Prawdopodobnie dla wszystkich oprocz mnie ten problem nie jest problemem.
Probowalem znalesc przyklad z podobnym elementem do zrobienia ale nic mi nie pasuje :/
Zaznaczam, ze jestem calkiem nowy w 3D, do tego uzywam przedpotopowa wersje 5.
Sprobuje mozliwie dokladnie przedstawic moj problem:
Musze zamodelowac kawalek perforowanej wygietej blachy.
Jak ja to probuje robic:
Skorzystalem z opcji standard primitives (jako, ze prymityw ze mnie :D) i uzylem 'Tube'.
Potem stworzylem male walce i przy pomocy array powielilem w pionie.
Scalilem je w jeden obiekt za pomoca compound objects>connect (tu juz jest pierwszy problem, bo nie moge zaznaczyc wszystkich->polacz, tylko musze klikac na kazdego pojedynczo. Na pewno sie da jakos masowo).
Ulozylem to tak, jak na obrazku (pewnie juz sie domyslacie po co).
Dalej mialem zamiar rozmiescic je na calym 'kawalku blachy' i wyciac uzywajac boolean (substraction A-B), ale oto efekt, jaki uzyskuje wycinajac nawet kilka 'klockow' z wiekszego obiektu. Oczywiscie im wiecej, tym bardziej poniszczona siatka :(
Cut->Remove Inside daje 'ladniejszy' wynik, ale nie ma wtedy wycietych wnetrznosci :( (i tez nie jest idealnie).
Pytania:
*Czy wogule dobrze sie do tego zabieram? Moze to sie powinno robic calkiem inaczej? (probowalem juz plaski box i wyciac w nim (zeby potem wygiac wynik), ale tez sie siatka sypie i wychodza cuda)
*Czy da sie laczyc w jedno kilka obiektow na raz?
*Kolejnym krokiem mialo byc dla mnie Spacing tool, ale tez nie wychodzi jak chcialem, bo do wykonania perforacji potrzebowalem walcow podstawami koncentrycznie skierowanymi do srodka luku (opcja 'follow' robi calkiem cos innego). Jak to zrobic?
Na koniec 'to cos' co mi wyszlo, dalekie od idealu :/
(na obrazku mam 2 takie elementy lustrzanie do siebie)
Na wlasna obrone mam tylko tyle, ze pracowalem troche w SolidWorks'ie stad moj 'sposob' na podejscie do tego problemu.
Oczywiscie dziekuje za kazda pomoc i z godnoscia przyjme slowa krytyki :)