Jak uzyskać w sposób najbardziej prosty następujący efekt:
Chciałbym uzyskać również odwrotny efekt tzn. powierzchnię wklęsłą. Potrzebna mi jest taka bitmapa nic więcej.
Dla jasności robię tak.
1.tworzę kulę
2. Nadaję jej materiał np. Metal Galvanized
3. Daję Assign Material to Selection (kula przyjmuje nowy materiał)
4. Klikam ikonę Modify
5. Wybieram z Modyfier List Edit Poly
6. W Selecton wybieram Polygon
7. Zaznaczam jakiś fragment kuli (na czerwono mam zaznaczenie
8. Przechdzę do Edytora materiałów
9. Wybieram nowy materał (nowy slot nie modyfikując istniejącego)
10. Klikam ponownie Assign Material to Selection (mając cały czas zaznaczone polygony)
11 i... cała kula przyjmuje nowy materiał (nie zaznaczenie)
Zrobiłem tak jak piszesz, ale przy zaznaczonych poligonach wybrałem inny materiał i wybrałem go. Cała kula przyjęła zaznaczony nowy materiał. Chyba coś źle robię.
W jaki sposób mogę pociąć kulę na plastry, którym będę mógł przypisać odrębny materiał? Proszę o pomoc. Jestem początkujący zatem proszę o dokładny opis czynności.
Dzięki za pomoc, ale na moim etapie jest to za trudne (tzn. potrzebowałbym takiego tutoriala dla zupełnie początkujących, bez skrótów). Zdaję sobie sprawę, że zielonym ciężko się rozmawia. Jeszcze raz dzięki
Jestem początkującym użytkownikiem 3Dmax'a. Muszę zrobić efekt podobny do tego przedstawionego poniżej.
Nie mam pojęcia jak nanieść na kulę jakąś fakturę (paski, gwiazdki itp.) Może ktoś kto wie jak to zrobić znajdzie chwilę czasu i podpowie mi jak taki efekt uzyskać. Że światłem, cieniami i kamerami sobie poradzę, chodzi mi jedynie o paski na kuli i na tle. Pozdrawiam Wojtek