Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, w końcu odważyłem się napisać mój pierwszy post na tym forum.  Dwa słowa o mnie: jestem Kuba i jestem na drugim roku studiów Grafiki i Multimediów. Choć działam głównie w 2D, to zawsze ciągnęło mnie w stronę coraz większego realizmu i finalnie myślę, że 3D. Zawsze jednak brakowało skilla i umiejętności.

Trochę czasu się zastanawiałem nad założeniem tematu, bo każdorazowo jak przeglądam tutaj Wasze prace no to muszę potem zbierać szczękę z podłogi i trochę wstyd swoje wrzucać 🤪 Nadszedł jednak czas, że myślę o 3D coraz poważniej i - tak trochę nieśmiało - klecę ten mój temacik z nadzieją, że ktoś tutaj zajrzy i podpowie co można zrobić lepiej, co poprawić i ogólnie - w jakim kierunku iść. 

Może pokażę z jakiego mniej więcej poziomu startuję, kilka moich szkiców:

szkice

 

Jeśli chodzi o 2D, to wrzucam tu trzy prace, z których jestem najbardziej dumny i jednocześnie które sprawiły mi najwięcej trudności:

asgard.thumb.jpg.4eaff3e0efbbe110565237d18fa1fe4b.jpg

agn.thumb.jpg.761ea25e3a5877d09624c3525b016022.jpg

biebrza.thumb.jpg.ece35904b6a218b91f4ad4b751f6d63a.jpg

 

W ostatnim czasie, trochę z myślą o modelowaniu 3D ćwiczę anatomię czaszki. Dodatkowo dzięki projektowi na studia spróbowałem narysować postaci według proporcji Loomisa, na formacie B2:

loomis.jpg.e4e3771a09db9eed7cde4e64c61ea625.jpg

553173251_gowy.jpg.3e76c7ecd5ea9e9d9403bc6f25d0856f.jpg

 

Niewiele, ale może na początek wystarczy. Ogólnie cały czas szukam kierunku i coraz bardziej mam chęć spróbować modelowania 3D, teksturowania, renderowania. Wiem że na początku może być ciężko, no ale może dzięki temu tematowi będę miał dodatkową motywację do ćwiczeń 😉 

Jeśli chodzi o modelowanie 3D, to zaczynam od kompletnego zera. Zastanawiam się nad kursem z podstaw ZBrusha na CG Wisdom, może ktoś miał styczność i podzieli się wrażeniami? Kurs kosztuje 120 ziko, dużo lub mało dla kogoś, ja na razie po prostu chciałbym się dobrze nauczyć podstaw, głównie chyba pracy z interfejsem lub samym programem.

Dobra, wyszło trochę przydługo 😉 Dzięki każdemu, kto przeczytał moje wypociny i dziękuję za każdą odpowiedź  😉 

 

 

Napisano

Dawaj zbrusha i się nie zastanawiaj 🙂 Też zacząłem na 2 roku a na 4 rzuciłem studia bo zacząłem pracować w gamedevie

Co do kursu, to każdy będzie dobry na początek, byle się nie zastanawiać za długo tylko działać, bo do swobodnego rzeźbienia potrzebujesz zaledwie kilka opcji a później już tylko samemu kombinujesz.

Powodzenia i pozdro

  • Like 1
Napisano

Dzięki bardzo za radę. Być może będzie teraz trochę więcej wolnego czasu to postaram się wgryźć w temat. I jeszcze takie pytanko do Ciebie: w ciągu tych twoich dwóch lat uczyłeś się gdzieś 3D czy samemu z  - internetu? 

Napisano

Głównie samemu z internetu, masz mase poradników, płatnych i bezpłatnych, zalezy w co chcesz iść czy gamedev, animacje czy coś innego.

Do tego byłem na kursie m4g seminars "sculpt your hero", rzeźbisz przez 3 miechy jak dobrze pamiętam, i uczysz się zbrusha od zera. 

Polecam ten kursik u Wojtka Magierskiego, ale samemu też  dasz rade ogarnąć bazując tylko na tutkach w necie. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności