blood_brother Napisano 3 Marzec 2021 Napisano 3 Marzec 2021 Hej, Coś tam sobie dłubie ostatnio, żeby zapoznać się z Painterem i Arnoldem i utknąłem. Znacie jakieś dobre tutoriale, albo możecie się podzielić jakimś workflow z Paintera do Arnolda? Mój główny problem to taki, że chciałbym, żeby w Arnoldzie z grubsza obiekt wyglądał tak samo jak w Painterze. Eksportuje mapy presetem pod Arnolda, konkretnie: Base color, normal, roughness i metalness. Tworzę AiSurfaceShader, podpinam mapy, zmieniam colorspace na mapach i takie tam. Koniec końców wychodzi kupa. Nawet nie wiem jak to ugryźć i co robię, bo jak oglądam jakieś workflowy na youtube to u nich od razu wszystko wygląda dobrze. Pomóżcie ruszyć w którąś stronę 😛 Obrazek obrazujący moje frustracje. 1
blood_brother Napisano 3 Marzec 2021 Autor Napisano 3 Marzec 2021 Częściowo udało mi się uporać z problemem, okazało się, że jednak color space w normal mapie ma znaczenie. Zostało mi jeszcze odzyskać kontrolę nad specularem/roughnessem/metalnessem, bo działa trochę zero jedynkowo.
blood_brother Napisano 4 Marzec 2021 Autor Napisano 4 Marzec 2021 Z grubsza chyba się uporałem z tym. Efekt był kumulacją źle pospinanych mapek w shaderze i niefortunnej hdrki do tego testu. Koniec końców wszystko zrobione przez nody z prefixem "ai". Niestety trzeba robić to z poziomu hypershade'a, bo inaczej używa "legacy" node'ów. Specular zaczął działać dopiero po podpięciu jednego z kanałów, dowolnego, R, G lub B do roughness'a. Nie wiem, czemu, ale ważne, że działa 🙂 Nie jest super, ale to co chciałem osiągnąć osiągnąłem. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się