Jump to content

Blad w displacement map - schodki


Mello
 Share

Recommended Posts

Mam problem z displacement map. Niemal zawsze renderują mi się błędy w postaci "schodków", tak jak na załączonym

pliku. Problem miałem już w mapach z GeoControl, wtedy rozwiązałem to zapisując wygenerowaną mapę jako 24bit PNG o rozdziałce 16K. Mapa używana była w modyfikatorze displacement.

Teraz jednak mam mapę wczytaną do materiału i te błędy są zawsze. Są to materiały ściągnięte z netu, np:

 

https://cc0textures.com/view?id=Rock026

Czy png, czy jpg, zawsze jest ten błąd. Rozwiązanie powyższe też nie działa. W zasadzie każda jedna mapa displacement ma ten błąd. Próbowałem już wszystkiego, zapisywania w różnych formatach, nawet próby rozmywania w PS. Nic to nie daje. Może ktoś wie jak sobie z tym poradzić? Napewno da się jakoś to obejść, pewnie coś przegapiam.

Używam maxa piętnastego i VRaya 3 ale takie rzeczy były już wcześniej. Teraz jednak nie mogę nic z tym zrobić.

displacement_blad.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

Wcześniej nie, bo wydawało mi się to za dużo. Teraz przetestowałem. W przypadku jednej mapy 32 bitowy tiff renderuje się już normalnie, ale w przypadku innych nie.

To coś musi być nie tak. Przecież te maty są generowane w Substance i w innym programach i są przygotowane dla ogółu, wszystko powinno działać zaraz po wczytaniu, jak to PBR.

 

Swoją drogą w necie o tym niewiele, znalazłem jeden temat:

 

https://forum.corona-renderer.com/index.php?topic=10178.0

 

nie rozwiązano problemu, ale sugerują że to jednak nie od mapy.

"8 bit textures renders fine. 16 bit textures shows these steps and only with CoronaBitmap, so it's unlikely that this is problem with texture quality."

Edited by Mello
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy