Gość Nevar Napisano 17 Grudzień 2008 Napisano 17 Grudzień 2008 Witam! Potrzebuję pomocy w zrealizowaniu pewnej animacji. Nie jestem zbyt doświadczony w tym temacie, ale mam dużo zapału ;) Soft: 3ds max 9. Chcę stworzyć kiełkującą roślinkę. Pęd ma wyrastać z podłoża, wić się lekko na wszystkie strony , no i ogólnie przybierać na masie. W 2d wyglądałoby to z grubsza tak: Problem pojawia się już przy modelowaniu. Najoptymalniej byłoby nadać stożkowi kształt splajna: ,ale nie za bardzo wiem jak tego dokonać. Udało mi się jednak uzyskać kształt jaki chciałem poprzez żmudne zwężanie, pochylanie i przesuwanie kolejnych pierścieni vertexów na stożku, a także (drugi sposób) włączając renderowanie splina i też zwężając kolejne pierścienie wierzchołków. No a teraz sama animacja… Próbowałem to robić tak, że wysuwałem jakby z gruntu gotowy, cały kiełek odpowiednio go obracając wokół punktu, z którego wychodził. O coś takiego: …mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi. Sposób ten jednak wygląda w efekcie fatalnie, gdyż tekstura przesuwająca się razem z obiektem zatraci wrażenie przyrostu kiełka – wyraźnie będzie widać, że wysuwa się cały, a nie – że rośnie i jest go coraz więcej. Chodzi mi o stworzenie czegoś, czego przybywałoby na czubku, a na dole jedynie nabierało obwodu (złota myśl, nie ma co…). No i w jakiś sposób realizuje to taka idea: , czyli dokładanie jakby kolejnych segmentów pędu. Jednak tu będzie problem z płynnością animacji (chyba, że taki segmentów byłoby bardzo dużo i gęsto), a także nie da się zrobić typowo kiełkowego szpica. Sam już nie wiem, strasznie się to pokomplikowało. Może ktoś bardziej doświadczony podpowie mi jak rozwiązać ten problem. Będę bardzo wdzięczny ;) Pozdrawiam serdecznie!
korasonek Napisano 18 Grudzień 2008 Napisano 18 Grudzień 2008 Witam! Witam Rolnika :) Zaznacz ten kiełek i przypisz mu modyfikator Path Deform Teraz w modyfikatorze Path Deform Pick Path i wskaż Splina Teraz klik w Move to Patch, a nastepnie dopasuj oś w Path Deform Axis tak aby roślinka rosłą do góry. Teraz animując parametr Percent pozwalasz rosnąć roślince :) Pobaw się innymi parametrami a zobaczysz do czego służą Pozdrawiam
kannu Napisano 18 Grudzień 2008 Napisano 18 Grudzień 2008 serwus :) do tego , co napisal korasonek dodalbym jeszcze modyfikatory beng - zginanie,skrecanie i ewentualnie stretch oraz jakies FDD - pola sil. Ogolnie polecalbym zrobienie tego od poczatku za pomoca LOF - to pozwala animowac nawet zgrubienia i zwezenia. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Gość Nevar Napisano 19 Grudzień 2008 Napisano 19 Grudzień 2008 Kocham 3ds max! :) Dzięki dzięki, wychodzi dokładnie tak jak chciałem ;] Mam nadzieję, że za jakiś czas pochwalę się Wam efektami. A i jeszcze tylko mam pytanie, cóż to takiego ten LOF? Niestety jeszcze się z tym nie spotkałem, wszystko przede mną. :) Pozdrawiam serdecznie! ;]
kannu Napisano 19 Grudzień 2008 Napisano 19 Grudzień 2008 serwus :) loft dziala w najwiekszym uproszczeniu tak : robisz przekroj (pewnie circle) , i sciezke . sciezce dajesz loft - znajdzieszt ow compound objects. wtedy dajesz GET SHAPE - i wskazujesz circle. zrobi sie tuba.- walec. w zakladce properties wchodziszw panel scale - zmieniasz parametr skali na ktoryms koncu i zobaczysz co sie zrobi - stozek. dodatkowo sa tam palety odpowiedzialne za skrecanie itp pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się