ely
Members-
Liczba zawartości
18 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Palau
ely's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
hm, ja mam texture i environ, ale texture from object dziala, big thanks :-)
-
uvw jest, a gdzie dokladnie moge ustawic go dla gradientu? pracowalam nad tym dosc dawno i faktycznie jednak jest troche inaczej - zmienia sie skala i kierunek, ale w kazdym kadrze jest pelna rampa, a przy obrocie o 90 st gradient znika:
-
bylabym wdzieczna za odpowiedz na pytanie, jakie mam na temat materialu blend; chcialabym zeby 2 materialy przenikaly sie na obiekcie plynnie z jednej strony do drugiej, jak na obrazku (uzylam blend z gradientem). problem w tym, ze przy zblizeniu lub obrocie bryly lub widoku efekt jest identyczny - w kierunku i skali - tzn. jest zalezny od viewportu, a nie geometrii modelu. czy daloby sie blendem uzyskac to, o co mi chodzi, a moze mozna to zrobic inaczej? myslalam o uzyciu renderu sciany (ponizej) jako mapy, ale moj model to taka organiczna forma, na ktorej tylko gizmo box wyglada znosnie, poza tym jest ogromny, a potrzebuje tez detalu, wiec obawiam sie, ze moj max moglby jej nie uniesc.. a pytanie dodatkowe, to jak uniknac takich zapomnianych przez mental raya bucketow? :] z gory dziekuje za pomoc.
-
mozna bylo tez nieco wydluzyc i na rogu przyciac slicem pod katem 45°, ale moze to zbyt banalne... ;-)
-
hm, dziwnie dosc gadac ze soba, zwlaszcza na forum :-) ale moze komus sie przyda: 1. modelujemy konstrukcje (np. rzad torusow) i na niej rekaw o podobnej srednicy (np. z cylindra->poly, z wycietymi denkami) 2. zmniejszamy o x% SREDNICE/PRZEKROJ konstrukcji i tunelu (im bardziej, tym bardziej napieta bedzie membrana) 3. cylindrowi nadajemy clotha i dodajemy do symulacji elementy konstrukcji, cylinder-cloth, torusy-collision objects, ustawiamy wlasciwosci etc., w tym dla rekawa -> presets -> SPANDEX, mozna dodac elastycznosci i keep shape=100% 4. w miejscach styku materialu z konstrukcja werteksy rekawa grupujemy i przyczepiamy do torusow przy pomocy SIMNODE. 5. srednice konstrukcji (tylko) skalujemy do wlasciwej wielkosci 6. symulacja... wlala :-)
-
witam, potrzebuje wymodelowac tunel z membrany rozciagnietej na stalowej konstrukcji i zastanawiam sie, jak uzyskac taki efekt rozciagniecia/rozpiecia jakby to np. byla rajstopa :-) czy jest w maxie jakis reaktor, a moze plugin, ktory by samoczynnie 'obkurczyl' np. cylinder z materialu na wymodelowanej siatce? [mam maxa 9] pozdrawiam.
-
byc moze problem jest gdzies indziej, ale mozesz sprobowac tzw. '3GB switch', moj 3ds wyklada sie z tym duzo rzadziej :-) http://discussion.autodesk.com/thread.jspa?messageID=5328188 . pozdrowienia
-
Czy w maxie można gdzieś ustawić ilość dostępnej dla niego pamięci, np. jak w photoshopie? Właśnie poddałam się po 11h renderingu w połowie obrazka; w helpie dla dużych rozdzielczości znalazłam tylko bitmap pager i conserve memory, ale to zdaje się pomaga tylko na brak pamięci, kosztem czasu. Czy jest jakiś sposób na skrócenie czasu bez straty jakości? Pozdrowienia.
-
miałam na myśli nie tyle rysunek cienia, co samą jego widoczność też z drugiej strony tkaniny, ale już mam :) http://img213.imageshack.us/img213/7635/shadowplayks2.jpg ; http://img246.imageshack.us/img246/4726/f4msh8.jpg być może, że tylko ja mam takie problemy, ale na wszelki wypadek: rozwiązaniem jest translucent shader. jeszcze raz dzięki za czas i cierpliwość, wesołych świąt :)
-
znalazłam coś takiego: http://pl.youtube.com/watch?v=bKZfpF9UcYU wg opisu zrobione w 3ds max i after effects; udałoby się coś podobnego z samym maxem czy to psowy shadow play?
-
http://img89.imageshack.us/img89/6743/final1ku3.jpg - mniej więcej coś takiego:) zadziałało dla tych samych map (mapa opacity=mapa diffuse w bw) i 100% opacity po odznaczeniu 'use global settings' dla cieni i zaznaczeniu materiału 2-sided. ale zaraz wyniknął problem z cieniem obiektów w środku; widać je tylko od wewnątz, a ja bym je chciałA :) na zewnętrznej stronie płótna, np. jak w teatrze cieni.. obiekty i ich cienie widoczne w środku: http://img299.imageshack.us/img299/1705/shadowtest6gv4.jpg od zewnątrz cienie padają tylko na ziemię: http://img89.imageshack.us/img89/8823/shadowtest7ht1.jpg
-
ha, na drugim obrazku mam juz wlasnie raytraced shadows; i rzeczywiscie swiatlo przenika, ale jak rzecz wyglada, kazdy widzi. co dziwne, przy 100% dla mapy tkanina znika zupelnie, wrzuciłam nawet Twoją Tomala (dzięki ;), to samo. może mam coś spaprane w ustawieniach, poszperam. dzieki wszystkim panom :)
-
leru: tak chyba wlasnie mam teraz, ale to zalezy od tego, co znaczy 'to' ;) mam zwyklą bmp w bw, to wystarczy? bo z jakiegoś powodu nie działa jak należy.. mirach: moj user reference milczy na ten temat, mam maxa 7, może dlatego? :] wydawalo mi sie, ze swiatlo powinno bez problemu przenikac przez przezroczyste partie opacity mapy? na samym początku wyszło mi coś takiego: http://img525.imageshack.us/img525/2614/rendercalcadvlightlh6.jpg ale to byly elementy importowane; po nalozeniu tego samego materialu w scenie, przestał przepuszczać światło.. ot enigma :] a mapowanie poprawię :) tomala: hm, podobną, tylko z mniejszym kontrastem, mam już w opacity; więc może problem jest tylko ze światłem? jak to jest, czy ono przenika przez przezroczyste mapy?
-
włala: http://img68.imageshack.us/img68/5278/clothlq5.png to są takie kokony z tkaniny ze światłem w środku, czyli dziurki powinny swiecic, całość być podświetlona i rzucac miękkie światło dookoła.. a wygląda to tak: http://img206.imageshack.us/img206/9367/renderclothcp5.png (z shadowmapą) z raytraced shadows światło wychodzi poza kokon, ale podświetlenie tkaniny nie jest realistyczne: http://img529.imageshack.us/img529/8946/rendercloth2hr4.png to są rendery (testowe-stąd jakość) już z mapą opacity (ten sam img w bw) - bez niej jest zupelnie ciemno - ale chyba coś z nią nie tak..
-
Witam, mam takie pytanie, jak zrobić w PS bmp z kanałem alfa (do mapy opacity dla tekstury) ze zwykłego obrazka rgb? wszystkie tutoriale radzą, żeby stworzyć nowy kanal i w nim rysowac, ale w przypadku tkaniny, gdzie chcę miec nieprzezroczyste włókna i przezroczyste dziurki między nimi, byłoby to pracochłonne :] i zależy mi na miękkim przejściu, więc może jest sposób, żeby zrobić kanał alfa np. z obrazka w skali szarosci? pliku z wklejoną w kanał zwyklą kopią w bw max nie rozpoznaje, a nie mam więcej pomysłów.. dzięki z góry :)