Skocz do zawartości

kodissimo

Members
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Kraków

kodissimo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam. mam do Was pytanko. większość z Was zapewne używa przy renderowaniu za pomocą V-Raya dodatkowych RENDER ELEMENTS. moja pytanie dotyczy właśnie jednego z tych elementów jakim jest RENDER ID. czy wiecie może jak ustawić mu większą dokładność. np RENDER ID nie ma praktycznie żadnej "płynności" na krawędziach danych materiałów, są tam straszne schodki bez wygładzania krawędzi. czy jest możliwe zmienienie tego w jakiś sposób? z góry dzięki za odpowiedź
  2. Dzięki wielkie. Co mądre głowy to mądre głowy.
  3. Witam. Mam pytanie odnośnie skalowania w programie 3ds max. Za każdym razem kiedy coś skaluję np box`a o wymiarach 2x2x2 metry zwiększę do dwukrotnie tak, że ma 4x4x4 metry po użyciu modyfikatora UVW Map on widzi poprzedniego box`a 2x2x2. Czy jest może jakiś inny rodzaj skalowania tak żeby po zeskalowaniu takiego obiektu np dziesięć razy widział w UVW Mapie obiekt 20 x 20 x 20 metrów ?
  4. Witam serdecznie wszystkich. Mam do Was pytanie. Wlasnie jestem na etapie modelowania lodowca. Niestety ciagle w jego pierwszej fazie. Tzn mam problemy zeby wygladal on realistycznie. Czy ktos z Was juz modelowal taki obiekt ? Pytanie dotyczy zarowno samego modelu jak i tekstury (najlepiej w vray`u). Ewentualnie czy ktos z Was posiada dostep do jakiegos bardzo dobrego tutorialu dotyczacego UWRAP`a ?? Bo jak do tej pory doszedlem do wniosku ze najlepszy efekt uzyskam przez displace a do tego musze juz niestety pewnie ciac teksture (a UWRAPa jeszcze mi sie nie udalo nauczyc). Efekt jaki chce uzyskac mozecie zobaczyc tutaj: Z gory bardzo dziekuje za pomoc !!! Pozdrawiam
  5. kodissimo

    niekompletne uzycie procesora

    no i niestety mam taki sam problem... na komputerze w pracy (2 rdzenie 32-bit system) wykorzystuje w pelni oba rdzenie, a w domu na 64 bitowym systemie i 4 rdzeniach uzywa tylko 1-ego :/
  6. kodissimo

    Przypisywanie MATERIAL ID.

    Bacry... dokladnie tak jak napisales. VRayRenderID przypisuje sam kolory juz materialom... to byla wlasnie ta opcja o ktora mi chodzilo... wiec dzieki wielkie!! Polecam ustawianie tego bo pozniejszy post procesing jest duzo latwiejszy niz bez tej mapy. Temat uwazam za zamkniety ;)
  7. Witam. Czy ktos z Was orientuje sie moze jak ustawic w Vrayu MaterialID ? W elementach renderowania zaznaczam ta opcje jak rowniez Reflection i Refraction. Po skonczonym renderowaniu wszystko wychodzi ladnie pieknie oprocz tego VrayMtlID, ktory jest niestesty czarny. Szukalem w necie jakiejs solucji na ten temat i znalazlem skrypt SoulburnScript ktory za jednym kliknieciem sam nadaje materialom odpowiednie ID. Niestety... po zrenderowaniu nadal jest to samo :( czarny ekran przy VrayMtlID. A chodzi mi o uzyskanie takiej mapy jak tutaj http://cdn.ronenbekerman.com/wp-content/uploads/2010/04/making-gh-house-ivo-sucur-interior-wireframe_id-528x422.jpg tak abym pozniej mogl spokojnie modifikowac dowolne czesci rendera poprzez znaznaczenie maski w np gimpie lub photosopie. Prosze o pomoc. Z gory dzieki
  8. Moim zdaniem chyba najszybciej bedzie podzielic polygon na czesci (przez opcje CUT albo CONNECT) na mniejszy (to tez w zaleznosci jak gesta masz siatke) i naniesc logo producenta jako teksture w przygotowanym przez siebie modelu. Opcjonalnie mozesz wczytac logo jako BACKGROUND, zrobic BOXa, usunac wszystkie plaszczyzny oprocz jednej, i przez w/w opcje CUT obleciec napis w tym wypadku SAMSUNG, potem usunac zbedne polygon`y, a pozostale "uwypuklic przez opcje EXTRUDE. Wtedy stworzysz idealny napis/logo firmy i dolaczysz do modelu. Mam nadzieje, ze Ci pomoglem i obym sie nigdzie nie pomylil ;)
  9. Dzieki wielkie za podpowiedz. A czy jest to mozliwe w VRayu ? Bo to w nim sie "pocę" ;)
  10. Witam wszystkich. Mam pytanie odnosnie renderowania z kilkoma swiatlami. Ostatnio kolega demonstrowal mi pewna bardzo przyjazna opcje w programie Luxrender odnosnie renderowania. Przygotowal scene jednego ze swoich wnetrz, ktora byla oswietlona swiatlami z zewnatrz oraz dodatkowo doswietlona wewnetrznymi. Podczas renderowania wylaczal i wlaczal sobie swiatla demonstrujac efekt kazdego z nich z osobna. Mogl sobie pozniej zapisac cala scene jako oswietlona tylko swiatlem z zewnatrz lub wylaczyl zewnetrzne i zapisywal sobie ten sam render oswietlony tylko swiatlami wewnetrznymi. Stad moje pytanie: czy 3ds max ma mozliwosc zapisania w koncowej fazie tej samej sceny tylko oswietlonej poszczegolnymi swiatlami wybranymi przeze mnie?
  11. Temporal... dzieki... wlasnie probuje Twojej rady... niestety ale na efekt musze poczekac ok 4 godziny... A tak na marginesie to wiesz moze czy jest mozliwosc edytowania sciezki wyjsciowej dla wszystkich zaznaczonych elementow naraz czy niestety tak jak ja to robilem tj dla kazdego pliku z osobna ?
  12. dzieki wielkie za informacje... bede testowal :) pozdrawiam serdecznie
  13. Witam. Mam pytanie do ekspertow. Czy w momencie gdy 3ds Max "wypluje" gotowy render jest mozliwosc zapisania go do pliku ktory otworzony w np PhotoShop`ie podzieli pewne jego czesci na np warstwy (Layers). Chodzi mi dokladnie np o tlo... Uzywajac Vray Sky jest mozliwosc po skonczonym renderingu zapisania go do formatu PNG i wtedy po wczytaniu go do PS tlo ma pelna mozliwosc zastapienia tla przez dowolne przez siebie wybrane. A w momencie gdy uzylem jakiegos tla w maxie ktore mocno psuje pozniejszy wynik koncowy musze albo je wycinac (strasznie zmudna robota) albo niestety renderowac scene jeszcze raz. Czy ktos ma jakis inny sposob radzenia sobie z tym problemem ? Z gory dziekuje bardzo za pomoc. Pozdrawiam
  14. kodissimo

    Spline i Mesh

    Witam. Pewnie dla wiekszosci z Was to jest bardzo banalne pytanie ale... Stworzylem sobie ksztalt lampy z linii (przekroj przez lampe). Polaczylem je w SPLINEa i teraz potrzebuje go "wypelnic" aby zrobic z tego ksztaltu MESHa. Jak to wykonac ? Od razu nadmieniam ze nie chodzi mi o opcje LATHE gdyz nie chce miec MESHa 3D a jedynie siatke 2D. dzieki za odp
  15. Witam. Nie wiem czy ten watek byl poruszany na forum (bo przynajmniej takiego nie znalazlem), ale mam problem z renderowaniem roznych wizualizacji. A dokladnie chodzi mi o praktyczne importowanie 3ds`ow do Max`a z innych programow. Do robienia bryl budynkow uzywam ArchiCAD`a. Po wyeksportowaniu go do pliku *.3ds probuje poscic go bez zadnego nakladania tekstur. Np. domek sredniej wielkosci i niewielkim stopniu komplikacji na starcie ciagnie mi od 450 do 800 mb pamieci ram (odziwo u mnie przy osiagnieciu 1300-1400 mb ramu 3d Max sie wysypuje pomimo iz mam 4 gb ramu). Po nalozeniu tekstur siega juz granicy wysypu. A tu jeszcze zostaje dolozenie elementow otoczenia (drzewa, trawa - np. przez vrayfur itp). Na wszelki wypadek sprobowalem eksportowac tez podobny domek stworzony w Arcon`ie. Niestety to samo :/ Probowalem wszelkich srodkow zapobiegawczych, ktore znalazlem tutaj na forum tj. np. zmiana przydzielania pamieci do obliczen ze "static" na "dynamic". Nawet przy zieleni tworzonej przez VrayProxy jedno drzewo o 50k poligonow obciaza mi RAM na 400-550 mb wiec zabiera mi mase cennej pamieci. Wiec powrot do pkt`u wyjscia :( Jak zauwazylem w modelach np Evermotion Archexteriors oni tego problemu nie maja (czyzby wszystko od postaw modelowali w 3ds Max ?) Stad tez moje pytanie: co mam z tym zrobic ?! Czy wszystkie niefartowne elementy zapisane w innym programie niz firmy nalezacej do autodesk`u robia takie psikusy ? Dla dokladniejszej analizy problemu nadmienie jeszcze, ze probowalem tez roznych wariantow tworzenia pliku 3ds tzn. zapisywanie elementami, materialami itp. Moj komputer to Core 2 Quad 9300 (2,5GHz), 4 GB Ram - 800 MHz, System Windows Vista 64bit.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności