Jump to content

ustawianie ID materiału - nie wyświetlają się poligony


PatrycjaLe

Recommended Posts

Cześć.

Uczę się ustawiania ID materiałów na poziomie modelu i mam taki problem, że po przypisaniu różnych fragmentów modelu pod różne ID nie mogę wygenerować przy unwrapowaniu siatki w UV Editorze. Jakby wszystko mi zniknęło. Na poziomie poly jak zaznaczę jakieś poligony to one się ewentualnie tylko wyświetlają w Edytorze, ale nic więcej się nie pojawia, nie mówiąc już o ewenualnej edycji z poziomu mapowania UVW.
I jeszcze druga rzecz, bardziej ideologiczna. Czy używanie set Id i w ogóle przypisywanie Id fragmentom modelu jest sensowniejsze niż detachowanie i unwrapowanie każdej części osobno? (Jakiś przykład? Czy są jakieś inne warte uwagi metody selekcji poszczególnych fragmentów modelu pod mapowanie?) Przecież wtedy muszę użyć na cały model materiał Multi/Sub object i nie widzę tam opcji, żeby można było przyporządkować do jednego ID materiał składający się z różnych tekstur. Czy może logika jest taka, że najpierw tworzę potrzebne materiały w Material Editorze, a potem je tylko przenoszę do poszczególnych IDików w tym ogólnym materiale? Mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłam problem i nie zapętliłam za bardzo.
Załączam screeny.

Pozdrawiam :)

73231247_391314205146390_6002563004883795968_n.png

73098664_2417837148485083_1959354253550026752_n.png

74645312_560715351351930_1023738500479975424_n.png

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted Images

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy