Skocz do zawartości

Meksyk_Panie

Members
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Wrocław

Meksyk_Panie's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

16

Reputacja

  1. No tak, wpadłem tam juz po dadaniu tego tematu. Kalam sie po stokroć i błagam o przebaczenie:) Po prostu po dwóch dniach ciągłego szukania tych zdjęć sikałem w majtasy ze szczęścia. I nie wybadałem tematu. Wiecie jak to jest :)
  2. Proszę nie bijcie za bezczelne kopiowanie ale bym sobie do końca w brodę pluł, gdyby taki zbiór sie zmarnował. http://forums.cgsociety.org/archive/index.php/t-39710-p-2.html mały wycinek linków z powyższego forum: ns Jeszcze jedna stronka z linkami: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=257570 Tu programik z symulacją min:) http://www.artnatomia.net/uk/artnatomy.html A tu znalazłem jeszcze zdjęcia typu "ortographic", czyli w sam raz na image plane. A trochę sie trzeba naszukać... http://www.spectralogue.com/textures/index.php?path=62 i tu: http://free-textures.got3d.com/natural/free-character-references/index.html
  3. Heh, tak samo u mnie. Nie ma co liczyć na np większą rozdzielczość czy tam lepszej jakości płyny. Bo sie buntuje mi maszynka i reseci:) U mnie to wina chyba chłodzenia. Chyba...
  4. Anatomicznie smok nie przypomina smoka. Te łapy i inne. Tak jak pan Brown mówił że przy takich organicznych obiektach trzeba pamietać o kościach(zawsze widoczne, nawet pod warstwą miekkiej tkanki) no i mięśniach. Popatrz sobie jak wygląda taka łapa Treksia. Taka trochę inna jest:) A to bedzie w majce robione dalej? Jeśli tak to ziom, błagam, podziel się wiedzą i powiedz jak wyeksportować displacement:) Bo męczę się z tym już od tygodnia.
  5. Fajny pokój. Te świecące rogi też miałem, jak kombinowałem z area light. Po dodaniu portal light(nie wiem czy w maxie tez jest coś takiego) wszystko sie naprawiło. Więc może pobaw się źródłem światła, zmień na inne, daj inne. No i jeśli jest oświetlenie zewnętrzne, to tego nie widać. A jak wewnętrzne to sufit bedzie raczej w cieniu chyba? Tło za oknem wydaje się nie trafione w perspektywie, ale to może być tylko moje zdanie:) Ogólnie ze światłem też mam problemy. Niestety nie wiem w którą stronę mam iść, co jest źle a co dobrze(od strony techniczno-suwawkowej) wiec za bardzo nie pomogę. A tam na meblach to są jakieś displacement, bump, czy specular? Może dodanie tego pomoże... Te tutki powinny Ci pomóc: http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/simple-light-setup-in-radiosity.html http://www.escalight.com/tutorials/3dsmax-tutorials/lighting-a-bedroom-part-2.html http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/interiorlighting_video/index.html
  6. No tak. Backspace nie kasuje literek, cofa stronę... ech... Lotos...kwiat... na tafli...kuRRRW... .... jeziora... Nie wiem czy wypaliłem. Go czy ją? Z chęcią odpowiem, ale ciezko mi odpowiedzieć na pytanie dotyczące tematu którego jeszcze do konca nie pojmuję. Właściwie to Twoje pytanie może być rozwiązaniem mojego problemu :) Po pracy opiszę krok po kroku co robię w zbrushu(bardziej szczegółowo), może dojedziemy do konkretnych wniosków. Strasznie irytuje mnie fakt, że nie mogę znaleźć konkretnego rozwiązania mojego problemu. Znajduję tutoriale, które są albo niekompletne, albo nie na temat. Wiem juz przez to naprawdę sporo na temat zbrusha i majki, ale niestety nie o to mi chodziło:) Jest jeden oficjalny tutek pixologica(chyba), ale idąc krok po kroku zatrzymuję sie właśnie na etapie "kliknij w 'export all' w multi displacement 2", gdzie wyskakuje wiadomy już błąd. Przeinstalować zbrusha może? Gdzie tam czytałem, że ludzie z vistą mają podobne problemy(ja mam xp). Może jest to kwestia zapisywania plików przez zbrush. A raczej praw do tego? Moze winda go blokuje? Albo moze jest to wina wyłączenia jednego rdzenia z koligacji programu? Edit Może jakoś przez Alpha grab(zapis 'ze słuchu' z tutka słaaabej jakości:) ) da sie to zrobić? Ale do złożonych modeli to chyba nie.. Pewnie tylko do tekstur...
  7. Witam Może jakoś lepiej zobrazuje mój problem. Mam taki o model zrobiony w majce. Nie ma żadnego overlapingu, model prosty, sam quady. Nie jestem pewien co do sposobu layoutu UV'ek, tu zrobione opcją planar maping. Exportuje to to (odznaczając grupy) DAlej bazgram w zbrushu. Wychodzi coś takiego: I jak tylko chcę to to wyeksportować(displacement za pomocą multi displacement 2), to niestety dostaje komunikat o błędzie: Domyślam się, że problem tkwi w jakimś jednym banalnym szczególiku, którego cały czas nie widze. Albo po prostu nie do końca zakumałem całą tą zbrushową magię:) Jak ktoś ma jakiś sugstie to proszę o radę. Tu zrobiony model: http://www.savefile.com/files/1691404 Shit, szósta rano. Znowu cała noc w plecy...
  8. Dzięki jak się uda to sprawdzę. Jak na razie walczyłem z nagminnie wyskakującymi błedami w obu programach. Jak tylko uda mi się wypocić jakiś konkret to nie omieszkam dać opisu "dla opornych". Bo w sumie to dużo jest tego w sieci, ale jakoś jeszcze mi się nie udało wygenerować ani jednej mapy. Zawsze już przy generowaniu wyskakuje error. Albo jak wygeneruje plik graficzny, to tego potem nie potrafię przekonwertować na .map. Wydaje mi się ze jest to problem źle przygotowanych UV'kach. Dzisiaj może coś po pracy powalczę.
  9. Meksyk_Panie

    Fatal error w majce

    Heh, mi to się to pojawia średnio co 30 minut. Białej gorączki idzie dostać. Ale to głównie moja wina, bo aktualnie ćwiczę zbrusha, i cały czas coś źle robię:) A to zły import, a to za gęsty model, a to źle UVki zrobione. Często wiesza sie jak jest siatka jakaś przekombinowana. Przynajmniej u mnie... A jakby ktoś miał error w zBrushu na starcie, to polecam wyłączenie z koligacji jednego procka(*jesli oczywiscie posiadacie wiecej niz jeden). Kilka dni szukałem rozwiązania, więc pomyślałem ze przy okazji mogę sie podzielić :D
  10. Jeśłi ktoś z was zakumał generowanie displacement maps w zbrushu i jak to dalej w Majce poukładać, to ja bym bardzo prosił o mały tutorial w punktach moze:) Przeleciałem chyba już przez wszystkie dostępne w sieci i jak na razie zaden nie był dobry. Zawsze wyskoczy jakiś błąd. Juz przy włączaniu zbrusha jest zwiecha. Dopiero po wyłączeniu jednego procesora w ustawieniach koligacji pozwala na odpalnie tego softu. Staram się zeby nie było overlapping na UV, siatkę mam dobrą, eksportuję też poprawnie. Ale już w zbrushu to kaszana się robi. Multi displacement 2 mam. Staram sie wyeksportować poprzez menu zplugin, gdzie wyskakuje mi error ze sie niestety nie da. Tu mam jeden tutorial: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=43264 Ale oczywiście u mnie nie działa:) Wygenerowanej mapy za nic nie mogę przekonwertować na plik .map. No NIE-DA-SIE. I gdzie w shading group danego materiału jest sekcja "shading group attributes". Poza tym ja nie chce importować ileś tam razy "subdividniętego" modelu, bo mi się maja zwiesza. Jest inny sposób?
  11. Dzięki za szybką odp:) No tak, ja wiem, tak jak pisałem modele są do dopieszczenia. Render zszedł kompresją jpga. Moze zaraz dam lepszą jakość. Ale jak już piszesz, ze słaby, to tak jeszcze jak byś mógł napisać jak go poprawić, to bym był wdzięczny, bo ja nie wiem co jeszcze wymyślić. Materiały jako takie. Starałem się dać najlepsze teksturki (ostre zdjecia, duze). Wydaje mi sie, ze na mapowaniu coś źle zrobiłem. No i nie ma jeszcze zadnych bumpów, disp. specularów. Ju noł:) A w katalogu ikei to nawet 3 takie same gitary były:P Sam widziałem:) Telewizor studencki. Ogólnie to bardziej na pomoc od strony technicznej oświetlenia i renderingu liczyłem :)
  12. umm... Witam! Więc może zacznę od wyjaśnień:) Grafiką 3d zacząłem się interesować jakiś rok temu, kiedy to znajomy z roku, co to jakieś tam wladców much robił, zademonstrował mi co potrafi Maya. A ze sam ambitny jestem, to sobie pomyślałem z jak jakis pixar albo platiqe potrafi, to ja tez mogę :) No i tak od 8 miesięcy męczyłem tą majkę, ile sie dalo, z małą przerwą na sesyje i inne rozwojowe przszkadzajki. No, jako tako, bo jeszcze w pracy trza sie było pojawiać. Jeśli ktoś już zerknie to prosiłbym o jakieś info ale raczej od strony technicznej. Bo to że klamki od szafki nie ładne to mi akurat wisi:) Kwestia gustu. Ale z takim oświetleniem to już miałem straszne problemy. Albo z furem. Dlawi to kompa stranie. Tu użyłem jednego portal light w oknie i mentalowego sun i sky(coś tam), co znacznie obniżyło czas renderowania. Portal szczela fotonkami gdzie popadnie, sam świeci z intensywnością zero. RT shadows tysz ma. Intensywność 80000, exponent na 1, Photony w liczbie 100000. Co tam jeszcze... Ustawienia mental ray : Sampling na 0/2 - więcej nie daję, bo mi życia szkoda. Filtruje pan Lanczos. GI na 200, FG na 200, Fallofuf nie ustawiałem, bo zapomniałm już z czym to się je. Ogolnie niskie bo komp stary. Nie wyciagnie lepszych za bardzo. Pozostaje jeszcze dopieścić modele, ubrać w teksturki chyba bedzie koniec.
  13. Meksyk_Panie

    Animacje

    Cięzko znaleźć tutka do konkretnego problemu. Czasami musisz poszperać po różnych i polepić zdobyte info w całość. W tym wypadku polecam podstawowe tutoriale o animiacji. Wyszukanie tego jest dość proste, nawet na tym forum. Na przykład o tu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=49917 Pozdrawiam
  14. o widzisz, bardzo fajnie. Ja bazowałem na tutkach z sieci, z jakiegos cg forum. I faktycznie jak animowałem, to mi ziarnistość jakaś wyskakiwała, jakby mi mrówkami na speedzie renderowało. Pewny byłem ze to sprawa kompresji, ale jakos juz nic nie robiłem w tym kierunku. A tu masz panie, rozwiązanie. Całkiem przypadkiem. Wiec co jak co ale słuchać to się trza starszego:]
  15. Faktycznie animacja ze statycznym trójkątem co stoi w miejscu to jakiś hardcore jest :D Renderowanie animacji(nawet statycznej): w ustawieniach mentala zmień plik na .avi, potem render->batch render(chyba:) ). Powinno Ci chyba sekundowy plik wyrenderować. Tu znalazłem kilka tutoriali: http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Flying-butterfly-animation-Tutorial-for-beginners/34350 http://www.3dbuzz.com/ Jest jeszcze ponoć dobra książeczka "Maya Secrets of the Pros". Jak wyczaisz i będziesz w posiadaniu to daj znać:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności