Witam.
Obecnie stanąłem na natępnym problemie.
Otóż, mam 2 obiekty, jeden ogólnie o b. złożonej siatce, drugi o takiej samej złożoności w miejscu, w którym miałby nastąpic boolean. Ogólnie były modelowane z kuli z ilością segmentów równą 200 (muszę być precyzyjny niestety) :)
Oczywiście, zwykły Boolean już na samym początku odpada. Modelowanie tego ręcznie zajęło by znaczną ilość czasu.
Próbowałem używać ProBoolean i ProCutter. W obu wypadkach, w 90% prób wycięcia 3ds max wywalał błąd i wychodziłem do pulpitu. W tych 10%, czas wykonania operacji byłby dłuższy niż 3 godziny (tyle czekałem..). Na końcu posta umieszczam obrazek.
Teoretycznie miałbym możliwość ominięcia tej procedury, gdybym mógł nadać jednemu z obiektów tak jakby teksturę w jednym miejscu, jednokolorową, o kształcie obiektu wycinającego, która jednak musiała by mieć swoją grubość - 1mm, czyli u mnie 0,1 jednostek Maxa :) Tylko, że nie potrafię tego JESZCZE zrobić :)
Oto obrazek:
A chwilowo zostawiam komputer z tą operacją na noc. Kto wie, może jak wstanę czeka mnie niespodzianka? ;)