Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Miał być test oświetlenia a wyszła scenka z jabłkami.

Sorry za dzbanek ale nie mogłem się z nim rozstać po ostatniej scenie:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10670

 

Oczywiście:

1/ LW3D

2/ ani grama radiacji

3/ rendering 01.47 h (słaby sprzęt...)

 

Wiem, wiem... mało skomplikowane te sceny ale jakoś lubię popracować nad teksturami, oświetleniem i prostymi objektami - może niedługo skuszę się na coś "większego".

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

swietne wyglada naprawde realnie. tylko to jabko najbardziej po lewej jakos dziwnie lezy:( chyba nie mozliwe zeby tak sie ulozylo:( ale i tak jest super pozdrawiam

Napisano

Hoho widze ze coraz lepiej Ci wychodza te fakeradiosity :) Jestem pelen uznania :)

Napisano

świetne! jedyne co mi sie rzuciło w oczy to tekstura na stole w okolicy dwóch jabłek wygląda jak by w miejscu robiła mirror, takie same brązowe plamy i kropki, dalej takie same tylko odbite sęki, i najszersza rysa. Jest to taki drobiazg który w sumie nie ma wpływu na jakoś pracy :]

Napisano

Savoy mam pytanie. jablka a szczegolnie czajnik wygladaja tak jakbys je ziarnem sypnal, czemu tak jest? tlo zrezta tez ale to moze byc wina za malej rozdzielczosci bitmapy.

Napisano

Szkoda tylko, że dzióbek czajnika jest tak samo rozmyty co dalsze plany! Coś tu niprewidłowo się policzyło / rozmyło ?

Poza tym naprawdę realnie to wygląda gdyby jeszcze czajnik całkowicie usunąć z kadru - jego materiał jest nienaturalny (jak z tektury), taki sam był w poprzedniej scenie. Poza tym z czajnikiem scena niebardzo ma sens (co do czego ma nawiązywać?).

 

[Ale jestem starym zgredem - nic mi nie pasuje! Mikołaj mi przyniósł rózgę wczoraj... ;P]

Napisano

Tekstura drewna była niestety low-res ale najbardzie mi pasowała do tego stołu (stąd te powtórzenia - mirror texture)

Ziarno jest po filtrze od Photoshopa (symulacja kliszy fotograficznej - wiem nie wszyscy to lubią ale za czysto wygladądał rendering).

Nogłem zwiększyć Dof bo tekstura na kratce altanki wyszła mi naprawde nieźle (drewno - oświetlenie) ale jakbym chciał wszystko pokazać to wyszłoby by wszystko gorzej.

W scenie jest ok 50 źródeł światła (spine lights) wszystkie spot.

Część źródeł swiatła została zużyta do symulacji HDRI (próbkowanie mapy sferycznej) a częć na słońce - uwaga poziom Ambient wynosi 0.

Oczywiście wykorzystanie tej techniki pozwala przyspieszyć rendering kilkadziesiąt razy ale ma jedną wadę na ma bounce lights.

Mogłem zrobić jedną sztuczkę wygenerowac mapę sferyczną której centrum jest na stole (usunąć chwilowo jabłka i dzbanek) a później taką mapę wykorzystać jako "HDRI" i chyba tak zrobię (przecież renderingi próbne trwają tylko 5-20 min!!!)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności