Obejrzałem kiedyś toturial jak zrobić katedrę w taki sposób, że na jeden box nakładamy teksturę np obraz jpg a na drugim box-ie dopasowujemy vertex-y do kształtu interesującej nas figury. Mam problem ponieważ gdy włączam widok tej textury to automatycznie drugi box przybiera wypełnienie i zasłania zdjęcie. Jak mam to prawidłowo wykonać? Na zdjęciach pokazałem prawidłowy rezultat i mój problem. Używam 3ds max 2008.
Znalazłem na forum link do strony z texturami są to pliki jpg
czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak nałożyć taką texturę na przykład na box-a. Próbowałem wybierać te textury w Editor Menager ale w ogóle ich nie widać, są tylko te w formacie max i mat.
Zwiększyłem parametry, które napisałeś i było trochę lepiej choć nie do końca mi o to chodziło ale w Edytorze Materiałów zaznaczyłem opcję 2-Sided w zakładce Shader Basic Parameters dla materiału na ściany i problem znikną. Wielkie dzięki za podpowiedź.
Wykonałem sobie prosty pokój z oświetleniem typu Target Direct i światło wpada jakby przez ścianę. Wiecie może jakie parametry mam ustawić aby pozbyć się tego problemu? w mojej scenie ściany wykonałem z narzędzia Plane po przekonwertowaniu na editable poly.
Mam pytanie, dlaczego gdy klikam na przycisk standard w editor material to opcja mental ray jest koloru szarego jak by była nieaktywna, a gdy ją wybiorę to w podglądzie jest ciemność? czy ja w ogóle mogę używać tego mentala. Mam max 2008 wersję commersial
Za pomocą box-a zrobiłem sobie materac na łóżko i mam problem bo krawędzie box-a są ostre, jak je zaokrąglić, żeby wyglądało bardziej realistycznie?
czy powinienem użyć jakiegoś modyfikatora?
Dzięki siwy widzę że używam programu, którego w ogóle nie znam. Znasz może jakieś strony z toturialami które opisują krok po kroku sceny z wykorzystaniem mental ray? byłbym bardzo wdzięczny.
Dzięki za pomoc, teraz wiem więcej czego szukać. Ale mam jeszcze pytanie skąd pobrać tego V-ray, dodam że używam maxa 2008.
Dzięki pionix za link wygląda to naprawdę super.
Jak w temacie czy można zastąpić Vray-a jakimś innym plugin-em
porównywalnym w działaniu do Vray-a? tylko takim, który można bez problemu pobrać z internetu za darmo i legalnie.
Ja potrzebuję coś do mojego maxa 2008.
Witam jestem początkującym w 3ds max i muszę nauczyć się jak najwięcej o oświetleniu wnętrz. Mam do zrobienia kilka projektów mieszkań ale nie wiem czy muszę używać jakiś dodatkowych programów jak V-ray (nie bardzo wiem co to w ogóle jest ten V-ray). Przeglądałem forum ale nie mogłem trafić na temat, który by mi pomógł. Znacie jakieś strony z dobrymi lekcjami na ten temat? bardzo proszę o pomoc.