macmac
Members-
Liczba zawartości
17 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
macmac's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
A co z animacją tych cząsteczek? Jak pierw je zanimuję (poruszający się deflector + wind) to czy jak zamienię na mesha to czy animacja pozostanie?
-
Witajcie, Mam PFlow z particle'ami które pokrywają boxa. Nadałem mu materiał z opacity 100, żeby go nie było widać. Teraz chciałbym aby wszystkie particle, które tworzą powierzchnię po nałożeniu na nie tekstury(bitmapa) stworzyły "zdjęcie". Niestety jak dodałem material static w którym zdefiniowałem materiał z bitmapą, to każda cząsteczka osobno miala to zdjęcie, a nie jak chce żeby cząsteczka byłą malutkim fragmentem całego obrazu jaki miałbyby tworzyć wszystkie cząsteczki razem. Bardzo proszę o pomoc....jak to można zrobić? serdecznie pozdrawiam Maciek
-
Zrobiłem scenę z kilkunastoma bitmapami, które wyświetlały mi sie prawidłowo do jakiegoś momentu w vp. Później eksperymentowałem ze światłami i dopiero po jakimś czasie zauważyłem że tekstury nie wyświetlają mi się wogóle tam gdzie wcześniej były wyświetlone prawidłowo. Jak renderuję jest wszystko w porządku, niestety tekstury są ważnym elementem sceny który muszę jeszcze zmodyfikowac a niestety nie widzę ich tylko czarne elementy (np boxy mam ciemne całkowicie). Myślałem, że to może z uwagi na światła ale pododawałem ich mnóstwo i nic. Eksperymentowałem ze skrótami bo pewnie coś przez pomyłkę kliknąłem, ale niestety nic to nie dało. Szukałem w google i na max3d ale jest tu tylko o buttonie "show map in viewport" co nic nie daje....wczesniej mi przeciez wszystko działało.....próbowałem dodac nowy element tez wyswietla mi sie dokladnie jak pozostale. To musi byc cos z ustawieniami wyswietlania. ale co?????? Bardzo prosze o pomoc mam max3d wersje 9 (driver direct3d 9)
-
Witajcie, Mam napis przykładowo "3dmax". Chce aby napis ten w trakcie animacji rozpadł sie na cząsteczki jakby ktos go zdmuchną (nie jak wybuch). Stworzyłem sobie model w Particle Flow podłączyłem napis do Shape Facing. Oprócz tego podłączyłem sobie elementy wiatru oraz deflectory. Wszystko w miarę ładnie się rozsypuje. Niestety klatka pierwsza w której napis powinien być jeszcze nie "ruszony" czyli oryginalny, jednolity, taka nie jest. Napis w pierwszej klatce jest niejednolity tzn. widać wyraźnie cząsteczki które w później się rozsypują oraz prześwity tła. Jak powiększę rozmiar cząsteczek to napis robi się nieczytelny. Dałem na maksymalną liczę cząsteczek tj 1mln, kombinowałem też z Shape Instance oraz Shape Mark ale na nich też mi nie wychodzi. Dodałem też kilka elementów Render Geometry ale też nic..... Już tyle ustawień wypróbowalem i nic z tego nie wychodzi. Ale musi się to jakoś dać zrobić...... Aha mam jeszcze jedno pytanie. Jak zrobić aby cząsteczki w pierwszej klatce gdzie napis powinien być jednorodny ich materiał był nałożony na tekst jako całość a nie zmapowany na każdą z cząsteczek osobno...... Bardzo proszę o pomoc.
-
Witam wszystkich, Od jakiegoś czasu próbuję stworzyc realistyczna animacje chmury. Aby znalesc sposob na to przeszukalem googlem caaaluśki Internet, max3d.pl i CGTalk, niestety nic nie znalazłem. Metodą prób i błędów udało mi sie znaleźc sposób na w miarę realistyczne chmurki (próbowalem i gizmem i pc-cloud) ale najlepszy wydaje mi się PFlow no i oczywiście AfterBurn. No tak, chmurka ładna ale jak ją zanimowac? Oczywiscie animacja do przodu i do tyłu (-l łatwa sprawa, ale jak zrobic aby dodatkowo to chmurzysko wstrętne płynnie się animowało tak jak w realu? Ile ja juz rzeczy wyprobowalem....Phase, Mball, drift, motion drag, local noise i chyba wszystko co tam bylo dostępne na tym AB cyferblacie.....wszystko na nic )-; W panelu Pflow na elemencie birth emit stop i start dalem 0, a amount 8, zeby chmura sie ruszyla podpielem tez wiatr ale gdziez tam wszystko na nic. Aha chmury których animacje mam stworzyc to tzw cumulus humilis (czyli cumulusami dobrej pogody (-; ). W Dreamscape animacja chmur phasem wychodzi błyskawicznie, ale nie byłem w stanie osiągnąc tego rodzaju chmury, pozatym włączenie opcji 3d layer powoduje załamanie nerwowe mojej supa dupa maszyny )-; jesli ktos cos kuma w Pflow lub w AB proszę o pomoc załączam obrazek
-
Też pod tym kontem myślałem, ale nie wiem z tym 4 GB, czytałem już w innym wątku, że 32bitowy XP widzi max 3GB ramu... wiec chyba zostanie quatro + dodatkowy 1 gb... dzięki za info!!!
-
Czesc, Chcialbym przyspieszyc czas renderowania (3ds MAX 9, vray), co mógłbym wymienic? Obecnie posiadam: 1) Asus P5B Deluxe 2) C2D E6300 1,86Ghz 3) DDR2 2x1024MB PC Geil Ultra CL 4 12-4-4 4) Radeon X1600Pro PCI-E Gigabyte 256MB (128bit) 5) Chieftec gps 400AA-101A (400W) aktywne PFC budzet ok 1500pln pzdrw
-
AlekGo -> te misie szybko biegają, nie zauważyłem ich jeszcze (-; Yaro16 -> szkoda że tylko na tylni plan. Ma być i na przód i na tył więc, czeka mnie jeszcze trochę roboty! Skompresowalem plik bo są ograniczenia przy wgrywaniu i nie wiem jak skompresować aby się zmieścił be utraty jakości...pakuję w jpg ale wychodzi ok 140kb więc muszę trochę kompresować aby się zmieściło w tych siedemdziesięciu kilku kbytach. Proszę o pomoc. Jeśli chodzi o trawę, to wpadło mi do głowy, że słońce trawa przecież odbija tzn. na "zgięciach" powstają jaśniejsze miejsca, refleksy. Mam zamiar nad tym trochę poeksperymentować. Trochę też pracuję nad innymi parametrami tekstury... wykonywałem już pierwsze testy. niestety czas renderowania znaaacznie się wydłużył...już teraz jest ok 2godzin.... Yaro16 -> nie wiem jak przenieść wątek do Grass contestu, ale nowy wygenerowany render, pojawi się już napewno w grass contescie
-
robione vray fur oraz vray displace
-
Ok zaktualizowałem link do stronki WIP bo musiałem wprowadzic pewne poprawki http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=40490
-
No to jeszcze raz (-; bardzo proszę o komentarze dotyczące trawy/łąki którą wygenerowałem, bardzo mi zależy na Waszych opiniach. Trochę nad tym siedziałem, niby jest ok ale coś nie do końca.... Mam nadzieje, że wszystko dobrze się wyświetla i spełniłem założenia regulaminu! pzdrw Maciek http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=47745&stc=1&d=1185046718
-
Yo Master, dzięki za podpowiedź, dałeś mi trochę do myślenia i zaczęłem iśc tym tropem. Ustawilem sobie parametry Color mappingu na HSV exponential: dark multiple na 1,0, Bright na 2,0 a gamme na 0,5, dodatkowo zwiekszylem "moc" słońca do 0,008. Wyszlo chyba dobrze, chyba, bo ju sam nie jestem pewien czy ta trawa jest naturalna... A tutaj załączam ustawienie vray sky WIP Odnosnik do WIP gdzie załączyłem wygenerowany krajobraz http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=571039#post571039
-
Mirach, Dzieki za odpowiedź. niestety kombinacja w Photoshopie nie wchodzi w rachube. Chcialbym zrobic z tego animacje z falującą trawą oraz przepływającymi chmurami, więc PS odpada, ale dzięki za info
-
-
dzieki LIS'ie i George82, zadziałało.... Master, słońce mam oczywiście prawie prostopadle. Mapowanie kolorów, mam nadzieję że dobrze rozumiem, to dla podłoża vray displace z bitmapami trawy ododatkowo vray fur z bitmapą trawy (inna bitmapa niż dla displace). Właśnie mi sie generuje obrazek, niestety trwa to juz ponad 30 minut. Jak tylko sie wygeneruje to podłącze wygenerowany plik! Mam jeszcze jedno pytanie. Jak zrobic efekt aby przod sceny byl wyrazny a tyl (styk z horyzontem) byl lekko zamazamy zblurowany..? Jak daje DOF to cala scena reaguje na parametry....Wydaje mi się że takie lekkie zamazanie nadałoby scenie więcej realizmu...