Napisano 6 Kwiecień 200916 l Witam, jak zrobić Ambient Occlusion w VRay, jak mam juz nałożone tekstury? Znalazłem tutek: http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?id=26 ale tutaj jest pokazane jak budynek jest w szarościach, potem ładnie w ps się montuje. A jak to zrobić dla materiałów?
Napisano 6 Kwiecień 200916 l Witam, jak zrobić Ambient Occlusion w VRay, jak mam juz nałożone tekstury? Znalazłem tutek: http://www.forum3d.pl/f3dwork.php?id=26 ale tutaj jest pokazane jak budynek jest w szarościach, potem ładnie w ps się montuje. A jak to zrobić dla materiałów? uzyj materialu VRayDirt jesli chcialbys calosciowo wygenerowac taki Render Pass z ambient occlusion to mozesz w opcjach renderera dac Material Override i tam ustawic material z VRayDirt, wtedy kazdy obiekt w scenie wyrenderuje ci sie odpowiednio jako ambient occlusion (biale z zaciemnieniami w miejscach przyslonietych) a jesli chcesz po prostu miec jakies materialy (wybrane) to mozesz albo jako material w slocie diffuse uzyc materialu VRayDirt, ale wtedy czeka cie mozolne kopiowanie tego co tam juz miales, albo mozesz sobie zrobic material Mix/Blend i jako maski uzyc VRAYDirt a materialu zaciemniajacego np. VRAYLight z ustawionym kolorem na RGB(0,0,0) wtedy to sie troche szybciej liczy jest jeszcze jedna opcja, gdzies widzialem skrypcik,ktory dodaje do kazdego materialu warstwe VRAYDirt, ale nazwy nie pamietam
Napisano 6 Kwiecień 200916 l Ja uzywam tego skryptu duzo szybciej bo wszystko mozna ustawic jednym kliknieciem i daje mozliwosc wybory pomiedzy dirtem i skylightem. http://www.scriptspot.com/3ds-max/vray-ambient-occlusion
Napisano 6 Kwiecień 200916 l Ja uzywam tego skryptu duzo szybciej bo wszystko mozna ustawic jednym kliknieciem i daje mozliwosc wybory pomiedzy dirtem i skylightem. http://www.scriptspot.com/3ds-max/vray-ambient-occlusion o to wlasnie chodzilo :D dzieki rly za przypomnienie, mi sie rowniez moze przydac
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto