Skocz do zawartości

protection

Members
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

protection's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. >> 1. Niestety, bez Motion Control :-)Photoshop jest niezastapiony >> 2. Rozmieszczanie punktow rozpoczynasz od srodka globalnego ukladu wspolrzednych, bo skoro wyliczyles polozenie puntu w terenie jako 25, 300, 10, to tak samo musisz go umiescic w maxie - kamera nie ma tu nic do tego bo jej polozenie wylicza na koncu sam program >> 3. Tak. Trzeba przesledzic ruch punktow i na podstawie tego okreslic optymalna wielkosc gizma >> 4. Poprawiasz to recznie w wadliwych klatkach. Jesli to jest w 10 klatkach to nie ma problemu. Jesli zdarzy sie to w 30 lub > to trzeba sprawdzic obliczenia. Powodzenia
  2. Powodzenie w pracy z Camera Tracker opiera sie glownie na precyzji wykonania pomiarow wyznaczonych punktow pomocniczych. Ja najpierw krece testowe ujecia i wybieram przedmioty (kamyki, liscie itp.), ktore moga slozyc jako takie punkty. I tu uwaga: jednoczesnie w jednej klatce musi byc widocznych przynajmniej 6 punktow rozmieszczonych na roznych plaszczyznach. Jesli takich nie znajde to musze sam je naniesc. Bardzo pomocne sa kolorowe metki samoprzylepne. Przy tym rozwiazaniu pojawia sie jednak koniecznosc usuniecia ich z gotowego materialu filmowego, ale to juz jest inna bajka. Po wybraniu punktow pomocniczych krece odpowiednie ujecia. Nastepnie wykonuje pomiary. Jesli nie dysponujesz sprzetem geodezyjnym ;-) to polecam sposob: w jednym miejscu umieszczam duzy katomierz i od niedo mierze odleglosc do wszystkich punktow. Nastepnie wykorzystujac odleglosc, kat i twierdzenie o sin i cos wyliczam wspolrzedne wszystkich punktow. DOKLADNOSC!! Teaz jest juz sama zabawa. W maxie rozmieszczam punkty pomocnicze (Helpers -> Point) wedlug wyliczen. Odpowiednio je nazywam dla ulatwienia identyfikacji. Potem odpalam Camera Tracker, laduje zgrany film. Za pomoca przycisku New Tracker umieszczan na zgranym filmie ... gizmo (?) sledzace ruch punktow na naszym filmie. Sa to dwa wspolsrodkowe kwadraty kwadraty. Wewnetrzny okresla nasz punkt a zewnetrzny to pole poszukiwan. Ten drugi nie moze byc zbyt maly bo przy gwaltownych ruchach kamery program moze go zgubic. Nastepnie klikamy na Scene Object i przypisujemy odpowiedni Point. Za pomoca Set Start i Set Stop okreslamy zakres w jakim program ma wyliczac polozenie punktu. Teraz za pomoca zakladki Movie Stepper sprawdzamy klatka po klatce czy sledzenie przebiega prawidlowo. Potem Complete Tracking i jesli obliczenia byly poprawne i w polu Tracking error review nie ma zbyt wielu bledow mozemy stworzyc kamere typu Free wskazujemy ja w zakladce Match Movie. Naciskamy Match Movie i gotowe .... Przy pozycjonowaniu Gizma poszukiwan przydatne klawisze: i, o.
  3. Miałem na myśli coś innego. \"prosty\" to np. tunel bez zaokrąglonych końców. Po zastosowaniu modyfikacji path deform caly obiekt zostaje zpłaszczony więc gubi te zaokrąglenia. Przy wymaganej dokładności w animacji efekt ten bardzo przeszkadza i jest raczej nie do przyjęcia.
  4. Niestety z animacją lofta ni jak nie mogę sobie poradzić. Może mój tok myślenia poszedł troche w inną strone. Boowa - zapewne wiesz co piszesz, więc napewno da się to zrobić bez większego problemu, więc jak będziesz mógł to opisz mi to dokładnie. Ja po własnych bojach zdecydowałem się na metodę prostą ale skuteczną tylko przy prostych kształtach: najpierw tworze przekrój i loftem wyciągam go po prostej ścieżce. Następnie całości przypisuje modyfikacje PathDeform, dzkięki której mogę sterować rozciągnięciem tunelu po wskazanej ścieżce. Naszczęście do mojej pracy to wystarczyło ... Testowałem też metody zaproponowane przez kolegów ale muszę przyznać, że niewiele mi pomogły: animacja splajna to niemiłosierna dłubanina a BOOLEANS w połączeniu z takim kształtem tunelu jaki zaprezentowałem na początku daje ... chmm dziwne rezultaty. Pozostał jeszcze morfing ale on jest jeszcze u mnie w fazie testów i niewiele moge o nim powiedzieć.
  5. Moze masz racje, sprawdze to ... wielkie dzieki
  6. A przy morphingu efekt jest troche inny - grubniecia - a nie o to chodzi :-)
  7. Z przekrojami jest taki problem, ze ostatni zawsze rysuje sie do samego konca splajnu. A animacja splajna? Raczej malo precyzyjne, ale ... Serdeczne dzieki za podpowiedzi
  8. No tak, tego tez probowalem, ale efekt wychodzil bardzo mizerny.
  9. Witam, Mam maly problem z animacja nazwijmy to „tunelu”. Ksztalt wyglada nastepujaco: Jest on zrobiony za pomoca zwyklego Lofta. Pytanie: w jaki sposob mozna zaanimowac ten „tunel” aby powstal efekt samoistnego budowania sie go (prosciej - rysowania po krzywej). Loftem tego zrobic sie nie da, bo ostatni ksztalt postawiony na krzywej rysuje sie do samrgo jej konca. Probowalem tez modyfikacji PathDeform, lecz dziala ona na zasadzie rozciagania siatki po sciezce i przy bardziej skomplikowanym tunelu (np.: zfazowany koniec i poczatek) bardzo go znieksztalca.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności