Skocz do zawartości

ebola

Members
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Mazury, Polska

ebola's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. ebola

    jak zrobić ślad

    Dziękuję za pomoc, wszystko działa jak powinno i może w końcu skończe tą prace ;)
  2. ebola

    jak zrobić ślad

    Hmm z helpem by dobrze było ale nestety w dziewiątce tego co piszesz nie ma w tutkach, a w 8 nie mam pliku helpa :/. Znalazłem coś takiego: "Chyba najwygodniej i najszybciej będzie zrobić to tak: - rysujesz ścieżkę w kształcie wykresu - po ścieżce standardowo puszczasz kulkę - tworzysz cylinder o dość dużej liczbie podziałów wysokości (nawet 100) - stosujesz do niego modyfikator path deform i przez 'pick path' wybierasz w nim stworzoną ścieżkę - teraz jeśli wszystko poszło gładko, to przy zmianie wysokość cylindra w jego parametrach, powinien się rysować wykres" Zrobiłem tak jak jest napisane i kiszka bo nie działa :/. MOze ktoś wie o co chodzi?
  3. Szukam, szukam i nic takiego tu nie mogę znaleźć, a więc zapytam. Jak zrobić ślad po poruszającym się obiekcie? Nie będę się rozpisywał co chcę zrobić, chodzi mi tylko o: - rysuję linie i sphere -łącze, animuje ruch po linii Jak zrobić aby linia była dopiero widoczna po przejściu kuli??
  4. ebola

    powielenie ruchu

    Dziekuję wszystkim za pomoc ale mi raczej chodziło o coś takiego: Modelowanie rozpoczynamy od narysowania elipsy w zakładce Create/Shape zaznaczamy Ellipse i oknie Top rysujemy chciany obiekt. Następnym krokiem jest skopiowanie elipsy, teraz z pasa głównego narzędzi wybieramy opcję Select and Rotate i przy zaznaczonym obiekcie (w naszym wypadku elipsie) w oknie układu współrzędnych położenia w kolumnie Z: wpisujemy np. 25 poczym czynność tą powtarzamy, aż nasza ida zamknie okrąg pamiętając aby podaną wartość zwiększać razy dwa przy każdej nowej elipsie. Teraz wybierając linie obrysowujemy nasz kształt w ten sposób w jaki ma sie poruszać obiekt. Rysujemy Sphere i z zakładki Animation/Contraints wybieramy Path Contraint (oczywiście sphera musi być zaznaczona) i przyłaczamy sphere do lini. Podziekowania dla Mlodego z EV
  5. ebola

    powielenie ruchu

    Ok dzięki a jak zrobić aby to tak wyglądało jak na moim skrinie? Robił mi to wykładowca który jest nieosiągalny. Mam to na dysku ale muszę to opisać i nie mam pojęcia jak on to zrobił :-/
  6. ebola

    powielenie ruchu

    Prawie tak bo ogólna koncepcja jest OK, ale linie trajektori ruchu elipsy powinny być widoczne tak jak na załączonym przeze mnie skriniecały nawet po renderingu. To ma wyglądać identycznie jak na moim obrazku z tą różnicą że kula ma się poruszać jak u Ciebie.
  7. ebola

    powielenie ruchu

    Nie do końca o to mi chodzi, więc może to zobrazuję. Wszystkie linie powinny być widoczne podczas animacji. Kula porusza sie po elipsie (zaznaczona w białym prostokącie) i przesuwa się tak jakby została przekręcana w lewo (elipsa).
  8. Mam mały i banalny problem jak sądzę dla większości z zarejestrowanych tu forumowiczów, ale nie mam czasu na szukanie materiałów bo czas mnie nagli (praca) muszę zrobić całą animację wraz z opisem algorytmu wykrywającego krawędzie w obrazie na środę tj 12.09. Pytanie jak w temacie - Jak powielić ruch kuli po elipsie, a dokładniej to tak: -rysuje elipsę i kulę -łączę te dwa obiekty przez "path constraints" Teraz kula porusza się po elipsie ale ja chcę aby jeszcze elipsa obracała się w przeciwną stronę wskazówek zegara, a cała trasa była widoczna po wyrenderowaniu. Bez tego nie mogę ruszyć z całą resztą, a czas ucieka. Max na moim PC to 9-ka. Dźwięczny wielce za pomoc będę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności