Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Assembly Tool for 3ds Max - YouTube


Assembly Tool to zestaw narzędzi open source, rozwijany od ponad 4 lat. wspomagał produkcję: Far Cry, The Elder Scrolls Online, PUBG, Destiny, Halo, Love, Death & Robots od Netflixa, Utopia Syndrome

zawiera podobieństwa do: SiNi, Soulburn Scripts (wycofane) i pluginów iToo - wszystkie pod jednym paskiem narzędzi – w tym zgrupowane podstawowe funkcje Maxa dla efektywnego zarządzania scenami

AD_4nXfZmgtpB_CPDtNuNXRS1sIj10az0lLtBCu4iYgK2bcjXgRlILm7mDATh2CtzXLfDyu-2dIHglg3eedvqHm5J7N_fAXsH-vZ2_fgTdEFPb0IHeCvBgn91hIQS7d4ZJKr15zN-CkR008pvxXDIJwNxflDY4_-?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


przykładowe narzędzia:

Tools
Selector – menedżer Selection Sets
Mesh Packer – pakowanie obiektów według Bounding Box/objętości
Poly Count – szybki selektor według majelącej liczby poligonów
Convert/Resize Texture – batch przetwarzanie textur
Renamer – zaawansowane nadawanie nazw obiektom/materiałom/teksturom

AD_4nXdTWohqWFPA2N5jocUO29qvLUTB0oQSVJN5DeGOgJWMZv6WuRhTzpA8cU0NdNlUWinU_6lck9-yp5LtIjKp51cKw9UNC2-1LvFMf2z48_1DRGXA-IJ5A4wfr566Rj-voeUo6myeZWIwOthbuJDKX84g9gQ1?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


Transform
Poly Shift – rozmieszczenie/transformacja za pomocą „falloff”
Drop – rzut na oś Z lub według normalek obiektu
Order – sekwencja obiektów według rozmiaru

AD_4nXeG5fG8GlwCo62hyW0GFaljM-C1PkRW00NFEKX-Y_4K_FQ-sv1FLSVgtn8mtv7g6LyM1nH3Y3B287BfhxU0xHZoIbdZHB0idQUXgwgHv4lj9ImZWEpok4yOaz3lg0OIu3EatL_E4Tfciw7z0U1vvFPoN6w?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


Select
Instances/Unique Only - zwraca obiekty, które mają instancje lub są unikatowe
Instance Trim - odznacz wszystkie instancje oprócz jednej
Select By Size - wybierz rozmiar osi; zmierz według osi

AD_4nXd04g3u7vAU5oe9pWmKlaj3ao8aA-TzNkqLSEG6w5G4cxovu-2iWN_Vx3CPlKpv_TEElFII7_xQjs0WRodmAWrbFNz0AdNQPKPMgmqRXj7QTmN3VBRKAhDAGRTIKnD_3W91erMJH6I9tE5yW5h0sdzHGj0?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


Geometry
narzędzia związane z Pivot i XForm
yypowe operatory siatki w jednym miejscu
Prepare Models - rekreacja grup; reset XForm, zachowując współrzędne obrotu

AD_4nXfH7imUVih0Nu0RFB5S-hSPkzgRbYeMH0xN1nzDDx69zTJE64A2ofndHkmeHG0lQ4BOZeyvkzSxybgc3yh4ZEX2aQ1Tutpj-LS4YO6BF8WbbngAIBFO2w3uoMnvDXz5kiXjch-wn_nNBtFx1ID0OiH1Mgn-?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


ID
wyświetla informacje MatID
ID Checker Material - materiał MultiSub w losowych kolorach

AD_4nXcaLW2l0Scw1DKTeIDDxcHR0s6KBg_s3Wc2to2lD06mbuIGSiVOyfYQUa_KH0nfAA9S3q9apIoSL8EbY_HEWg3zG1J2TTp1ZsL0tRUEX0EznoIrcD2wH-PkAHeUtQzEGmhUgF1XgrEFaLqAEKjBJWZIi5-B?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


Material
otwiera wybrany typ edytora materiałów
usuwanie materiału, losowy kolor wg. obiektu
łączenie materiałów Multi-Sub

AD_4nXehaPuGKL7fOwwn_4q76Qqy0TxIADghmUY5xX3GrnrpynN0MdSpdKeGxbxHuPfC_4XOuZV_UjgS5Bvw69I0oeNImm58XUTCj51_b0bH6mPXbgDU2aAdiBH-P4ZiTLiHk23z3sBFzHcI8DAZwM1_q-2g-d98?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


UV
typowe narzędzia Unwrap
kopiuj channel, usuń mapping, UV Checker material
Align To Edge - obraca wyspę UV do wybranej krawędzi

AD_4nXc5Pn4l3aYcghELsHzuYK3GISpKRedy2MIZpBKRfDA5La3xeW3JJvaP-VuNPPa90x85yod36YkHkQrcc9uCkQGewdqTAvij5DoJYQbZToe5pHp7ai1Fq6dfyj75wNbffLi-slwFMItsZClzV770-AJWVMaT?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


Group
przełączniki grup
Auto Group - grupuje obiekty według odległości
Replace Groups with Dummies - rozbicie grup, linkując do Dummy

AD_4nXcIJD3l1GVNssvhDq1wbHaMAq78aRzssjPonpBVgXy29YMgAIvn25zvjWUXmUKRTuhvv1nVoHO9lX-a0dNx1lBl281A2Ss2NBpYHhI5xPXonnpoYJoWI8rsMRG66Nx7tSrhzUq63klszVf0QF8evN0B9EI?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw

Pivot
Pivot Lattice - ustaw piwot wg matrycy 3x3 dla jednego/wielu obiektów (jak SiNi, ale w viewporcie)

AD_4nXegPyMJZE-roBCrjrhQ3YHeWo9WAPIyQu6uGgPJ0gSprXd22uv9i74ILfwNiE0LzMe8d8O-h4GvgnKA2yK_qtNg34enyp_Z-Pap5-z3eT6_hB4iUpesTkuixheGl-EprBJy2fgxKqxl-fA6FW78N1eOPEk?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


Viewport
ustawienia wyświetlania dla viewportu/obiektów/bitmap

AD_4nXf5YGeu3jGyhUz2J6-GphHdyy4JUyH_HmCAeBUc0PN0yZtW-Sgl5603oTCLpyY3X9iVjb_n6W7CdppY48YMsiy16PkE1CvLg3logT4sGKlWiKOKPh8vBehN15HKD5O_KD6vkKuV1Ta-Q2RQrbBfMpPTMgbi?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


Modifiers
to samo co Modifier Sets ponad mod stackiem
right-click dodaje unikalny modyfikator dla wybranych obiektów zamiast domyślnej instancji

AD_4nXeEtqgdG4IYZC56KhjduFUf_1DI181Vb4PtP2A5Xwf3lS_BAoboEf8Ki4fXujI-qvhKJdWgTqi3OEKyfNO4pmPw1J0noS7fk5bP2Iccpughd6MvTGcsmvYyA_Gv9LYV6WWSV8Me5Au753UOFcwnC3MZySrW?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


Layer
AD_4nXeuZdmpMK2Fg-chYfitI2Hfjw6caVRVLJPU3MO4v1gKpWSTvwUhtb1-WD6sCkaL3rFNKz1GDoHZc7HDDm8RANRJ27zS38O9JsAMMhzoymjKYaePGs0yjgLKlRGHaJ-tzaFqrtSbRO4feFdmNbYrXxxRWT0?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


File
AD_4nXcFGw7WmuKbfdFbEn4pHXaMSCm_j8fyIYg01kJ6ULztdOdwciPxVogfMa0sxrI1wPijRHUhSlwy5PC83P0J7q-y82XphOjG5pIwNaTgJDehwEsqLsY-_K88lWINPznYDRi1fKGibxChwHW4ACtMulbx8vJ9?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw


Utilities
AD_4nXdl-fN1WCYKx8K5NmrJs77Tbgp0bvbNxgVip7eYZ7t_92sXrJ3xxpBr-WQEes--3qhzrz45Y0BVdFlP_7vY66GFLa7M35NbaL5oEAQ-76qGveLeh_KfeAzPYE4I8qORo7N2WzcQtBX7PG7qbIa5GeSTTpBx?key=S2bRCsWpjgTyDrBjers9kw

ulubiona funkcja -
Instance Trim spośród 36k obiektów, w 20 sekund izoluje jedyne 1k unikalnych okien do czyszczenia 🥴

image.png

a jak wy używacie Assemby Tool?

Edytowane przez polka dot

  • Wyświetleń 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Posted Images

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności