Skocz do zawartości

Gumaty

Members
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Gumaty's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Gumaty

    Pozycjonowanie obiektów

    Poprzez Select&Link połączyłem tłoki z korbowodami oraz korbowody z wałem. We wszystkich tutorialach jest napisane, że muszę odebrać stopnie swobody poprzez odpowiednie manipulowanie Rotational Joints i Sliding Joints. O ile to pierwsze jest, o tyle za Chiny Ludowe nie mam dostępu do blokowania Slidingów bo ich po prostu nie ma na prawym panelu (od razu dodam, że nie są zwinięte, po prostu ich nie ma). Co zrobić, aby tłoki przesuwały sie tylko po swojej osi?
  2. Gumaty

    Pozycjonowanie obiektów

    Ja też chętnie poznam Inverse kinematics, bo wydaje mi się to logiczne. Byłbym wdzięczny za krótkie omówienie podstawowych operacji. Jak pisałem jestem VERY początkujący w 3DS. Mam doświadczenie w Inventorze i w Catii 5, i tam tego typu więzy robi sie w prosty sposób.
  3. Gumaty

    Pozycjonowanie obiektów

    A jak to zrobić z pominięciem tych kości? Mam silnik, który wygląda jak poniżej. Jest to układ Vanos z Valvetrainem z BMW. Animacja z założenia jest dość skomplikowana do wykonania, bo jest dużo powierzchni stycznych, po których krzywki się poruszają, a ja muszę najpierw cokolwiek ruszyć, żeby zacząć działać dalej. Proszę o pomoc w opanowaniu tego ustrojstwa: jakąś podpowiedź jak to okiełznać. Mam Biblię 3ds Max 8, ale to jest taka cegła, że sam nie wiem gdzie szukać. Mam też książkę Ćwiczenia praktyczne 3ds max 9, ale to jest kicha.
  4. Gumaty

    Pozycjonowanie obiektów

    Zrobiłem zestawienie silnika w Inventorze i przerzuciłem go do 3DS, ale nie mam pewności, że te więzy z Inventora są nadal aktywne. Na pewno obiekty są w odpowiednich miejscach, ale nie wiem, czy się wszystko nie rozchrzani po ruszeniu całego ustrojstwa. Ma ktoś z tym doświadczenie? Kolejna kwestia to pozycjonowanie całości w stosunku do globalnego układu odniesienia. W tej chwili mój silnik jest umieszczony poziomo, a ma być pionowo. Jak to zmienić?
  5. Na początku zaznaczam, że jestem BARDZO początkujacy w 3DS Max. Chcę wykonać animację silnika samochodowego, mam już zrobione modele w Inventorze i chciałbym to teraz zanimować w 3DS Max. Z importowaniem do 3DS nie ma problemu. Problem mój polega na tym, że nie wiem jak pozycjonawać obiekty w 3DS i jak nadawać więzy wzajemnego położenia obiektów względem siebie. Jak wiadomo w silniku tłok w cylindrze musi sie przesuwać ruchem posuwisto-zwrotnym a wał obrotowym i muszę to jakoś powiązać, a nie wiem jak. Potem pewnie dojdzie problem kamer, oświetlenia i tła, ale tym będę zajmował sie później. Wiekszość tutków i książek opisuje to w taki sposób, że nic z tego nie wiem. Wiem, jak tego typu powiązania wykonać w Inventorze i w Catii 5 (w tym siedzę na codzień), ale 3DS to dla mnie novum i prosiłbym w tym względzie o pomoc. Może ktoś ma jakiś tutorial, który opisuje pozycjonowanie i wiązanie obiektów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności