Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hejka :)

Jestem poczatkujacym w 3D studio i zaintersowalem sie teraz dzialaniem kamer.

A ze nie mam zielonego pojecia o co tam chodzi wiec prosze was o pomoc

w zakladnce Create/cameras po wlaczeniu mamy dwa przyciski Target i Free. Prosilbym

bardzo o wyjasnienie co one oznaczaja gdyz tego nigdzie nie moge znalezc ponadto

interesuje mnie tylko przycisk Free:

a m.in:

cio to za cuda:

1. FOV

2. Stock Lenses, cio to za liczy np. 15 mm ?

3. Show Cone i Show Horizon

4. Environment Ramges

5. Clipping planes

6. Multi-pass efect

 

Proszę o pomoc w przetlumaczeniu angielszczyzny :D Z gory dzieki za pomoc pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w helpie jest to bardzo dobrze opisane

 

masz kawałek :)

 

Cameras present a scene from a particular point of view. Camera objects simulate still-image, motion picture, or video cameras in the real world.

 

With a Camera viewport you can adjust the camera as if you were looking through its lens. Camera viewports can be useful for editing geometry as well as setting up a scene for rendering. Multiple cameras can give different views of the same scene.

 

The Camera Correction modifier lets you correct a camera view to 2-point perspective, in which vertical lines remain vertical.

 

If you want to animate the point of view, you can create a camera and animate its position. For example, you might want to fly over a landscape or walk through a building. You can animate other camera parameters as well. For example, you can animate the camera's field of view to give the effect of zooming in on a scene.

Napisano
  • Autor

Ale ja jestem kali i ja nie znac English :) moze po polsku gdzies jest :) plizzz

Napisano

wiesz szybciej byś się tego dowiedział bawiąc się w jakieś scenia tymi parametrami niż czekając na odpowiedź a jak nie znasz anglika to się za 3d nie bierz.

Napisano

A słownika to nie łaska użyć ? Ja z swojej strony mogę ci tylko rozszyfrować skrót FOV=Field of View

Napisano
  • Autor

slownika juz uzywalem i lipa wychodzi jakies kosmiczne slowka :) nie ma nigdzie jakiejs www gdzie jest cos na temat kamer ? komend w cameras itp ?:>

Napisano

Na stronie głównej Max3d znajdziesz w menu hasło podstawy. Tam jest taka fajna książka w pdf'ie "3D Studio Max". Co prawda jest to podręcznik do pierwszej versji (czy coś koło tego, ale podstawy są i to po polsku. Przeszukaj też tutoriale.

Co do jednego, to AGmakonts ma rację: do Max'a bez znajomości angielskiego nie ma co podchodzić. Trza się języków uczyć... :)

Pozdrawiam.

Napisano

Prosze bardzo:

1. FOV - Field of View - pole widzenia

2. Stock Lens - tu sie można domyślić, widząc co mamy do wyboru, czyli ogniskowe naszej kamerki

3.Show Cone - pokaż stożek, jak włączysz to zrozumiesz o co chodzi, show horizon nie pamiętam, a nie chce mi sie maxa uruchamiać

4. enviromnent ranges - tu tez nie pamietem

5. clipping planes - przycinanie planu, czyli tego co będzie widziane w kamerze

6. Multi pass effects - efekty wieloprzebiegowe i tam masz depth of field - glębia ostrośc i motion blur - rozmycie ruchu

Napisano
  • Autor

Dzieki streaker :) no i reszcie tez dziekuje :) za wytrwalosc ze mna na forum :) nio to teraz ide rozszyfrowywac dzialenie kamer ? :) jakby cio to zapusze pytanko :) ahia bym zapomnial czy podsczas renderingu animacji (avi) np z okna perspektive podczas przemieszczania sie mojej animacji powinienem widziec tez z rzutu kamery gdybym taka kamere wczesniej zarzucil w 3d?

Napisano
  • Autor

hejka a gddzie w 3D studio max 6.0 znajde przycisk Animate ? bo moze glupio pytam ale naprawde nie moge znalezc :P

Napisano

Ano bo w studiu, począwszy od 6 (chyba) nie ma animate, tylko auto key.

Co do wcześniejszego - nie, jak chcesz widzieć ruch tej kamery, to musisz dać animation/make preview

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności