Mello Napisano 5 Grudzień 2020 Napisano 5 Grudzień 2020 Mam problem z displacement map. Niemal zawsze renderują mi się błędy w postaci "schodków", tak jak na załączonym pliku. Problem miałem już w mapach z GeoControl, wtedy rozwiązałem to zapisując wygenerowaną mapę jako 24bit PNG o rozdziałce 16K. Mapa używana była w modyfikatorze displacement. Teraz jednak mam mapę wczytaną do materiału i te błędy są zawsze. Są to materiały ściągnięte z netu, np: https://cc0textures.com/view?id=Rock026 Czy png, czy jpg, zawsze jest ten błąd. Rozwiązanie powyższe też nie działa. W zasadzie każda jedna mapa displacement ma ten błąd. Próbowałem już wszystkiego, zapisywania w różnych formatach, nawet próby rozmywania w PS. Nic to nie daje. Może ktoś wie jak sobie z tym poradzić? Napewno da się jakoś to obejść, pewnie coś przegapiam. Używam maxa piętnastego i VRaya 3 ale takie rzeczy były już wcześniej. Teraz jednak nie mogę nic z tym zrobić.
Mello Napisano 5 Grudzień 2020 Autor Napisano 5 Grudzień 2020 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Wcześniej nie, bo wydawało mi się to za dużo. Teraz przetestowałem. W przypadku jednej mapy 32 bitowy tiff renderuje się już normalnie, ale w przypadku innych nie. To coś musi być nie tak. Przecież te maty są generowane w Substance i w innym programach i są przygotowane dla ogółu, wszystko powinno działać zaraz po wczytaniu, jak to PBR. Swoją drogą w necie o tym niewiele, znalazłem jeden temat: https://forum.corona-renderer.com/index.php?topic=10178.0 nie rozwiązano problemu, ale sugerują że to jednak nie od mapy. "8 bit textures renders fine. 16 bit textures shows these steps and only with CoronaBitmap, so it's unlikely that this is problem with texture quality." Edytowane 5 Grudzień 2020 przez Mello
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się