czesc wszystkim, mam straszny problem, kolejne godziny uciekaja a ja w zaden sposob nie moge dojc co robie zle, jestem na skraju zalamania..
konkretnie chodzi mi o wielokrotne odbicie swiatla w MentalRay'u
scenka na razie jest niesamowicie prosta, swiatlo jest jedno i jest to mr Area Omni
w opcjach final gathering jest pozycja Diffuse Bounces, ktora teoretycznie powinna okrteslac liczbe odbic jakim ulegnie swiatlo, niestety obojetnie czy mam ustawione 0,1,2 czy 100 za kazdym razem efekt jest taki sam, tzn. rendering wyglada tak samo, jest ciemno (nie liczac miejsc gdzie pada swiatlo bezposrednio) i wyglada na to jakby swiatlo ulegalo zawsze conajwyzej jednokrotnemu bardzo slabemu odbiciu (czas renderingu jest zawsze taki sam co rowniez swiadczy o tym ze kolejne odbiciea nie sa liczone niezaleznie od diff. bounces)
kombinowalem z opcjami max trace depth, wlasciwosciami obiektow, materialami, ale bez rezultatu, przejrzalem helpa i naprawde nie wiem co robie zle, dlaczego swiatlo nie chce sie odbijac ...