Napisano 5 Lipiec 200519 l Hejka :) Jestem poczatkujacym w 3D studio i zaintersowalem sie teraz dzialaniem kamer. A ze nie mam zielonego pojecia o co tam chodzi wiec prosze was o pomoc w zakladnce Create/cameras po wlaczeniu mamy dwa przyciski Target i Free. Prosilbym bardzo o wyjasnienie co one oznaczaja gdyz tego nigdzie nie moge znalezc ponadto interesuje mnie tylko przycisk Free: a m.in: cio to za cuda: 1. FOV 2. Stock Lenses, cio to za liczy np. 15 mm ? 3. Show Cone i Show Horizon 4. Environment Ramges 5. Clipping planes 6. Multi-pass efect Proszę o pomoc w przetlumaczeniu angielszczyzny :D Z gory dzieki za pomoc pozdrawiam :)
Napisano 5 Lipiec 200519 l w helpie jest to bardzo dobrze opisane masz kawałek :) Cameras present a scene from a particular point of view. Camera objects simulate still-image, motion picture, or video cameras in the real world. With a Camera viewport you can adjust the camera as if you were looking through its lens. Camera viewports can be useful for editing geometry as well as setting up a scene for rendering. Multiple cameras can give different views of the same scene. The Camera Correction modifier lets you correct a camera view to 2-point perspective, in which vertical lines remain vertical. If you want to animate the point of view, you can create a camera and animate its position. For example, you might want to fly over a landscape or walk through a building. You can animate other camera parameters as well. For example, you can animate the camera's field of view to give the effect of zooming in on a scene.
Napisano 5 Lipiec 200519 l Autor Ale ja jestem kali i ja nie znac English :) moze po polsku gdzies jest :) plizzz
Napisano 5 Lipiec 200519 l wiesz szybciej byś się tego dowiedział bawiąc się w jakieś scenia tymi parametrami niż czekając na odpowiedź a jak nie znasz anglika to się za 3d nie bierz.
Napisano 6 Lipiec 200519 l A słownika to nie łaska użyć ? Ja z swojej strony mogę ci tylko rozszyfrować skrót FOV=Field of View
Napisano 6 Lipiec 200519 l Autor slownika juz uzywalem i lipa wychodzi jakies kosmiczne slowka :) nie ma nigdzie jakiejs www gdzie jest cos na temat kamer ? komend w cameras itp ?:>
Napisano 6 Lipiec 200519 l Na stronie głównej Max3d znajdziesz w menu hasło podstawy. Tam jest taka fajna książka w pdf'ie "3D Studio Max". Co prawda jest to podręcznik do pierwszej versji (czy coś koło tego, ale podstawy są i to po polsku. Przeszukaj też tutoriale. Co do jednego, to AGmakonts ma rację: do Max'a bez znajomości angielskiego nie ma co podchodzić. Trza się języków uczyć... :) Pozdrawiam.
Napisano 6 Lipiec 200519 l Prosze bardzo: 1. FOV - Field of View - pole widzenia 2. Stock Lens - tu sie można domyślić, widząc co mamy do wyboru, czyli ogniskowe naszej kamerki 3.Show Cone - pokaż stożek, jak włączysz to zrozumiesz o co chodzi, show horizon nie pamiętam, a nie chce mi sie maxa uruchamiać 4. enviromnent ranges - tu tez nie pamietem 5. clipping planes - przycinanie planu, czyli tego co będzie widziane w kamerze 6. Multi pass effects - efekty wieloprzebiegowe i tam masz depth of field - glębia ostrośc i motion blur - rozmycie ruchu
Napisano 6 Lipiec 200519 l Autor Dzieki streaker :) no i reszcie tez dziekuje :) za wytrwalosc ze mna na forum :) nio to teraz ide rozszyfrowywac dzialenie kamer ? :) jakby cio to zapusze pytanko :) ahia bym zapomnial czy podsczas renderingu animacji (avi) np z okna perspektive podczas przemieszczania sie mojej animacji powinienem widziec tez z rzutu kamery gdybym taka kamere wczesniej zarzucil w 3d?
Napisano 7 Lipiec 200519 l Autor hejka a gddzie w 3D studio max 6.0 znajde przycisk Animate ? bo moze glupio pytam ale naprawde nie moge znalezc :P
Napisano 7 Lipiec 200519 l Ano bo w studiu, począwszy od 6 (chyba) nie ma animate, tylko auto key. Co do wcześniejszego - nie, jak chcesz widzieć ruch tej kamery, to musisz dać animation/make preview
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto