Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Witam,

jak zrobić Ambient Occlusion w VRay, jak mam juz nałożone tekstury? Znalazłem tutek: http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?id=26 ale tutaj jest pokazane jak budynek jest w szarościach, potem ładnie w ps się montuje. A jak to zrobić dla materiałów?

 

uzyj materialu VRayDirt

 

jesli chcialbys calosciowo wygenerowac taki Render Pass z

ambient occlusion to mozesz w opcjach renderera dac

Material Override i tam ustawic material z VRayDirt, wtedy

kazdy obiekt w scenie wyrenderuje ci sie odpowiednio jako

ambient occlusion (biale z zaciemnieniami w miejscach przyslonietych)

 

 

 

a jesli chcesz po prostu miec jakies materialy (wybrane) to

mozesz albo jako material w slocie diffuse uzyc

materialu VRayDirt, ale wtedy czeka cie mozolne kopiowanie

tego co tam juz miales, albo mozesz sobie zrobic material Mix/Blend

i jako maski uzyc VRAYDirt a materialu zaciemniajacego np.

VRAYLight z ustawionym kolorem na RGB(0,0,0)

wtedy to sie troche szybciej liczy

 

jest jeszcze jedna opcja, gdzies widzialem skrypcik,ktory dodaje

do kazdego materialu warstwe VRAYDirt, ale nazwy nie pamietam

Napisano
Ja uzywam tego skryptu duzo szybciej bo wszystko mozna ustawic jednym kliknieciem i daje mozliwosc wybory pomiedzy dirtem i skylightem. http://www.scriptspot.com/3ds-max/vray-ambient-occlusion

 

o to wlasnie chodzilo :D

dzieki rly za przypomnienie, mi sie rowniez moze przydac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności