Witam
Realizuję projekt w którym duży zbiór obiektów porusza się po określonej trajektorii (zbiór składa się dla uproszczenia np ze sfery, sześcianu i ostrosłupa). Obiekty nie mają lecieć po ścieżce jeden za drugim tylko lekko rozproszone wokół ścieżki. Zadanie wygląda na dość proste ale napotkałem na dwa podstawowe problemy, których nie potrafię rozwiazać..
Pierwszy to kolizje obiektów między sobą. Test przeprowadziłem używając splajnu o określonym kształcie, PathFollow i emitera SuperSpray (czyli mogłem użyć tylko jednego rodzaju bryły jako wzoru cząsteczki). I tu już kłopot >cząsteczki przy włączonej opcji kolizji, ustawionej odpowiednio skali w scenie, nadal miejscami się przenikają!!
Drugi to jak stworzyć taką gromadę z paru różnych brył? czy mogę puścić po jednej ścieżce 3 "strumienie" z SuperSpray na raz żeby się nawzajem nie przenikały (znowu problem kolizji)?
Może jest na to jakiś wypróbowany sposób..
Program to 3ds max 2009.
Pozdrawiam