PePeZBA Napisano 29 Kwiecień 2018 Napisano 29 Kwiecień 2018 Hej. Sprawa jest taka iż mam 1 mesh postaci, z którego exportuje skinweight poprzez SkinUtilities. Następnie włączam nową scenę z innym meshem, tym samym szkieletem, ALE ten drugi mesh ma mniej elementów w sobie. (niektóre są usunięte, a dokładniej górna część ciała). Podpinam drugi mesh za pomocą modyfikatora Skin pod szkielet, a następnie importuje skinweight poczym zaznaczam mesh + skinweight mesh, a następnie daje Import Skin Data, nastepnie "Match by Name" ponieważ nazwy kości są te same i efekt końcowy tego jest taki: https://i.imgur.com/mqdR46u.png Innymi słowy nie działa jak powinno. Czy mógł by mi ktoś pomóc i powiedzieć co źle robię? Dodatkowo posługiwałem się tym poradnikiem
zio_mal Napisano 6 Maj 2018 Napisano 6 Maj 2018 spróbuj użyć "skin wrap". do filmiku - nie znam koreańskiego ale jemu też coś nie wyszło. nigdy nie korzystałem z funkcji skin utilities. ani on, ani ty nie wzieliście pod uwagę jednej istotnej rzeczy: https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-CDA1A8A6-2C22-42FD-A966-D2EEFE4C4E3F-htm.html z tego co wyczytałem, jeśli dobrze zrozumiałem, Skin utilites zapisuje w meshu envelopy ale i wypala wagi wertexow. Jeśli chcesz przerzucić skina w mesha na innego ale o zmienionej geometrii tzn, innej ilosci vertexów to się po prostu nie może udać. bo mesh ma ponumerowane vertexy. usuwając jakiś element z mesha zmieniasz ich kolejność. tak więc np o 1 do 3000 vertexy mogą się pokrywać ale np dalej 3001 do 3500 mogą oznaczać np pasek który usuwasz, następnie od 3501 do 5000 resztę modelu. i w nowym będzie o te 500 vertexów mniej. co za tym idzie verteksy od 3001 do 3500 nie będą oznaczać już paska ale np nogę i wagi wcześniej przypisane do paska będą na wagach wertexów nogi. dlatego nie wyjdzie. i potem pozostaje poprawianie wag jak na tym filmiku...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się