Skocz do zawartości

deeking

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

deeking's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. deeking

    Skalowanie w Maya

    Dzięki wielkie - testowałem - trzeba się przyzwyczaić do narzędzia ale działa, o to mi chodziło. Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam
  2. deeking

    Skalowanie w Maya

    Witajcie Mmam taki problem i pytanie, czy da się równomiernie przeskalować hurtowo vertexy w ten sposób, jakby się skalowało jeden obiekt, innymi słowy, potrzebuje poszerzyć obiekty tak jak to zaznaczone na podglądzie, chcę to zrobić na wszystkich obiektach jednocześnie a nie osobno, docelowo mam 40 takich obiektów już gotowych. Proszę o pomoc czy da się to zrobić. https://www.dropbox.com/s/xk0974sfcr2wjd4/scale.jpg Pozdrawiam
  3. deeking

    Skala

    VS_ Wielkie dzieki rozwiales wszelkie moje watpliwosci w tym temacie. zamykam ;)
  4. deeking

    Skala

    Hej No wlasnie w tym rzecz przy mniejszej skali i tekstury sa ostrzejsze(latwiej o jakosc), nie wiem jak sie bedzie zachowywal np. obraz wielkiej fotki rzuconej na 30m sciane (skala 1:1). Czy wyjda piksle, czy obraz bedzie rozmyty ? Czy warto w takim razie wybierac w tym przypadku fotki najwyzszej mozliwej rozdzielczosci? ale w tedy chyba czas renderu sie wydluza ? A po pomniejszeniu skali do np 1:10 czy 1:100, jak sie ma wtedy obraz z kamery i swiatlo z metala (moze bedą wystepowac przeklamania) przy renderze koncowym. Wiem ze to duzo pytan ale meczy mnie to i nie moge sie zabrac do roboty. A nie chce zaczynac wszystkiego od nowa. pozdrawiam deeking
  5. deeking

    Skala

    Witajcie Nie bedzie to nowoscia jesli napisze ze jestem swierzak w maxie. Jakies male pracki mam juz na sumieniu, jednak mam dylemat co do skali projektu, tzn. chodzi mi o skale w ex. badz interiorze. Czy modelujecie w 1:1 czy 1:10 a moze 1:100, i jak sie do tego maja materialy po nalozeniu na model. Wiem ze to lamerskie ale mam dylemat. pozdr. deeking
  6. deeking

    Problem z Refine-Connect

    Oki chopaki juz sie wyjasnilo ehh... czlowiek sie uczy i uczy... :)
  7. delf77: Corel przede wszystkim jest do wektorow a PS do grafiki rastrowej. PS bardzo dobrze obsluguje palete CMYK - Corel ma z tym problemy jesli chodzi o bitmapy. Wole widziec jakie kolory mam dostepne i wtedy nawet jesli sie tak zdarzy ze kolory sa blade, mozesz wtedy nadac im wiekszy kontrast lub podbic jak Ci sie podoba, ale masz pewnosc ze przy wydruku bedzie wygladalo mniej wiecej identycznie.(zalezy to jeszcze od jako-takiej kalibracji monitora). Tworzac dokument w CMYK od poczatku do konca pracujesz na kolorach w palecie CMYK w palecie jakiej drukuja maszyny drukarskie. RGB jest paleta o wiekszej przestrzeni barwnej niz CMYK dlatego jest taka roznica przy zamianie z RGB na CMYK i niektore kolory poprostu nie wychodza, jak pisalem wole byc pewny ze kolory ktore mam na ekranie na pewno wyjda w druku, dlatego pracuje w CMYK jesli chodzi o przygotowanie pracy do druku. Herodot: Tak naprawde to ta kartka miesci ci sie na ekranie monitora jak w wordzie :) tylko ze jest to powiekszenie rzedu 25% Kazdy piksel na ekranie ma swoja wielkosc i wg wymogow przygotowania prac do druku jest tych pikseli tyle ze nie mieszcza sie na ekranie. Monitor przed ktorym siedzisz tez ma swoje ograniczenia i aby pomiescic te wszystkie piksele i zobaczyc je wszystkie na raz wymyslono skalowanie obiektu. Mozesz dowolnie skalowac swoja prace zeby jak najdokladniej porozmieszczac elementy. Ale zeby do konca byc pewny jakosci zawsze sprawdzaj przy 100% powiekszeniu.
  8. Herodot : Zrob to tak : utworz w PS dokument a4 o rozdzielczosci 300dpi, odrazu przy tworzeniu dokumentu masz tez mozliwosc ustalenia palety kolorow na CMYK. Pracuj tylko w CMYKU - od razu bedziesz widzial jakich kolorow mozesz uzywac i nie bedzie pozniej niepotrzebnych rozczarowan po odebraniu pracy z drukarni. Do utworzonego przez Ciebie dokumentu nawrzucaj fotek najwyzszej rozdzielczosci jaka tylko mozesz i nie przejmuj sie tym ze sa one za duze przeskaluj je tylko do odpowiadajacej tobie wielkosci. Po ukonczeniu juz projektu otworz sobie ten dokument jeszcze w powiekszeniu 100 procent i sprawdz czy jakosc fotek i innych detali folderu Cie zadowala jesli tak to zapisz dany dokument w tiffie badz w pdf'e w HIgh Quality Print, jezeli bedzesz mial jeszcze cos nie tak to powiedza ci o tym w drukarni przed drukiem. Przygotowuje prace dla drukarn dochodzace nawet do 100m biezacych, da sie to zrobic nie nie jest to wielka trudnosc wierz mi . Pozdrawiam
  9. deeking

    Problem z Refine-Connect

    Sprawdzilem dokladnie wszystkie splajny sie pokrywaja, pracuje w oknie front i nie ma innej mozliwosci. Jesli nie tym sposobem to jak moge zespawac te vertexty tak zeby byly calascia z reszta splajnu ?
  10. Witam Nie bede oryginalny jesli powiem zem jest swiezynka w maksie :), poczatki bywaja trudne ale robiac cos wg tutka z samego maksa wydawalo mi sie, ze powinno wszystko dzialac hmm... Ale do rzeczy - tak wiec robie tutka wprost z maksa - tego o modelowaniu konika szachowego, w pewnym momencie dochodzi sie do laczenia vertexsow przy pomocy opcji REFINE CONNECT wszystko idzie pieknie ladnie - wciskam REFINE CONNECT uaktywniam istniejacy juz vertex przechodze na przeciwlegla linie wciskam lpm tworzy sie nowy vertex i ppm koncze funkcje tworzy sie linia miedzy tymi vertexami i niby wszystko pieknie, ale nowopowstala linia jest tak jakby osobna nie zwiazana z calym splinem vertexy nie lacza sie, a chyba powinny ? pomozcie .... mam nadzieje ze w miare jasne dla Was sa te moje wypociny Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności