Swiatlo area jest za oknem czyli mozna wylaczyc rzucanie ciania przez szklo jak kto woli. W wewnatrz jest tylko omni i to z mala wartoscia. Fotoas - co do kontrastow to wydaje mi sie tak z obserwacji, ze w pomieszczeniu gdzie sciany i sufit sa biale jest z regoly dobre doswietlenie nawet z malego okna ale pozmieniam - owszem- dzieki.
- viewpotra zalacze ale pozniej bo teraz nie nadaje ze swego kompa.
pozdr.
rozdzielczosc lipna bo tylko 320x250
wiec i czas krotki w granicach 2 minut ale przy tych ustawieniach na celeronie 1.7Gh/512 RAM ustawiajac wieksze rodzielczosci nie ma az tak drastycznej roznicy w czesie renderingu - niech sie 4krotnie wydluzy czas - da sie przezyc ;)
ok. oto parametry:
- nie zastosowalem fotonow.
- 3 zrodla swiatla (2x omni i 1x arealight)
- jedno omni na symulacje sloneczka (indirect off)
- arealight w oknie (indirect off)
- i ostatnie omni- doswietlenie pomieszczenia w wewnatrz (indirect on!).
(wszystkie zrodla oczywiscie brazilowskie ;))
parametry renderingu: luma server
-indirect illumination : on
- global illumination: lock to image rate =on
- view rate = od 8 do 15 (w zaleznosci jak jak chcemy dokladniej)
- indirect energy filters =1.0 i 1.0 ale za to w materiale brazil utility podkrecam do 2.0 i 2.0 w zaleznosci od wlasnosci symulowanego materialu
- shader degradation = quick shade (jak kto woli)
no i z podstaw to tyle
pozdr.