floo Napisano 11 Listopad 2009 Napisano 11 Listopad 2009 MotionBuilder i jego skrypty, czyli jak zabrać się na skryptowanie. Podzielmy się tym co wiemy na temat pythona...
hrydek Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 www.pyhon.org jako sam python. Edytor pod windowsa: http://sourceforge.net/projects/pywin32/ W tym chyba jest całkiem fajny help. Poza tym przykłady z motionbuilera to podstawa jak używać. Ja sie uczyłem to nawet za bardzo przykładów nie było. Teraz to już spoko. Aha trzeba mieć podstawy programowania obiektowego jak sie nie wie, to dużo trudniej jest. Także tutoriale do samego pythona warto przerobić. Do czego python w motionbuilderze? Patrze na skrypty które napisałem i co robią: Automatyczne tworzenie constraintów dla wielu obiektów. To przy bardziej skomplikowanych rigach sie przydaje. Podpięte przepinanie take pod klawisze. Dużo skryptów zmieniające nazwy, czy to takeów, czy modeli. Różne konfiguracje, np. nadawanie tagów do nazw i usuwanie. Przyspiesza prace z take. Proste eksportery, np. wypluwające dane ze story. Teraz już nie używane. Batchowy rendering.
hrydek Napisano 12 Listopad 2009 Napisano 12 Listopad 2009 Ogólnie rzadko używam do rigowania, przez to, że można sobie wimportowywać contrainty z innych scen. Także tylko robienie jakiś bardzo skomplikowanych struktur idzie skryptowo. Ograniczenie do 1000 znaków ? Oj. Tu sie dość dużo dzieje jeśli chodzi o pythona: http://www.the-area.com/forum/autodesk-motionbuilder/python Był też webinar. Mam to gdzieś ściągnięte. Ale nie pamiętam, czy to publiczne było.
floo Napisano 14 Listopad 2009 Autor Napisano 14 Listopad 2009 polecam również PL http://www.python.org.pl/ skrypty jak najbardziej się przydają, brakuje tylko możliwości nagrywania, co znacznie ułatwia ich tworzenie, bez zagłębiania się w temat pythona...
Rekomendowane odpowiedzi