Napisano 25 Październik 20195 l Cześć. Uczę się ustawiania ID materiałów na poziomie modelu i mam taki problem, że po przypisaniu różnych fragmentów modelu pod różne ID nie mogę wygenerować przy unwrapowaniu siatki w UV Editorze. Jakby wszystko mi zniknęło. Na poziomie poly jak zaznaczę jakieś poligony to one się ewentualnie tylko wyświetlają w Edytorze, ale nic więcej się nie pojawia, nie mówiąc już o ewenualnej edycji z poziomu mapowania UVW. I jeszcze druga rzecz, bardziej ideologiczna. Czy używanie set Id i w ogóle przypisywanie Id fragmentom modelu jest sensowniejsze niż detachowanie i unwrapowanie każdej części osobno? (Jakiś przykład? Czy są jakieś inne warte uwagi metody selekcji poszczególnych fragmentów modelu pod mapowanie?) Przecież wtedy muszę użyć na cały model materiał Multi/Sub object i nie widzę tam opcji, żeby można było przyporządkować do jednego ID materiał składający się z różnych tekstur. Czy może logika jest taka, że najpierw tworzę potrzebne materiały w Material Editorze, a potem je tylko przenoszę do poszczególnych IDików w tym ogólnym materiale? Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłam problem i nie zapętliłam za bardzo. Załączam screeny. Pozdrawiam :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto