Napisano 6 Luty 200520 l chcial bym zrobic mniej wiecej cos takiego ze: do "Dummy" dodaje "Custom Attributes->Boolean CheckButton" i pozniej za pomoca tego przycisku waczac lub wylaczac kinematyke odwrotna w kilku lancuchach kosci na raz (nie wiem jak to polaczyc) innymi slowy za pomoca jednego przycisku waczac lub wylaczac kinematyke odwrotna w kilku lacuchach kosci jesli nie zapomoca Custom Attributes to moze innym sposobem z gory dziekuje
Napisano 10 Luty 200520 l nie jestem w tym asem przestworzy... probawalem na kilka razy, ale uzywajac narzedzi jakimi dysponuje max.... bez wykozystania skryptow. I tez mi nie wychodzi. Pomimo, ze jest taki atrybut jak "Enabled:Boolean Controller" domyslnie tworzony gdy swstawaisz lancuch IK do sceny, to jest on automatycznie podpinany pod przycisk w panelu Motion. Nie mozna nadac innego kontrolera dla on/off niz ten, ktory jest domyslnie tworzony ani przepiac tego kontrolera pod inny przycisk on/off... probowalem nawet przy pomocy Reaction Managera i zastanawialem sie co ja wlasciwie robie :D Na chwile obecna nie udalo mi sie jeszcze... I szczerze nie widze glebszego sensu.... no ale skoro potrzebujesz takiej pomocy, to postaram sie jakos to zalatwic.
Napisano 10 Luty 200520 l OK :) MAM!! Jest to prostsze niz moznaby przypuszczac... Tworzysz Custom Attribute Boolean Check Button w Twoim Dummy... lub w dowolnym innym obiekcie w scenie. Nastepnie w Curve Editor znajdujesz kontroler Enabled dla IK Solvera. Kopiujesz go i wklejasz jako Instance dla Custom Attribute w obiekcie Dummy. pozdrawiam i powodzenia :)
Napisano 10 Luty 200520 l OK :) MAM!! Jest to prostsze niz moznaby przypuszczac... Tworzysz Custom Attribute Boolean Check Button w Twoim Dummy... lub w dowolnym innym obiekcie w scenie. Nastepnie w Curve Editor znajdujesz kontroler Enabled dla IK Solvera. Kopiujesz go i wklejasz jako Instance dla Custom Attribute w obiekcie Dummy. pozdrawiam i powodzenia :)
Napisano 13 Luty 200520 l Autor dziekuje za pomoc KRIS, moze to nic nowego ale sprytnie to rozwiazales :) dziala! z braku czasu nie sprawdzilem do konca tego co chcialem osiagnac tym sposobem, jednakze milases chyba racje piszac ze nie widzisz glebszego sensu to robic ;)
Napisano 18 Luty 200520 l hehe! pewno ze mialem racje :) i zawsze jestem skromny... :) zarty zartami..... IK/FK blending to od dawna dysusyjna sprawa... jedni mowia... blendowac. Inni - przelaczac na twardo z klatki na klatke... co mowi Kris, ktory zawsze ma racje? BLENDOWAC gdzie tylko sie da. Chyba ze ruch jest bardzo szybki, to nie ma sensu blendowac, bo wizualnie efekt bedzie i tak niezauwazalny... ale poza takimi wyjatkami... blendowac. pozdro
Napisano 23 Luty 200520 l Autor dziekuje Kris :) Enabled IK mozna jeszcze np. tak: dodac swoj modyfikatro do niego dodac button, a w nim $IKChain01.transform.controller.Enabled = 1 lub 0 teoretycznie zeby zrobic IK/FK blending we wlasnym setupie trzeba dodac dwa lancuchy kosci jeden IK drugi FK a trzeci ten wlasciwy, bedzie sterowany za pomoca wspolczynnika roznicy nachylenia katow w dwoch wczesniej wymienionych lancuchach kosci ? tak? pytam bo to troche zabawy i chcial bym sie upewnic, a jesli jest jakis inny lepszy sposob to prosze o informacje, lub moze jest jakis skrypt automatyzujacy przebieg tych operacji ? chodzi mi o wlasne zestawienie kosci nie puppetshop, biped, humanik, lub inny platny plugin dziekuje i pozdrawiam :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto