Skocz do zawartości

Gra Komputerowa MMO RPG


Gość TheLoader

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem programista. Programowaniem zajmuje sie od 9 lat. W swojej karierze mialem okazje programowac w takich jezykach jak pascal,delphi,visual basic,rexx,java,php,c,c++,visual c++. Aktualnie pracuje w srodowisku Visual Studio 2005 express i pisze w jezyku C++ (z uzyciem biblioteki DirectX). Mam juz na swoim koncie wlasne projekty komercyjne. Aktualnie zajalem sie trudna i niezwykle ciekawa dziedzina programowania jaka jest programowanie gier. Od prawie trzech miesiecy pisze gre komputerowa typu MMO RPG. Prace od strony programistycznej sa juz dosc zaawansowane, tzn. zrobiony jest caly szkielet projektu, podstawowe funkcje jak ladowanie i wyswietlanie mapy, wyswietlanie i zarzadzanie obiektami, przemieszczanie obiektow/postaci. W tej chwili implementuje system walki. Jedyne czego mi naprawde brakuje to modeli 3D. Nie mam w tej chwili zadnego grafika 3D ktory moglby zrobic postacie/budynki/graty do gry. W tej sprawie wlasnie pisze.

Moj znajomy grafik 2D robi wlasnie interface (GUI) do gry. Niestety nie zna sie na modelowaniu takze w tym mi nie pomoze.

 

Teraz przedstawie podstawowe koncepcje/zalozenia na temat gry.

Gra toczy sie w realiach czasow terazniejszych, klimaty male miasteczka itd. Oczywiscie pelen realizm, takze nie bedzie smokow, magii itp. Jest typu MMO czyli tylko rozgrywka sieciowa na centralnym serwerze. Jest przewidziana gra baardzo wielu (wiecej niz 1000) osob naraz. Wszyscy graja razem, w jednym wielkim swiecie.