Skocz do zawartości

Markus King

Members
  • Liczba zawartości

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Emden,Niemcy

Markus King's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Mimo wszystko jakaś możliwość musi być, bo koleżanka mówiła, że widziała coś takiego. Korzystający z prezentacji wchodzi w pełną interakcję z modelami 3d. Ale dzięki za odpowiedź.
  2. Witam! Chciałbym zrobić prezentację budowy zęba w oparciu o 3ds max 9, ale tak żeby nauczyciel mógł wejść w interakcję z obiektami 3D, czyli jakieś przyciski może, co wywołują np. ukazanie się informacji albo nawet krótką animację. No wiadomo, nie filmik, bo taka forma nie pozwala na spontaniczny tryb nauczania, tylko w pełni interaktywna prezentacja. Z 3ds max 9 działam już kilka lat, ale takiego czegoś jeszcze nie robiłem, więc z góry dziękuję za wszelką odpowiedź. Pozdro!
  3. Dzięki za wszystkie podpowiedzi! Problem polega na tym, że to nie może być animacja tylko symulacja. Mówiłem o dwóch boxach, bo tak łatwo jest wytłumaczyć problem, ale gdy zbuduję bardziej skomplikowany system magnesów, to nie wiem jak i czy to będzie działać, więc myślałem, że 3ds max nada się do wykonania wirtualnego prototypu skomplikowanej maszyny, której budowa w realu może być ryzykowna i kosztowna. Zależy mi żeby to było możliwe do wykonania w 3ds max, ale jeśli znacie jakieś lepsze programy do tego typu symulacji, to walcie śmiało. Spróbuję rozkminić to co powyżej napisał kolega, ale nadal czekam na wasze sposoby. POZDRO!
  4. Tak! Tak! Chodzi oczywiście o symulację magnetyzmu, nie o animację. Chodzi o coś w stylu reactora, czyli ustawiam parametry symulacji i uzyskuję określoną interakcję między boxami, w tym przypadku magnetyzm, zgodnie z zasadami fizyki. W skrócie: włączam simulate i klocki się odepchną lub przyciągną z określoną siłą. Jest już dwóch do tego problemu, więc czekam na dalsze podpowiedzi! Pozdro!
  5. Witam! Mam problem z uzyskaniem efektu magnesów. Mam na przykład dwa boxy, które mają się wzajemnie przyciągać lub odpychać z określoną siłą z zachowaniem zasady biegunowości magnesów. Czy jest to możliwe do zrobienia w 3ds max 9? Z gory dzięki za wszelkie porady! Pozdro!
  6. Witam! Mam problem ze zrobieniem śladu za płynącym statkiem na wodzie. Ruch statku jest animowany, lekkie fale na wodzie też, więc jak można to dodać? Próbowałem z emiterem cząsteczek umieszczonym na rufie statku, ale coś mi nie wychodzi. Bardzo proszę o radę w tym temacie, POZDRO!
  7. Markus King

    Włosy z plane

    Sorki! Już znalazłem - force 2 sided. Można usunąć! Dzięki! Pozdro!
  8. Witam! Modeluję włosy z plane'a i niestety przy renderze widać tylko górną powierzchnię plane'a, a dolnej nie. Jest to ważne, bo chcę nałożyć mapę na obie strony. Jak to zrobić, bardzo proszę o poradę! Pozdro!
  9. Witam! Mam problem ze zrobieniem napięcia mięśni i ścięgien podczas zginania kończyn modelu. Czytałem kiedyś o czymś takim jak angle-deform, ale nie mogę tego znaleźć. Mógłby mi ktoś przybliżyć to pojęcie lub przedstawić inne metody animacji ruchów mięśni? Bardzo proszę o poradę! Pozdro!
  10. Dzięki!Dzięki! Całkiem niezły jest ten modyfikator! Jeśli chodzi o rumieńce, to i tak będę musiał je animować bezpośrednio na modelu głównym w edytorze materiałów pomiędzy kluczami, bo nie idzie wraz z morphem! Twoja odpowiedź bardzo mi pomogła i naprowadziła na odpowiedni tor! Dzięki i pozdro!
  11. Witam! Nie wiem za bardzo jak nazwać mój problem, ale wyjaśnię dokładnie o co mi chodzi. Otóż przy minach twarzy jakie zrobiłem w morphie ( 3ds max 9 ) chciałbym oczywiście dodać też zmarszczki lub rumieńce na polikach podczas śmiechu. Chodzi tu chyba o zmianę tekstury w odpowiednich kanałach ( bump - zmarszczki i diffuse - rumieńce ) przy wybranych minach. Czy to się animuje normalnie, bo z tego co wiem to animacja tekstury przebiega zupełnie inaczej niż animacja przemieszczenia, deformacji, rotacji? Bardzo proszę o pomoc w tym temacie! Pozdro!
  12. Dzięki, dzięki! Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Jeszcze za wczasu się zapytam czy mogą występować problemy z prędkością tego filmu w tle, bo w tym poście, w którym o tym czytałem, gościu miał go trochę za szybko. Może wystarczy wydłużyć czas animacji? Nie wiem jak to będzie, bo nie mam jeszcze tego filmika ( muszę czekać na drugą kamerę ), ale jak faktycznie są jakieś zonki, to powiedzcie od razu. Z góry dzięki i POZDRO!
  13. Witam! Czytałem kiedyś o całkiem dobrej alternatywie dla motion capture, a mianowicie chodzi o animację naturalnego ruchu człowieka (np. podczas uprawiania sportu) na podstawie filmu w tle z różnych stron. Podobno można na podstawie ruchu z filmu poruszać bipedem i w ten sposób uzyskać niezłą animację. Nie wiem za bardzo jak to zrobić, a nie mogę znaleźć tego posta. Bardzo proszę o jakieś informacje na ten temat. Pozdro!
  14. Witam! Mam problem z animowaniem postaci za pomocą importowanego szkieletu, którego nie można modyfikować, ponieważ jest to import z gry i tylko na nim mogę kombinować. Stosowałem już modyfikator skin, ale nie umiem za bardzo ustalić wag verteksów, więc efekty marne, physique trochę mnie nie zadowala, bo na przykład jak obracam kością, do której ma być podpięty łeb to przy obrocie w bok część żuchwy zostaje i ryj się ciągnie. Czy można jakoś przypisać tak na fest verteksy do wybranej kości? A może macie jakieś swoje sposoby? Czytałem kilka postów o podobnym problemie, ale nie mogę sobie poradzić, więc proszę o pomoc i pozdrawiam!
  15. Witam! Mam pytanie odnośnie importu własnej postaci bądź obiektu do gry. Chodzi tu o Counter Strike'a 1.6. Czytałem, że trzeba taki model zapisać w formacie mdl, ale dokładnie nie wiem o co chodzi, bo opis był odnośnie innej gry na silniku source. Zwracam się dlatego drugi raz do was z tym pytaniem - jak to zrobić. Może ktoś bawił się kiedyś w import własnych modeli do gier? Bardzo proszę o odpowiedź! Pozdrawiam! A i jeszcze jedno pytanie - znacie może jakieś programy przekonwertowujące model z max na mdl?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności