No, może nie wypada samemu sobie odpowiadać, ale udało mi się już rozwiązać problem ;)!
Przyczyną wadliwego oświetlenia było niewłączenie mapowania fotonowego przy świetle "Mr Sun" (zakładka mr Sun Photons, box: Use Photon Target - powinno być zaznaczone!!!).
Spójrzmy jeszcze raz: Render z WYŁĄCZONĄ opcją "Use Photon Target"
i render z WŁĄCZONĄ opcją "Use Photon Target"
Widzimy, że nieprawidłowe przejaśnienia w rogu zniknęły. Obraz jest jednak zbyt ciemny. Można bawić się z ustawieniami Final Gather i Global Illumination, by zwiększyć doświetlenie przedpokoju, spowoduje to jednak zdecydowane wydłużenie obliczeń.
Rozwiązaniem jest dodanie "portali nieba" za każdymi drzwiami otwierającymi się na przedpokój "mr Sky Portal"
Oto efekt końcowy (no, wcale nie końcowy, ale kończący ten problem ;)):
Pozdrawiam!