Witam,
Planuje budowe symuatora wykorzystującego siłowniki. Zanim zabiorę się do budowy sprzetu chciałbym miec mozliwośc symulacji ruchów podając parametry siłowników w pliku (musze przeanalizować symulację ruchu eksportując dane z Gry)
Wiem ze 3D Max nadaje sie do tego i dlatego proszę o pomoc.
Mam problem z stworzeniem działającego poprawnie prostego modelu platformy z siłownikami.
Nie wiem tez czy plik w MaxScript jaki stworzyłem by ozywic model jest poprawny.
Na razie wygląda on tak (poniżej) i jakoś działa ale nie wiem czy nie powinien miec innej formy...
animate on
(
at time 0 $tlok.pos = [0,0,0.0000] at time 0 $tlok1.pos = [10,0,0.0000] at time 0 $tlok2.pos = [5,-10,0.0000]
at time 1 $tlok.pos = [0,0,1.000] at time 1 $tlok1.pos = [10,0,1.4134] at time 1 $tlok2.pos = [5,-10,0.8113]
at time 2 $tlok.pos = [0,0,4.3133] at time 2 $tlok1.pos = [10,0,2.1289] at time 2 $tlok2.pos = [5,-10,0.9845]
)
itd
Gdzie tlok, tlok1, tlok2 to poszczególne tłoki a Z jest parametrem wysuwu tłoka
Prosty model który stworzyłem jakoś działa (zrzut ekranu modelu w załączniku) ale nie potrafię "połączyć elastycznie" siłowników z platformą (górną) tak aby wysuwając się zmieniały ona położenie platformy.
Kombinowałem trochę z hierarchią w Schematic View ale brakuje mi wiedzy zeby połączyc elastycznie platformę z siłownikami.
W Solid Egde ktorego czasami uzywam jest cos takiego jak RELACJE.
Nadaje się je pomiedzy poszczególnymi (np połączonymi elementami) i sprawa jest prosta.
W 3DMax doszedłem do czegoś takiego jak DUMMY (obiekty pomocnicze) ale nie wiem czy nie błądzę...
Jak to jest w przypadku 3DMax... prosze o pomoc...
Załączam zrzut ekranowy modelu jaki wyskrobałem (trochę prymitywny i brzydki ale nie o to chodzi).
Proszę o sugestie jak powinien wyglądać plik ms dla siłowników oraz jak połaczyc górna część siłowników z platformą aby model poprawnie działał.