coolaikon Napisano 10 Czerwiec 2018 Napisano 10 Czerwiec 2018 Koledzy mój problem tkwi w tym że po instalacji 3DS Max 2017 podczas modelowania przy wyciąganiu poligon lub edge za pomocą SHIFT + strzałka pokazuje się komunikat jak na załączonym pliku. Co trzeba przestawić aby można było za pomocą tej kombinacji wyciągać poligony lib edge? W googlu szukałem ae nie udało mi się znaleźć rozwiązania :(
gigant84 Napisano 12 Czerwiec 2018 Napisano 12 Czerwiec 2018 Trochę nieprecyzyjnie sformułowałeś pytanie, ale postaram Ci się pomóc. Z Maxem jest wszystko ok. To Ty popełniasz błąd. O co chodzi. Skupmy się na środkowym polygonie, górnej warstwy Twojej bryły 1. Jeśli chcesz unieść polygon do góry zaznaczasz, łapiesz za pivot (strzałkę) i przesuwasz go ku górze. Wtedy on wpływa również na polygony z którymi się styka - proste :) 2. Jeśli chcesz wypchnąć (wyekstrudować polygon) zaznaczasz go - opcja extrude - i wypychasz go do góry. 3. Jeśli go usuniesz (będziesz miał otwór), zaznaczysz wszystkie edge (krawędzie) w otworze i wtedy przytrzymasz SHIFT i wybierzesz kierunek na pivocie (góra) to zaczniesz wtedy wyciągać nowe poly. To co dzieje się u Ciebie wynika z tego, że zaznaczając poly i trzymając shift przeciągasz go w bok lub innym kierunku dajesz sygnał Maxowi, że chcesz go skopiować. Komunikat który Ci sie wyświetla dot. kopiowania. Czy skopiowany poly ma być nowym objeektem czy może należeć ma do istniejącej bryły. Jak wciśniesz na klaw. J wtedy masz takie ramki wokół obiektów. Zobacz sam co się dzieje jak kopiujesz na te dwa różne sposoby. Odsyłam do kanału Arrimus3D na YT. Polecam obejrzeć wszystkie odcinki dot. podstaw. Maxa. Powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się