Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 23
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Synthax... nie jest dobrze, tak od strony designu, jaki i samej wizki;) Ten ornament wrzuciłeś tam na siłę, to nie trzyma się kupy. Ale to W.I.P w końcu;)

Napisano
  • Autor

WIP choć może raczej R.I.P

Najwyrażniej nie nadaje sie do VRay'a. Wróce do wizualizacji recznych - szybciej. A wizki niech robią na zachodzie, i ci którze to umieja u nas. Za dużo szarpania z tym. W architekturze jest dużo innych aspektów.

 

Ale dzięki za wczesniejszą pomoc.

Napisano

Ale, ale;D Wracaj tu, co to za zniechęcanie?;D Do roboty i się nie opierd****;D Samo się nic nie zrobi;) Jak się uprzesz, to dasz radę, nie od razu Rzym zbudowano;)

Napisano

ejj bez takich nie możesz sie poddać po 2 dniach...

 

-zmień ten kran bo jest nieciekawy.

-nie wiem po co położyłeś ręcznik przed zlewem ale ja bym go zawiesił na wieszaku blisko prysznica.

-ta zasłona od wspomnianego prysznicu jest do wymiany, zrób z takiego przezroczystego "gumo-plastiku" będzie widać to co sie kryje za nią (oczywiście rozmazane, ale pojawi sie więcej szczegołów)

-światło to hmm... zajrzyj do light contest na forum (kopalnia wiedzy, szczególnie do vray'a)

 

fajnie wygląda wzór na suficie, wykorzystaj go gdzieś jeszcze (w jakiejś innej odmianie albo we fragmentach - użyj wyobraźni)

masz w tej łazience dużo przestrzeni - wypełnij ją jakąś roślinką, stolikiem z jakimiś olejkami do kąpieli, mógł byś też wcisnąć gdzieś wannę (widzisz że możliwości jest dużo) kombinuj :D

 

pokaz ustawienia rendera, gdzie i jakie są światła w scenie - zobaczymy co z tym można zrobić :P

 

pozdro!

Napisano

na referce wyglada kozak, teraz siadaj i rob dokladnie taka sama :D

 

co do ustawien to tak:

GI:

 

IRR + LC

 

ustawienia irr:

min rate: -1

max rate: 1

HSph : 70-90

Interp. :15-20 (zaleznie od HSph jak dasz wiecej HS to w Interp. daj mniej)

 

Clr : 0,15-0,2

Nmr: 0,15-0,2

Dist. : 0,35-0,45

 

Adv. options:

interpolation type: Delone Triangulation

 

rQMC Sampler:

Noise: 0,005

Min samples :12

Global .... : 1-4 (ja daje najczesciej 2-3)

 

Color maping:

Type: Exponential lub HSV Exponential (obadaj oba i zobacz ktorym lepiej wyglada :D)

Dark mult. : 1,4-1,9 (duzo zalezy od swiatel jakie masz w scenie)

 

Light Cache

subdivs: 2000

scale Screen

Store diret : on

show calc. pashe : on

Number of passes : 1

 

Reconstruction parameters:

pre-filter :on , 1000

filter : none

 

te ustawienia powinny sie renderowac dosc dlugo :D

 

napisz jakie masz swiatla?

masz tam direct spot'a jako słonce?

 

pozdro!

Napisano

Synthax -> ja mam AMD Athlon 1 GHz, więc nie marudź;D

 

Co mnie zastanawia w ustawieniach, które podał Ci :X-em[2]:, to Dist. : 0,35-0,45 powinno się zdaję się zmniejszyć, dla wydobycia szczegółów, a nie zwiększać. Dalej sprawa Delone Triangulation - u mnie są bugi przy zestawie Irr+LC, dlatego tego nie zmieniam. I color mapping, mimo wszystko polecam Exponential, nie HSV. A teraz testy;)

Napisano

z tego co wiem to od parametru dist zależy czy w danym miejscu (gdzie obiekty są blisko siebie) będzie więcej lub mniej sampli - dlatego dałem większą wartość (ale ostatnio bawię sie maxwellem dlatego te ustawienia mogą być trochę niedokładne :P)

 

polecam luknąć tutaj :D

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_params_advancedimap.htm

 

co do Delone Triangulation to wyczytałem z light contest ze to jeden z lepszych (poprawnych algorytmów) dlatego go wybrałem, w sumie to nie wiem jaki to daje wyraźny efekt :P

 

tak jak pisze Touch - Exponential the best :D

 

pozdro i czekam na testy!

Napisano
  • Autor

Ok. Pierwsze testy za pasem.

 

LC+Irradiance (high) i Exponential, niestety przy tej res czas 3,5h

 

http://img456.imageshack.us/my.php?image=concretecopycd4.jpg

 

Teraz wstukam parametry X'a, z kilkoma zmianami które wygladaja na polepszajace jakosc :)

 

:X-em - tam jako słońce jest mArea Spot. Wytłumacz mi na czym polga te menu reconstruction? z filtrem 'none'

 

----- acha intensive exponential w tym obrazku niechcacy saie kliknał/..

Napisano

:X-em[2]: --> Zdaję się, że o to właśnie chodzi, aby w miejscach, gdzie 'obiekty' są blisko siebie, było więcej sampli, dla wydobycia detalu;)

Co do Delone, to sam go testowałem przy okazji Light Contest'u i jak mówię, miałem przy tym dziwne bugi, szczególnie na krawędziach.

 

Synthax --> Jeśli chodzi o czas, niestety, coś za coś;) Jest coraz lepiej, pracuj dalej;) Żeby baterie lepiej odbijały, możesz spróbować nadać im lekkiego chamfer'a na krawędziach i potraktować meshsmooth/turbo smooth, wtedy ich powierzchnia nie będzie idealnie płaska co przełoży się na lepsze odbicia. Pozdr!;)

Napisano

jako sun nie dawałbym spota, tylko albo directa z cieniami vraya albo vray suna.

Mozesz tez dodać skylight slocie environment, zwyły kolor albo np mapę vray sky. Ogólnie jak wali słońce przez szyby i byś zrobił tak zdjęcie to tło musi być o wiele jaśniejsze, teraz sprawia złe wrażenie.

Jak się będzie przepalać to nie kombinuj z light intensity za dużo tylko w psyhical camera sobie czas migawki dostosuj i iso. Touch dobrze mówi schamferuj sobie ze 2 razy wszystkie edges.

Napisano

hehe Touch wiem o co ci chodzi :)

tylko ze zgodnie z helpem do v-ray'a (link wyżej) parametr dist ma jak by miarkę "odwrotnie" czyli z godnie z tym co wyczytałem to więcej znaczy więcej. A nie tak jak w Clr i Nmr mniejsze wartości dają lepszy efekt :) ale to moja wina bo źle napisałem i nie umyślnie wprowadziłem w błąd.

 

poza tym nie zawsze poprawnie znaczy najlepiej wiec może w tej konfiguracji (irr + lc) Delone nie działa tak jak byśmy sobie tego życzyli :)

w każdym razie lepiej niech sprawdzi oba sposoby (czegoś się nauczy nie :D)

 

Distance threshold (Dist thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to distance between surfaces. A value of 0.0 means the irradiance map will not depend on object proximity at all; higher values place more samples in places where objects are close to each other.

 

Synthax: Pre-filter uśrednia sampla do znajdujących sie woku niego innych sampli w wyniku czego lc (w konsekwencji render końcowy) jest mniej zaszumiony. nie radze stosować gdy lc jest na słabych ustawieniach bo może wyjść kaszana :P

 

zastosuj jeszcze rady Kub@y bo wie co mówi :)

 

I jeszcze komentarz do rendera wyszły wyraźniejsze cienie, widzę że zmieniałeś kilka materiałów jak i poprawiłeś zasłonkę prysznica (tam chyba jest szyba jeszcze?) i podoba mi się texturka na podłodze :D

 

czekam na następny test :)

Napisano

:X-em[2]: --> Yep, masz rację z tym Distance threshold, to ja się zagalopowałem;)

Napisano
  • Autor

Czesc!

Wstukałem co do joty ustawienie HI Q. Ale mam wrażenie że ta scena ich nie wykorzystała. Obrazek liczył sie 10H!! A Efekt sami ocenicie. Acha i kolorki bledsze, wczesniej miałem intensive exp.

Zabrakło jeszcze chamferów, ale po imporcie z rhino mam z tym kłopot... I niechcący odsunął sie od sciany zestaw uwywalkowy...

 

http://img256.imageshack.us/my.php?image=concretexsbk3.jpg

 

Może ma ktoś propozycje w takim razie na LO FI? Szybsze niż 1,5h np.

Napisano

Póki nie skończyłeś sceny, modele możesz robić sobie w osobnych plikach, testując je w jakimś studio wraz z materiałami, rendering jednego elementu zabierze na pewno mniej czasu, niż całej sceny. Do finalnej możesz przecież dołączyć ten model funkcją Merge. Ustawienia światła z kolei, możesz testować używając jednocześnie dla primary i secondary bounces silnika Light Cache na niskich ustawieniach, na przykład na domyślnym, bodajże 800. Ostateczna scena niestety będzie musiała 'chwilkę' zająć. Dobra jakość = dłuższy czas.

Baterię proponuję wymodelować od nowa w max'ie, przecież to można szybko z jednego box'a zrobić, dasz radę;)

Powodzenia!

Napisano
  • Autor

OK, mam kolejne 2 kadry

 

Komentarz do pierwszego:

 

Rzeczywiscie spot wszystko psuje w tym wypadku. Wymienie go już na pewno nastepnym razem. Proszę Was o wskazówki dotyczące buggów. Sam kilka widze, ale nie wszystkim wiem jak zaradzić. Np szkło przy kotarze baaardzo długo sie liczyło. Może to kwiestia grubosci? Okazało się że w oknach miałem zdublowane szyby, wiec wyrzuciłem niepotrzebne, i dzieki temu zmniejszyłem światło, ale spot przepalił i tak.

Zatem co teraz?

 

Komentarz do pierwszego:

 

Wreszcie ze spotem, ale tym razem dałem halogenki we wnęce, które za mocno ustawiłem , teraz poszukam na stronie ERCO czegos IES (skoro juz sie bawić to na całego : ) Tutaj czas o wiele lepszy, w sumie kotara zabiara najwiecej i chrom. Stąd w tym ujeciu lepszy wynik

 

Bardzo prosze o dalsze wskazówki

 

http://img393.imageshack.us/my.php?image=zaczynasiedz1.jpg

(tu chyba narożnik przy witrynce tez jest coś nie tak)

 

http://img300.imageshack.us/my.php?image=65sq7.jpg

 

i ten z efektami i retuszem bo zabrakło fotonów powyższym

 

http://img393.imageshack.us/my.php?image=cenieretuszjpgfr9.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności