATX 232 zł Zasilacz CRS_TX850M Corsair Enthusiast Series Modular TX850M 850W 575 zł Napęd lub nagrywarka DVD Recorder DRW-24B3LT/BLK/G/AS Sata Black retail 109 zł Cena zestawu brutto: 5110 zł ------------------------------------------------------------------------------- Proszę o radę w kwestiach: 1) - grafika - czy brać GTX560 256bit z 2GB czy GTX570 320bit z 1,28GB (warto brać słabszą z 2GB czy mniej pamięci ale więcej rdzeni CUDA i szybszą szyną pamięci? Na co przekłada w praktyce prędkość szyny?). 2) - zasilacz - brać od razu 850W? 3) - chłodzenie procka - nie mam pojęcia co wybrać, nie musi być ultra ciche, ważne by było skuteczne i mieściło się w 150-200zł 4) - obudowa - wybrana trochę na ślepo, chciałbym coś praktycznego i przewiewnego 5) - RAM - wybierałem spośród tych: Corsair Vengeance 4x4GB, DIMM,1600MHz, DDR3, CL9, XMP,Non-ECC, with Heatsink Patriot Viper II Sector 7 DDR3 Triple Chanel 3x4GB 1600 7-9-7-21 PV7312G1600LLK Patriot Viper II Sector 7 DDR3 Triple Chanel 3x4GB 1600 9-9-9-24 PV7312G1600ELK Corsair Vengeance 3x4GB, DIMM, 2000MHz, DDR3, CL10, Heatspreader Nie wiem czy kupić te 16GB czy lepiej szybsze 12GB. Proszę o opinie i uwagi.
  2. Gratuluję cierpliwości do dłubania w szczegółach. Mam pytanko - skąd bierzesz refki takiej jakości ?
  3. Fajna praca i super klimat, też chwilę wypatrywałem czego mogą szukać te stateczki. Może rzeczywiście przydało by się urozmaicić trochę las, zwłaszcza że w VUE to tylko kilka kliknięć. A co do nieba wcale nie musi być noisa, warto 'pogmyrać' w ustawieniach, chociaż akurat tutaj mi to pasuje do całości. Morphe - robiąc skały na 1wszy plan najlepiej olać mapy proceduralne z VUE i dorwać dobrą teksturę, jako bump displacement, podkręcić quality boost dla bump mapy. Jak wychodzi za ostro podkręcasz dynamic subdivision dla geometrii kamola i tyle. Dobre mapy to podstawa.
  4. Zaczyna mi brakować pomysłów. Sam pass dla włosów w scanline odpada, zamiast włosów z rendera wychodzą kwadraty i wiem niestety, że to bolączka maxa 2009. Troche lepiej przy render elements H&F i exporcie do *tga z alpha i dalej w photoshopie, ale tu też narazie nie jestem zadowolony z efektów. Muszę popróbować w max-ie 8, może będzie lepiej. Chyba, że ktoś poradzi mi jakiś sprawdzony sposób na export dobrego hair passa, tak żeby nie trzeba było za dużo w PSie tuszować.
  5. Nie używalem matte, chyba ze transparent shadows w mr shadow map kłócą się też z fast-sss. Widziałem ten sam błąd w postach na kilkunastu innych forach ale póki co nie dokopałem się do jednoznacznej odpowiedzi co powoduje konflikt. A co do PS-a fakt faktem, że można wsio zrobić osobno i później połatać, ale w tym konkretnym przypadku uparłem się, żeby efekt końcowy osiągnąć jednym renderem w MAX-ie.
  6. http://mentalraytips.blogspot.com/2007/10/hot-fuzz-hair-revisited.html
  7. Witam, mam problem z włosami w maxie. Mam prostą scenę, głowa + hair, 3 światła photometric target. Całość renderuje się bez problemów przy ray traced shadows (włosy jako mr prim). Jednak dla lepszego efektu zmieniłem cieniowanie na mr shadow map z właczona opcja transparent shadows i w tym momencie max się wysypuje przy próbie renderingu z komunikatem: DB 0.3 fatal 041008: attempt to access null DB tag Ktoś wie jak to ugryźć ?
  8. Wstępne wersje roślinek z mojej sceny, nad którymi chwilowo pracuję. Wersje mocno "robocze", zamieszczam co by nie było, że nic nie robię ;) http://img57.imageshack.us/img57/5071/liscieproba001px3.jpg http://img119.imageshack.us/img119/1654/trawaproba001ri5.jpg http://img66.imageshack.us/img66/7237/drzewoproba001yd7.jpg
  9. Wstępne ujęcie głównego bohatera, póki co bez wodotrysków. Miej więcej w takiej pozycji mój szczurek będzie się "przechadzał" po swych włościach.
  10. Pierwsze ujęcie domostwa mojego bohatera, czyli rzut oka na starego gumofilca ;) http://img66.imageshack.us/img66/6473/butproba001jh9.jpg
  11. Witam. Jest to moj pierwszy post na tym forum, jak również pierwszy konkurs, w którym biorę udział. Wpadłem na pomysł ukazania drobnej, nieporadnej i biednej postaci, samotnego szczura zamieszkującego stary but wyrzucony na wiejskie pole. W założeniu scena ma być ponura, z lekką nutką radości bohatera z posiadania własnego kąta. Nie ma to być realistyczny obraz, postaram się uderzyć w nieco bajkową nutę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności