Witam.
Mam nadzieję, że nie dubluję tematu ale zwracam się do Was z pytaniem jak da radę rozwiązać problem renderowania kilkunastu scen korzystających z tych samych materiałów, studia, światła a roznia sie tylko modele. Jednym słowem chce wykonac packshot produktow. Mam 40 produktow i zastanawiam się jak najsprawniej przeprowadzić proces renderowania. Moze opowiem teraz jak robilem to do tej pory.
Z racji ze 3dsmax nie popisuje sie stabilnosc swoich projektow i nie ufam mu to kazdy z 40 modeli ktore posiadam zapisany osobnym pliku max. ostatnim razem mialem dwadziescia pare i po prostu pewnego dnia plik juz sie nie otworzyl "3ds Max failed to open file" czy cos takiego - bez komentarza.
Wracajac do sceny - sklada sie z:
- modelu
- studia
- 2 spotow i jednego softboxu
Do modelu przypisuje material z biblioteki.
Proces renderowania wykonywalem do tej pory tak ze kolejkowalem w backburnerze 40 zadan i zostawialem na noc zeby wszystko wyrysowac.W zwiazku z tym ze pojawia sie pozniej potrzeba zmiany materialu lub swiatla szukam sposobu owa zmiane szybkim sposobem zastosowac do wszystkich modeli/plikow max i wywolac powtorke zadan z poziomu backburnera? Bo do tej pory wydawalo mi sie ze jesli zmienie wlasciwosci mateiralu w bibliotece i zapisze plik to powtornie wywolane zadanie w backburnerze uwzgledni zmiany. Jednak mylilem sie.
Bede bardzo wdzieczny za WARTOŚCIOWE wskazówki i komentarze. Może nie poprawnie podszedłem do tematu? może inaczej zorganizowac proces renderowania? jestem otwarty na propozycje/dyskusje .
z góry dziękuję za sugestie.