Skocz do zawartości

Qjon

Members
  • Liczba zawartości

    57
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Qjon's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Qjon

    [3dmax] Dwustronna powierzchnia

    aj, juz znalazlem blad. zmylila mnie tylnia powierzchnie, gdzie w 09 jest pokazywana jako czarna a w 8 byla przezroczysta. dodatkowo zle obrocilem i nie tą stroną próbowałem je zespolic.
  2. Witam. Gdy tworzyłem plane w maxie 8 to zawsze był jednostronny, to znaczy z drugiej strony nie miał face'a. Kiedy teraz próbuje sie przerzucić na 2009 to przy tworzeniu plane automatycznie dodaje powierzchnie z drugiej strony, i ni jak nie wiem jak ją usunąć, gdyż zaznacza się obustronna powierzchnia. To samo dzieje sie kiedy usunę 5 ścian z boxa. Czy da sie to jakoś wyłączyć? Przez to nie moge collapsować ani chamferować.
  3. reset xform pomógł, dziekuje
  4. Witam Problem dotyczy zarówno modelowania jak i teksturowania, ale sadze ze lepiej zamiescic go tutaj Stworzylem box. Potem kopiując go zacząłem tworzyc scene. Kiedy chciałem przejść do teksturowania pojawił sie pewien problem (nie po raz pierwszy). Tworzenie wszystkiego na nowo odpada, dlatego też chciałbym prosić o pomoc z innym rozwiazaniem problemu "obwódka" obiektu jest znacznie większa niż powinna. zaznacze ze nie ma tam żadnych dodatkowych vertexów po unwrapie podczas gdy spróbowałem zrobić flattern map, kawałki mapy wyszły niewymiarowe (krótkie i szerokie, gdy ściany są długie i wąskie) dodatkowo obwódka podziału ścian (zielona) też nie wyglada normalnie tak wygląda na nowo utworzonym, 'działającym' boxie Co tak właściwie dzieje sie z tymi boxami? Jak to naprawic?
  5. Qjon

    [3d max]

    o, o to mi chodziło, dziękuje za pomoc
  6. Witam Czy jest jakiś sposób aby powiększyć (zoom) skale czasu w maxie? Chodzi mi o sytuację, gdy ustawiam sobie długość animacji na większą wartość (nawet 1000 - 2000 dla dłuższej sekwencji). Nie jestem w tedy w stanie złapać pojedyńczych keyów aby je na przykład przesunąć (kiedy są blisko siebie). Przydało by sie w tedy przybliżenie skali. Czy da sie to w jakiś sposób osiągnąć? PS. Korzystam z maxa 8
  7. oo właśnie o takie cos mi chodziło, dziekuje ;]
  8. ale particlami tez chyba bedzie dosc dlugo renderowało tak czy inaczej, chyba doszedlem jak to za pomocą planów zrobić (przeglądając na yt kilka filmików)
  9. Qjon

    Budujący się dom?

    zalezy czy ma sie 'budować' znaczy z poszczególnych elementów, czy moze 'budować' czyli od dołu do góry odsłaniać w pierwszym wypadku musisz po prostu zanimować każdy element (próbować animować od tyłu, czyli od ostatniej klatki gdzie stoi cały i odsuwajać pasek do tyłu przesuwasz elementy) w drugim na teksture domu nakładasz animowaną maske
  10. Witam Bawiłem sie ostatnio w modelowanie głowy. I po pewnym czasie doszedłem do włosów. Ok , fajnie mamy ten cały hair& fur, który jakoś tam wychodzi. Ale tu pojawia sie problem - czas renderingu. A pamiętam iż widziałem nie raz włosy wyglądające realistycznie, ale kiedy spojrzałem na model to na głowie zamiast hair&fury było kilka plane'ów. Stąd moje pytanie: jak zrobić takie włosy? Modl który robie to postać męska o włosach przyciętych bardzij po bokach, na górze głowy ma ok 5 cm długośći włosów, wszystkie postawione na zel do pionu. Pytam głównie dla tego iż jakoś nie moge znaleźć tuta do tego. A czas renderingu dla mnie sie liczy, gdyz planuje zrobić animacje z tego.
  11. właśnie chodzi mi o takie efekty w animacji przy powolnym ruchu wygląda to tak jak trzeba ale przy szybszym juz jest problem :/ da sie o tym blurem z propeties obiektu jakoś manipulować? bo on działa łądnie ale te ustawienia mnie nie zadawalają
  12. hmm odkryłem, ze w propeties da sie ustawić object motion blur. ale jest tam jeden problem: przy bardzo szybkich ruchach widać, iż nie jest to jedno rozmycie ale kilka nakładających sie na siebie obiektów. ale dla moich celó t ostarczy chyba ze ktos wie jak to zmienic
  13. Witam. Bawiłem sie troche maxem i zastanawiałem się jak uzyskać taki oto efekt rozmycia miecza świetlnego: Byłbym wdzieczny za pomoc
  14. Postanowiłem pobawić sie particlami. Stworzyłem PCloud. Następnie oteksturowałem go (tekstura robiona wg tuta pod spray). Lecz jak widzimy na obrazku mój PCloud ma te całe kwadraty dookoła czasteczek (1), gdy tymczasem spray (2) na tej samej teksturze wyglada jak powinien Czy wie ktoś jak to naprawić?
  15. Czy da sie jakoś przypisać cząsteczkom spraya tor ruchu, np po zadanej linii/liniach?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności