Napisano 28 Marzec 200718 l Od dwóch dni na tapecie... C&C mile widziane. Brakuje modeli armatury, bibelotów, ale uparłem się, że sam je zrobie. http://img177.imageshack.us/my.php?image=dywanikcopydt4.jpg
Napisano 29 Marzec 200718 l Autor drobiazgi do dopracowania dlatego... Wizualizacja VRay a tu nowe obrazki wiec czekam na wskazówki i uwagi http://img182.imageshack.us/my.php?image=hmmlowmyuc0.jpg http://img357.imageshack.us/my.php?image=1copyip7.jpg
Napisano 29 Marzec 200718 l Synthax... nie jest dobrze, tak od strony designu, jaki i samej wizki;) Ten ornament wrzuciłeś tam na siłę, to nie trzyma się kupy. Ale to W.I.P w końcu;)
Napisano 29 Marzec 200718 l Autor WIP choć może raczej R.I.P Najwyrażniej nie nadaje sie do VRay'a. Wróce do wizualizacji recznych - szybciej. A wizki niech robią na zachodzie, i ci którze to umieja u nas. Za dużo szarpania z tym. W architekturze jest dużo innych aspektów. Ale dzięki za wczesniejszą pomoc.
Napisano 29 Marzec 200718 l Ale, ale;D Wracaj tu, co to za zniechęcanie?;D Do roboty i się nie opierd****;D Samo się nic nie zrobi;) Jak się uprzesz, to dasz radę, nie od razu Rzym zbudowano;)
Napisano 29 Marzec 200718 l ejj bez takich nie możesz sie poddać po 2 dniach... -zmień ten kran bo jest nieciekawy. -nie wiem po co położyłeś ręcznik przed zlewem ale ja bym go zawiesił na wieszaku blisko prysznica. -ta zasłona od wspomnianego prysznicu jest do wymiany, zrób z takiego przezroczystego "gumo-plastiku" będzie widać to co sie kryje za nią (oczywiście rozmazane, ale pojawi sie więcej szczegołów) -światło to hmm... zajrzyj do light contest na forum (kopalnia wiedzy, szczególnie do vray'a) fajnie wygląda wzór na suficie, wykorzystaj go gdzieś jeszcze (w jakiejś innej odmianie albo we fragmentach - użyj wyobraźni) masz w tej łazience dużo przestrzeni - wypełnij ją jakąś roślinką, stolikiem z jakimiś olejkami do kąpieli, mógł byś też wcisnąć gdzieś wannę (widzisz że możliwości jest dużo) kombinuj :D pokaz ustawienia rendera, gdzie i jakie są światła w scenie - zobaczymy co z tym można zrobić :P pozdro!
Napisano 29 Marzec 200718 l Autor Rano zabrałem sie za modeling reszty: wc, właczniki, klamiki, etc... Narazie tylko WC : ) Uparłem sie - musze zmierzyć sie z tematem łazienki... Zatem: Poniżej link do ustawień http://img250.imageshack.us/my.php?image=untitled1wj6.jpg i fotka referencyjna baterii.
Napisano 29 Marzec 200718 l na referce wyglada kozak, teraz siadaj i rob dokladnie taka sama :D co do ustawien to tak: GI: IRR + LC ustawienia irr: min rate: -1 max rate: 1 HSph : 70-90 Interp. :15-20 (zaleznie od HSph jak dasz wiecej HS to w Interp. daj mniej) Clr : 0,15-0,2 Nmr: 0,15-0,2 Dist. : 0,35-0,45 Adv. options: interpolation type: Delone Triangulation rQMC Sampler: Noise: 0,005 Min samples :12 Global .... : 1-4 (ja daje najczesciej 2-3) Color maping: Type: Exponential lub HSV Exponential (obadaj oba i zobacz ktorym lepiej wyglada :D) Dark mult. : 1,4-1,9 (duzo zalezy od swiatel jakie masz w scenie) Light Cache subdivs: 2000 scale Screen Store diret : on show calc. pashe : on Number of passes : 1 Reconstruction parameters: pre-filter :on , 1000 filter : none te ustawienia powinny sie renderowac dosc dlugo :D napisz jakie masz swiatla? masz tam direct spot'a jako słonce? pozdro!
Napisano 30 Marzec 200718 l Synthax -> ja mam AMD Athlon 1 GHz, więc nie marudź;D Co mnie zastanawia w ustawieniach, które podał Ci :X-em[2]:, to Dist. : 0,35-0,45 powinno się zdaję się zmniejszyć, dla wydobycia szczegółów, a nie zwiększać. Dalej sprawa Delone Triangulation - u mnie są bugi przy zestawie Irr+LC, dlatego tego nie zmieniam. I color mapping, mimo wszystko polecam Exponential, nie HSV. A teraz testy;)
Napisano 30 Marzec 200718 l z tego co wiem to od parametru dist zależy czy w danym miejscu (gdzie obiekty są blisko siebie) będzie więcej lub mniej sampli - dlatego dałem większą wartość (ale ostatnio bawię sie maxwellem dlatego te ustawienia mogą być trochę niedokładne :P) polecam luknąć tutaj :D http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_params_advancedimap.htm co do Delone Triangulation to wyczytałem z light contest ze to jeden z lepszych (poprawnych algorytmów) dlatego go wybrałem, w sumie to nie wiem jaki to daje wyraźny efekt :P tak jak pisze Touch - Exponential the best :D pozdro i czekam na testy!
Napisano 30 Marzec 200718 l Autor Ok. Pierwsze testy za pasem. LC+Irradiance (high) i Exponential, niestety przy tej res czas 3,5h http://img456.imageshack.us/my.php?image=concretecopycd4.jpg Teraz wstukam parametry X'a, z kilkoma zmianami które wygladaja na polepszajace jakosc :) :X-em - tam jako słońce jest mArea Spot. Wytłumacz mi na czym polga te menu reconstruction? z filtrem 'none' ----- acha intensive exponential w tym obrazku niechcacy saie kliknał/..
Napisano 30 Marzec 200718 l :X-em[2]: --> Zdaję się, że o to właśnie chodzi, aby w miejscach, gdzie 'obiekty' są blisko siebie, było więcej sampli, dla wydobycia detalu;) Co do Delone, to sam go testowałem przy okazji Light Contest'u i jak mówię, miałem przy tym dziwne bugi, szczególnie na krawędziach. Synthax --> Jeśli chodzi o czas, niestety, coś za coś;) Jest coraz lepiej, pracuj dalej;) Żeby baterie lepiej odbijały, możesz spróbować nadać im lekkiego chamfer'a na krawędziach i potraktować meshsmooth/turbo smooth, wtedy ich powierzchnia nie będzie idealnie płaska co przełoży się na lepsze odbicia. Pozdr!;)
Napisano 30 Marzec 200718 l jako sun nie dawałbym spota, tylko albo directa z cieniami vraya albo vray suna. Mozesz tez dodać skylight slocie environment, zwyły kolor albo np mapę vray sky. Ogólnie jak wali słońce przez szyby i byś zrobił tak zdjęcie to tło musi być o wiele jaśniejsze, teraz sprawia złe wrażenie. Jak się będzie przepalać to nie kombinuj z light intensity za dużo tylko w psyhical camera sobie czas migawki dostosuj i iso. Touch dobrze mówi schamferuj sobie ze 2 razy wszystkie edges.
Napisano 30 Marzec 200718 l hehe Touch wiem o co ci chodzi :) tylko ze zgodnie z helpem do v-ray'a (link wyżej) parametr dist ma jak by miarkę "odwrotnie" czyli z godnie z tym co wyczytałem to więcej znaczy więcej. A nie tak jak w Clr i Nmr mniejsze wartości dają lepszy efekt :) ale to moja wina bo źle napisałem i nie umyślnie wprowadziłem w błąd. poza tym nie zawsze poprawnie znaczy najlepiej wiec może w tej konfiguracji (irr + lc) Delone nie działa tak jak byśmy sobie tego życzyli :) w każdym razie lepiej niech sprawdzi oba sposoby (czegoś się nauczy nie :D) Distance threshold (Dist thresh) - this parameter controls how sensitive the irradiance map is to distance between surfaces. A value of 0.0 means the irradiance map will not depend on object proximity at all; higher values place more samples in places where objects are close to each other. Synthax: Pre-filter uśrednia sampla do znajdujących sie woku niego innych sampli w wyniku czego lc (w konsekwencji render końcowy) jest mniej zaszumiony. nie radze stosować gdy lc jest na słabych ustawieniach bo może wyjść kaszana :P zastosuj jeszcze rady Kub@y bo wie co mówi :) I jeszcze komentarz do rendera wyszły wyraźniejsze cienie, widzę że zmieniałeś kilka materiałów jak i poprawiłeś zasłonkę prysznica (tam chyba jest szyba jeszcze?) i podoba mi się texturka na podłodze :D czekam na następny test :)
Napisano 30 Marzec 200718 l :X-em[2]: --> Yep, masz rację z tym Distance threshold, to ja się zagalopowałem;)
Napisano 31 Marzec 200718 l Autor Czesc! Wstukałem co do joty ustawienie HI Q. Ale mam wrażenie że ta scena ich nie wykorzystała. Obrazek liczył sie 10H!! A Efekt sami ocenicie. Acha i kolorki bledsze, wczesniej miałem intensive exp. Zabrakło jeszcze chamferów, ale po imporcie z rhino mam z tym kłopot... I niechcący odsunął sie od sciany zestaw uwywalkowy... http://img256.imageshack.us/my.php?image=concretexsbk3.jpg Może ma ktoś propozycje w takim razie na LO FI? Szybsze niż 1,5h np.
Napisano 31 Marzec 200718 l Póki nie skończyłeś sceny, modele możesz robić sobie w osobnych plikach, testując je w jakimś studio wraz z materiałami, rendering jednego elementu zabierze na pewno mniej czasu, niż całej sceny. Do finalnej możesz przecież dołączyć ten model funkcją Merge. Ustawienia światła z kolei, możesz testować używając jednocześnie dla primary i secondary bounces silnika Light Cache na niskich ustawieniach, na przykład na domyślnym, bodajże 800. Ostateczna scena niestety będzie musiała 'chwilkę' zająć. Dobra jakość = dłuższy czas. Baterię proponuję wymodelować od nowa w max'ie, przecież to można szybko z jednego box'a zrobić, dasz radę;) Powodzenia!
Napisano 31 Marzec 200718 l no "bateryjka" już git :D jeszcze pytanko czy nadal masz w scenie mArea Spot?
Napisano 31 Marzec 200718 l Autor Tak, zapomniałem go wywalić w nocy... Tu jeszcze zabawy z bateryjką:
Napisano 1 Kwiecień 200718 l Autor OK, mam kolejne 2 kadry Komentarz do pierwszego: Rzeczywiscie spot wszystko psuje w tym wypadku. Wymienie go już na pewno nastepnym razem. Proszę Was o wskazówki dotyczące buggów. Sam kilka widze, ale nie wszystkim wiem jak zaradzić. Np szkło przy kotarze baaardzo długo sie liczyło. Może to kwiestia grubosci? Okazało się że w oknach miałem zdublowane szyby, wiec wyrzuciłem niepotrzebne, i dzieki temu zmniejszyłem światło, ale spot przepalił i tak. Zatem co teraz? Komentarz do pierwszego: Wreszcie ze spotem, ale tym razem dałem halogenki we wnęce, które za mocno ustawiłem , teraz poszukam na stronie ERCO czegos IES (skoro juz sie bawić to na całego : ) Tutaj czas o wiele lepszy, w sumie kotara zabiara najwiecej i chrom. Stąd w tym ujeciu lepszy wynik Bardzo prosze o dalsze wskazówki http://img393.imageshack.us/my.php?image=zaczynasiedz1.jpg (tu chyba narożnik przy witrynce tez jest coś nie tak) http://img300.imageshack.us/my.php?image=65sq7.jpg i ten z efektami i retuszem bo zabrakło fotonów powyższym http://img393.imageshack.us/my.php?image=cenieretuszjpgfr9.jpg
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto