Powodzenie w pracy z Camera Tracker opiera sie glownie na precyzji wykonania pomiarow wyznaczonych punktow pomocniczych. Ja najpierw krece testowe ujecia i wybieram przedmioty (kamyki, liscie itp.), ktore moga slozyc jako takie punkty. I tu uwaga: jednoczesnie w jednej klatce musi byc widocznych przynajmniej 6 punktow rozmieszczonych na roznych plaszczyznach. Jesli takich nie znajde to musze sam je naniesc. Bardzo pomocne sa kolorowe metki samoprzylepne. Przy tym rozwiazaniu pojawia sie jednak koniecznosc usuniecia ich z gotowego materialu filmowego, ale to juz jest inna bajka.
Po wybraniu punktow pomocniczych krece odpowiednie ujecia. Nastepnie wykonuje pomiary. Jesli nie dysponujesz sprzetem geodezyjnym ;-) to polecam sposob: w jednym miejscu umieszczam duzy katomierz i od niedo mierze odleglosc do wszystkich punktow. Nastepnie wykorzystujac odleglosc, kat i twierdzenie o sin i cos wyliczam wspolrzedne wszystkich punktow. DOKLADNOSC!!
Teaz jest juz sama zabawa. W maxie rozmieszczam punkty pomocnicze (Helpers -> Point) wedlug wyliczen. Odpowiednio je nazywam dla ulatwienia identyfikacji. Potem odpalam Camera Tracker, laduje zgrany film. Za pomoca przycisku New Tracker umieszczan na zgranym filmie ... gizmo (?) sledzace ruch punktow na naszym filmie. Sa to dwa wspolsrodkowe kwadraty kwadraty. Wewnetrzny okresla nasz punkt a zewnetrzny to pole poszukiwan. Ten drugi nie moze byc zbyt maly bo przy gwaltownych ruchach kamery program moze go zgubic. Nastepnie klikamy na Scene Object i przypisujemy odpowiedni Point. Za pomoca Set Start i Set Stop okreslamy zakres w jakim program ma wyliczac polozenie punktu.
Teraz za pomoca zakladki Movie Stepper sprawdzamy klatka po klatce czy sledzenie przebiega prawidlowo. Potem Complete Tracking i jesli obliczenia byly poprawne i w polu Tracking error review nie ma zbyt wielu bledow mozemy stworzyc kamere typu Free wskazujemy ja w zakladce Match Movie. Naciskamy Match Movie i gotowe ....
Przy pozycjonowaniu Gizma poszukiwan przydatne klawisze: i, o.