Skocz do zawartości

Flappy

Members
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Gdańsk

Flappy's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. właśnie widzę że jest niepoprawnie zbudowana, dlatego chcę ją poprawić. xd Jak bym się nie starał zawsze zostają gdzieś takie głupie przerwy... są miejsca w których po prostu nie mogę użyć attach , wkurza mnie to strasznie i przeszkadza w modelowaniu... Może ktoś inny jeszcze ma jakiś pomysł?
  2. Oto screen, chodzi mi o pozbywanie się takich przerw między powierzchniami których nie mogę połączyć.
  3. hmmm, używałem już tego narzędzia, ale nie wiem jak ma mi to pomóc zlikwidować przerwy między powierzchniami.
  4. Nie bardzo wiedziałem jak sformułować temat, mianowicie mój problem jest następujący, mam dwie powierzchnie nurbs i chciałbym żeby przylegały do siebie wzdłuż jednej krawędzi, dlatego interesuje mnie czy jest w maya jakaś opcja żeby wybrana Isoparm ułożyła się dokładnie tak jak inna? Czy muszę je dopasowywać ręcznie vertex po vertexie?
  5. Flappy

    Problemy początkującego

    1. Chyba że najpierw przekonwertowałeś na mesh a dopiero później na poly. Siatki meshy zawsze składają się z trójkątów, a polygons jak nazwa wskazuje mogą być wielokątami (poly-wiele).. ; )
  6. Jako że spline zostały skrytykowane, postanowiłem spróbować szczęścia z nurbs, ustawiłem krzywe i zrobiłem kilka powierzchni loft UV ale teraz pojawił się problem, mam krzywe których jak bym nie reversował i jak bym nie próbował to powierzchnia wychodzi mi z nich krzywo. :c Ktoś wie dlaczego? Krzywe są raczej ustawione w tym samym kierunku...
  7. Ostatnio dwukrotnie zdarzyło mi się że w trakcie modelowania zorientowałem się że blueprinty do siebie nie pasują. (Jeden rzut był np. za wysoki, albo za wąski itp.) Czy macie jakieś metody na sprawdzanie czy blueprinty pasują do siebie albo jakiegoś późniejszego ich dopasowywania?
  8. hmmm, nigdy nie używałem reverse, mógłby ktoś przybliżyć jak rozpoznać czy linia wymaga odwrócenia czy nie? PS. oczywiście wiem jak działa opcja reverse, nie wiem tylko jaka jest różnica na którym końcu (jakkolwiek głupio to nie brzmi xd) jest początek linii.
  9. Hmmmm, jak na razie mam wymodelowane tyle karoserii: http://img140.imageshack.us/img140/7324/autou.jpg Ale zaciąłem się w jednym miejscu i nie mam pojęcia jak to poprawić http://img228.imageshack.us/img228/8025/auto2f.jpg Tutaj widać wyraźnie tą wypukłość przy reflektorze, próbowałem tworzyć taką linię jak jest zaznaczona na niebiesko, ale wtedy kaszaniło się w miejscu zielonego trójkąta. :/
  10. Coś niechcący kliknąłem i teraz kiedy próbuję obracać albo przesuwać widok, zmieniają się w takie boxy, jak to cofnąć?
  11. @mirach Możliwe że nie są rozwijane, jednak ciężko mi to stwierdzić jako że mam tylko maxa 9. xd samochód który modeluję to mazda RX-8 i ma kształt dość opływowy i wydaje mi się że spline dobrze się nadaje do wymodelowania podstawowych kształtów. @mihpolak W tym akurat miejscu to nie to było problemem. Ale zamiana Bezier Corner na Bezier w kilku miejscach ładnie wygładziło mi powierzchnie, dzięki. (: @Grave Dziękuję Ci bardzo za takie rozwinięcie tematu, faktycznie kiedy pokombinowałem i pozamieniałem w niektórych miejscach trójkąty na kwadraty to wyszło jak trzeba, i dzięki ogólnie za te rady. Jeśli dobrze zrozumiałem powinienem pilnować żeby siatka składała się raczej z kwadratów a nie trójkątów i prostokątów?
  12. Cóż, temat założyłem raczej żeby się dowiedzieć jak sobie radzić z przedstawionym problemem, bo może się zdarzyć że jednak będę zmuszony użyć splinów i będę miał znów ten sam problem. A odpowiedź "przejdź na poly" to trochę jak ten lekarz co przychodzi od niego pacjent "Panie doktorze boli mnie ręka jak nią ruszam." A doktor: "To nie ruszać.", nie? xd
  13. A nie chodzi o to że wszystkie face muszą się składać z trójkątów albo kwadratów żeby stworzyła się surface? Bo o tym wiem. EDIT: spróbowałem zrobić tak jak mówiłeś, nie pomogło.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności